Står op og tisser .. {{forumTopicSubject}}
Jeg har i længere tid døjet med at min ene hunkat tisser på gulvet i hele lejligheden, og det er især blevet rigtig slemt efter jeg er flyttet i ny lejlighed.
Hun er blevet kureret for en urinvejsinfektion, og jeg tror ikke det er kommet tilbage, for det er en helt anden adfærd hun har end da hun var syg med det, men det jeg ved jo ikke noget med sikkerhed
Hun deler kattebakke med min anden hunkat, men de har tidligere haft to, og der var problemet der stadig.
Nu er der så bestilt tid hos dyrelægen til en steralition, i håb om at det vil hjælpe, hvilket min dyrlæge mente der var gode odds imod. MEN jeg har så obseveret at når min kat er i løbetid hvilket hun har været næsten hver anden uge i en måned nu, så står hun bogstavelig talt op og tisser.
Er der nogen der har erfaringer med at en hunkat står op og tisser, og vi snakker altså på gulvet. Har det noget med løbetiden at gøre?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Jeg har aldrig hørt om en kat der står op og tisser..
Men ville blot tilføje at min hunkat tissede ALLE steder, og det var lige så snart man fik øjenkontakt eller henvendte sig til hende. RIGTIG frustrende da man jo ikk ekunne snakke med hende, og egentlig kun kunne skælde hende ud.. Men men så fik vi hende steriliceret og lige siden hard er intet været. Såh, jeg krydser fingre for at det også hjælper jer.
Held og lykke :o)
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 12
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Så der er helt bestemt håb endnu...
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 42
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg tror snarere at katten strinter. Det er naturligt for en fertil kat både at strinte og tissemarkere. (og ja, hunkatte gør det også).
Neutralisation er det bedste, du kan gøre, og hvis det er Yasmin fra 2005 burde det være gjort for længe siden. Jo længere tid tisseriet får lov at stå på, desto større risiko for at det bliver en vane. Rens tisse/ strintestederne grundigt og indfør igen to bakker, så er der rigtig god chance for succes.
Claus P: Jeg gætter på, at hvis din hunkat kun er steriliseret (og ikke kastreret), så er det derfor, hun bliver ved med at strinte. Eller også har hun været kønsmoden et godt stykke tid inden hun blev neutraliseret. Jeg har aldrig mødt en kat der strinter, hvis den er blevet neutraliseret inden kønsmodning, men jeg vil da ikke udelukke at det kan forekomme.
nov 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 84 Svar: 1.130
Står op og tisser ..