{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Vi kan ikke sove pga. kattene. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Vi har to katte, den ene er ½ år og den anden er 2 år. De er super dejlige, men desværre holder de os vågne hver nat. De snakker, slås og jagter hinanden og Dumle (den mindste) vil også nusse midt om natten, men desværre begynder han hurtigt at slikke en i hovedet og derefter bide en i næsen eller hagen, ligesom når han og Mizar slikker hinanden.

Vi bor i en lille 3-værelses lejlighed, og derfor har begge katte adgang til alle rummene, inkl. vores soveværelse, hver dag.
Vi har prøvet at lukke dem ude af soveværelset om natten, men allerede efter få timer, begynder Dumle at pive og kradse på døren, og han stopper ikke før han er blevet lukket ind.

Hvad gør I andre for at sove om natten? Går ud fra at der også er andre katte, som larmer om natten. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi kan ikke sove pga. kattene.
  • #1   18. sep 2007 Hejsa!
    Vi sover også kun med vores misser nogle nætter, da vi har samme problem:o) Men de har vænnet sig til at døren sommetider er lukket.. men man er nødt i starten at "ignorere" dem, ved godt det er svært, men nødvendigt for en god nats søvn! Giv dem noget legetøj, som de kan lege med.. ellers så hold ud, indtil de har vænnet sig til at soveværelset er lukket! Det kan lade sig gøre..

• #2   18. sep 2007 jeg stiller deres mad ind i stuen og lukker døren om natten.. jeg er ved at vende dem til at jeg ikke åbner døren når de kradser på den.. Åbnede den altid da det bare var putti der var her, hun larmer nemlig ikke.. Men Johnson er der bare gang i, så nu er de i stuen om natten..

• #3   18. sep 2007 Jeg ville også gerne lukke dem ind i stuen, men vi har desværre ingen dør derind til. Alternativet er at lukke dem inde i arbejdsværelset, men det er så småt, så det ville næsten være synd.

• #4   18. sep 2007 Har i dør ud til køkkenet??

• #5   18. sep 2007 Jeg har kun een ting at sige; ørepropper!! Det redder i hvert fald min nattesøvn! Så kan jeres misser kradse på døren, mens i sover sødt. Og de skal nok finde ud af, at sådan skal det altså være om natten, og vil med tiden holde op med at kradse.

• #6   18. sep 2007 Jeg har igen råd jeg kan give.. kan kun fortælle hvad der virker hos os...

Jeg prøver på At aktivere Mine Katte rigtig godt og grundigt når jeg kommer hjem fra job og så flere gange i løbet af aftenen så de for brugt alt deres krudt og er trætte når vi går i seng...

Sesse er den slemmeste hun står nemlig op ved 5 tiden næsten hver moregn og så går hun og miver.. men jer ignorer hende bare så stopper hun hurtigt igen....

Held og lykke Naja

• #7   18. sep 2007 vi havde samme problem. vores kommer nemlig heller ikke ind i soveværelset. og de kradsede også på døren. vi valgte at smide en håndfuld godbider rundt i hele stuen og så går de og spiser i noget tid. og vi kan gå i seng, hvis de så kan hører os begynder de at kradse igen, men man skal bare enorere ´dem eller gå ud og sige nej.

men når vores ure ringer om morgen begynder de ighen og det er jo egentlig meget godt

• #8   18. sep 2007 vi havde samme problem, men efter de blev passet hos mine forældre, hvor de var lukket inde i et værelse om natten, har der ikke været noget og vi kan sove hele natten igennem. Nu er det kun i weekenden, at de ikke helt forstår vi kan sove længe smiley

• #9   18. sep 2007 Jeg havde samme problem med vores 3 katte... De er særdeles natteaktive - men det har hjulpet en del at vi har gjort det til fast rutine, at efter vi har spise aftensmad og klokken ca. er blevet 20-21 så skal der leges med kattene. Vores leg går ud på "mad-leg". Vi tager noget af deres tørfoder og smider det runde i huset og så løøøøber de efter det og spiser det. Det er helt oppe og køre og synes det er fantastisk sjovt og se hvem der kommer først hen til godbidden. Efter ca. ½ time, leger de selv videre med hinanden og det passer sådan ca. med at når vi går i seng, så ligger misserne og snorker rundt omkring i huset - men mest i vores seng sammen med os. Vi får vores nassesøvn og misserne er godt og grundige træt efter madlegen og "efterskælvene" som vi kalder det - ha ha

• #10   18. sep 2007 Hahaha, der er rigtig mange gode forslag.

Tine: Ja, vi har dør ud til køkkenet.

Det kunne da godt være, at vi skal til at "køre" kattene trætte om aftenen. Jeg sover allerede med ørepropper, men sover utrolig let, så jeg vågner alligevel. Dumle giver desværre ikke så let op, når det kommer til noget han gerne vil. Han kan kradse på døren i halve-hele timer. Men I har nok ret, vi kan blive nødt til at ignorere ham, og så håbe på, at han en dag bliver træt af det.

• #11   18. sep 2007 jo, men det er kun 10 m2, er det ikke for lidt? Eller kan de sagtens holde det ud?

• #12   18. sep 2007 Jeg ville lukke dem ind i det værelse på 10 kvm...
    Hvad med udstillingskatte ? Når de er på udstilling i mange timer sidder de i et udstillingsbur - og hvad er sådan et bur ? 2 kvm??

• #13   18. sep 2007 Vi lukker døren til vores soveværelse, for vi havde samme problem som jer. De peb og kradsede også på døren de første dage, men de fandt ud af at vi ikke åbnede uanset hvor længe de kradsede.
    Prøv en weekend, hvor i ikke skal op efter noget dagen efter.

• #14   18. sep 2007 Nøj - hvor vores katte er vellopdragne kan jeg høre på det hele....
    Ingen der miver eller prøver at vække os før vi selv viser livstegn om morgenen.
    Kun hvis det regner kraftigt udenfor kan de finde på at tage "legetøjet" med ind... og lege med det. Det kan naturligtvis larme lidt - specielt hvis det er "levende" endnu....

• #15   18. sep 2007 Tø hø, - Hvæse, det var dog genialt....:-)

• #16   18. sep 2007 Må indrømme at jeg gør meget af det samme her hos mig.
    Piver højlydt hvis May sætter en klo i mig.
    Eller hvæser af katten hvis den bliver ved at forstyrre om morgenen. (Normalt er det nok at skubbe den pågældende væk eller vende mig om og putte udner dynen).
    Og ja, jeg kan også se at begge mine bruger den samme slags kommunikation mellem hinanden :o)

• #17   18. sep 2007 Altså, som hos Kazandra :O)

• #18   18. sep 2007 Kazandra - Haha, forskrækkede også kæresten første gang jeg pev højtlydt. Han troede det gjorde ondt. Det gjorde det ikke, synes bare det er en dårlig vane, hehe..

• #19   18. sep 2007 Ja vores er absolut ikke opdraget.. Vi kan nemlig lige så godt opgive at opdrage på dem. Det er omvandrende DAMP børn, og når de vil ha' opmærksomhed skider de sgu på, om klokken er 3 om natten eller 3 om eftermiddagen...*G* Derfor vælger vi vores nattesøvn og lukker døren

• #20   19. sep 2007 Der er flere end jeg troede med det samme problem som os. smiley
    Tak for alle de gode forslag. Jeg tror jeg vil prøve det med at ignorere hans kradsen i en weekend, og håbe på at han stopper.
    Også en god idé med at hvæse af ham.

• #21   19. sep 2007 Hvis det med at ignorere hans kradsen ikke hjælper, da nogle katte, inkl. min egen, bare er så stædige og fortsætter og fortsætter... smiley så luk dem bare ind i det værelse, de har trods alt hinanden derinde, og har ikke brug for mere plads om natten. Det er sindssyg irriterende når man ikke kan få sin nattesøvn i hverdagene, især når man har et krævende job. Min misser lægger sig bare til at sove, når han blir lukket inde i et 15 kvm stort rum om natten. Måske det gør ham tryg smiley Han kradser slet ikke på døren, som han gjorde før, da han stod lige ude foran vores soveværelsesdør.

Kommentér på:
Vi kan ikke sove pga. kattene.

Annonce