{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Ægte eller ej? {{forumTopicSubject}}

hej alle! hvordan kan man egentlig se om ens kat er en ægte norsk skovkat? købte min Laban på et marked hvor jeg fik af vide han var ægte men fik ham ret billigt så jeg tror ikke selv han er ægte. ikke fordi det betyder ret meget for han er jo bare en lille kælemis og jeg elsker ham lige meget hvad han er:-) men da jeg oprettede ham var der nogle der skrev at de kunne se han ikke var ægte og så kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide hvordan man kan se forskel da jeg ikke har noget forstand på racekatte:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ægte eller ej?
  • #3   4. sep 2007 ja hun er godt nok vamset, synes bare når man kigger på mange af de andre skovkatte herinde så ligner de laban på en prik.

• #4   4. sep 2007 Laban er helt sikkert ikke ren skovkat. Det kan du bl.a. se på hans hale. Og selvom den havde været busket, så kan du kun med sikkerhed vide, at en kat er en raceren kat, hvis du har stamtavle på den (som Helene også skriver).

• #5   4. sep 2007 okay tak tænkte bare hvordan man lige kunne se det

• #7   4. sep 2007 Nu er det at Laban er så korthåret et godt tegn på at der nok er andet end norsk skovkat i ham :o)
    Derudover er han heller ikke så typet som mange norske.
    Mén hvad du ser herinde under KG som norske, er bestemt ikke altid ægte norske. Og, så er det heller ikke alle norske skovkatte der er avlet lige godt efter den standard der er for dem :o)

Og som de andre siger, du ved kun at katten er "ægte" hvis der stamtavle.

Men en dejlig og skøn blandingskat er han bestemt :o) har selv to stk's meget fantastiske nogen af slagsen :o)

• #8   4. sep 2007 var lige inde og lurer den dejlige dreng og der er ting som gør at han ikk er efter selve typen og på det billed hvor han står med din ene huskat kan du se han har meget af det i sig os..

her er standart typen for NFO'en hvis du lige vil kigge selv..
    Standard:

Hoved:
    Formen er trekantet, hvor alle sider er lige lange, med god højde.
    Set i profil er der en let rundet pande og lang,
    lige profil uden brud på linjen altså ingen knæk på
    næsen/pande (Intet stop).
    Hagen er stærk.

Ørerne:
    Formen er store, med bredde ved basis, tilspidsede i toppen,
    med losse-lignede tufser og lange hår ud af ørerne.
    Deres placering er højt og åbne,
    så ørernes ydre linje følger hovedets linje til hagen.

Øjnene:
    Formen er store og ovale, godt åbne, let skråtstillede.
    Der skal være et Vågent udtryk.
    Alle farver er tilladt, uanset pelsfarve

Krop:
    Lang og kraftigt bygget.

Ben:
    Kraftig, massiv benbygning, langbenet,
    bagbenene længere end forbenene
    Potener er store, runde og i passende størrelse til benbygningen

Hale:
    Lang og busket, bør mindst nå til skulderbladene,
    men helst til nakken.

Pels:
    Semilang. Den uldne underpels er dækket af en glat,
    vandskydende overpels, som består af lange, grove og blanke dækhår,
    som dækker ryg og sider.
    En kat i fuld pels har skjortebryst, fuld krave og bukser.

Farver:
    Alle farver er tilladt, herunder alle farver med hvidt.
    Undtaget er maskefarver og chokolade, lilla, cinnamon og fawn.
    Alle mængder af hvidt er tilladt.

Fejl:

Generelt:
    For små og spinkelt byggende katte.

Hoved:
    Rundt eller firkantet hoved. Profil med brud på linjen (stop)

Ører:
    Små, sidder for langt fra hinanden, og/eller hvis de sidder for tæt.

Ben:
    Korte og/eller spinkle ben

Hale:
    For kort.

Pels:
    Tør, filtret med knuder og/eller silkeblød

• #9   4. sep 2007 jah... hvad jeg kan se er han ihvertfald ikke ren norskskovkat. Men jeg vil gerne tro på han har det i sig.. smiley Halen mangler lidt buskeri *Gg*
    Men laban er ellers en skøn misser

Potedask herfra os smiley

• #10   4. sep 2007 Han er vidst ikke ægte nej - Har selv lige købt en bette ægte en (Imix) hvis det kan hjælpe.

Han er jo super dejlig uanset hvad smiley Men som Helene siger - En kat er kun ægte hvis der er stamtavle på den. Eller sådan ser jeg i hvert fald på det... Alle de der "Ægte men uden stamtavle" forstår jeg simpelthen ikke.

Men en blandingskat er lige så godt som en race smiley

• #11   4. sep 2007 ja det vil jeg give dig ret i.. de er lige så dejlige og søde.. der spiller stamtavlen ihvertfald ingen rolle smiley

• #12   4. sep 2007 Louise - Jeg tror godt at du kan tro på at der er Noget i ham, for ren huskat er han jo i hvert fald heller ikke ;o)

Samantha - Ja, så længe man bare skal have en kælekat til at gå derhjemme er blandingskatte lige så gode som stamtavle-katte og huskatte :o)

• #13   4. sep 2007 tusind tak for alle svarene. man bliver jo nød til at spørge for at lære:-)
    regnede absolut heller ikke med at han var ægte da jeg købte ham. købte ham fordi han bare var så total lækker:-)

• #14   4. sep 2007 Louise - Ja, og det er vel egentlig den bedste grund til at købe en kat, hehe..

• #15   4. sep 2007 helt sikkert smiley

Kommentér på:
Ægte eller ej?

Annonce