Overvægtig norsk skovkat? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er den lykkelige ejer af to norske skovkatte, Bella og Cæsar. De bliver 1 år i midten af september.
Bella har lige fra da jeg fik dem været meget lille og spinkel. Hun vejer pt. 3½kg.
Cæsar har tilgengæld altid været en meget stor og flot kat. Han var den største af sit kuld, og af de andre to kuld opdrætteren jeg købte dem af havde.
Han vejer nu 5,6 kg ca, og kun ét år!!??
Han virker ikke tyk eller floppet, men bare stor..?
Jeg fandt ud af han spiste både sin og Bellas mad, så nu fodrer jeg dem hver for sig i to rum på faste tidspunkter, i håb om han så holder sig til sit eget..
Er 5.6 kg for meget for en han norsk skovkat?
- Han er kastereret.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
God idé mht fodring i hvert sig rum. Mine har dog 24/7, da katte har bedst at mange små måltider i løbet af dagen :o)
Hvad fodrer du dem med af mærke?
jun 2006
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 17
Han er blevet lidt tykkere end på billedet, men det er rimeligt normalt at den vejer omkring 5.8 når den er et år?
jun 2006
Det er jo en stor og dejlig race..
Pernille - Stadig i normal området helt sikkert, og hun er jo ung, så hun har tid til at bygge muskler og brede på endnu :o)
Bare fordi hun skrev at hun er slank og spinkel. Nu er det måske i sammenligning med Cæsar, meeen NFO skal jo ikke være spinkle, selvom tøserne skal være feminine :o)
Overvægtig norsk skovkat?