{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Overvægtig norsk skovkat? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er den lykkelige ejer af to norske skovkatte, Bella og Cæsar. De bliver 1 år i midten af september.

Bella har lige fra da jeg fik dem været meget lille og spinkel. Hun vejer pt. 3½kg.

Cæsar har tilgengæld altid været en meget stor og flot kat. Han var den største af sit kuld, og af de andre to kuld opdrætteren jeg købte dem af havde.
Han vejer nu 5,6 kg ca, og kun ét år!!??
Han virker ikke tyk eller floppet, men bare stor..?

Jeg fandt ud af han spiste både sin og Bellas mad, så nu fodrer jeg dem hver for sig i to rum på faste tidspunkter, i håb om han så holder sig til sit eget..

Er 5.6 kg for meget for en han norsk skovkat?
- Han er kastereret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvægtig norsk skovkat?
  • #1   27. aug 2007 Nej, slet ikke for meget :o) Han må veje alt det han vil, så længe han ikke er tyk eller flommet (som du jo selv skriver)
    God idé mht fodring i hvert sig rum. Mine har dog 24/7, da katte har bedst at mange små måltider i løbet af dagen :o)
    Hvad fodrer du dem med af mærke?

• #2   27. aug 2007 Tilgengæld vil jeg sige at 3½ kg ikke er meget for en NFO på 1 år. Ikke overvælende lidt, men hun er bestemt ikke i den kraftige ende, som du også selv skriver :o)

• #3   27. aug 2007 Jamen, hvis det er hun, så er det jo ikke helt unormalt. 3,5 kg er da stadig indenfor "normalområdet".

• #4   27. aug 2007 Vores Elo er også stor (kuldbror til Elliot), er faktisk ikke helt sikker på, hvad han vejer, da det er et stykke tid siden at køkkenvægten (max. 5 kg) stod af. Jeg synes, at din Cæsar ser flot ud og bestemt ikke for tyk.

• #6   27. aug 2007 Okay smiley
    Han er blevet lidt tykkere end på billedet, men det er rimeligt normalt at den vejer omkring 5.8 når den er et år?

• #7   27. aug 2007 Nat - Ja, det er det :o)
    Det er jo en stor og dejlig race..

Pernille - Stadig i normal området helt sikkert, og hun er jo ung, så hun har tid til at bygge muskler og brede på endnu :o)
    Bare fordi hun skrev at hun er slank og spinkel. Nu er det måske i sammenligning med Cæsar, meeen NFO skal jo ikke være spinkle, selvom tøserne skal være feminine :o)

Kommentér på:
Overvægtig norsk skovkat?

Annonce