Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenbetændelse ?
  • #1   16. aug 2007 Ja,indtil du har været hos dyrlægen og fået noget øjensalve.Undgå kamillethe,det indeholder bittesmå partikler der kan irretere mere end gavne og ja,jeg ved godt at mange har brugt det....

• #2   16. aug 2007 Hejsa...lyder som om det er øjnbetændelse...men få dyrelægen til at kikke på hende måske det er noget virus hun har.

Vi renser også med letsaltet vand før vi drypper øjnene.

God bedring anna

• #3   17. aug 2007 Helle smiley Jeg ved godt at nogen dyrlæger stadig sværger til kamillete, men det ER altså ikke så godt, som nogen gerne vil gøre det til.
    Det er RIGTIGT at Kamille virker både desinficerende og beroligende, men i midten af 1990érne fandt man ud af, jeg var afd. leder på et plejehjem, hvor vi brugte Kamille til at rense øjne på de ældre beboere, at der var en overvejende del af de der brugte kamille, der fik skader på hornhinden ved brug.
    Der blev derfor opfrodret til, at man brugte rent kogt vand eller saltvandsopløsning.

• #4   17. aug 2007 At vaske øjnene i enten kamillete eller saltvandsopløsninger vil ikke hjælpe noget. Det vil rengøre øjet, men betændelse går ikke i sig selv sådan lige...

Jeg vil lige gøre opmærksom på øjenbetændelse smitter rigtig meget, der er bare en finger i øjesnask på katten og en gang gnidning af øjene. Så er den hjemme - så vask hænder!

Benzer fik også øjenbetændelse, og ja smittede mig.

Benzer var ved doktor dyr og fik Fucidin Vet.
    Jeg var ved Lægen og fik Fucidin.

Eneste forskel var tilføjelsen af "Vet" - delen.

Du kan 'i princippet' selv ringe til egen læge og sige du tror du har fået øjenbetændelse, du vil sagtens kunne bruge det de udlevere på apoteket og lægen vil højstsandsynligt udlevere det uden at se på dig - Indholdsfortegnelsen er den samme på begge produkter.

Du behandler katten med et dryb to gange dagligt i 14 dage, som der står på anvisningen.

Jeg er ikke meget for hjemme behandlinger, men det kan være en løsning i første omgang og se om det går væk.
    Hvis det ikke allerede efter en uge er en klar forskel på før og nu, så er det doktor dyr.

Vi så allerede en forskel efter meget kort tid på Benzer, men havde han fået øjenbetændelse en uge efter endt behandling. Så skulle han have været i fuld narkose, da det da kunne være noget inde i eller bag øjet der generede.

Du skal også være mere end sikker på at selve øjet ikke er beskadiget, så det er egen risiko og ansvar at behandle selv.

Ved doktor dyr, vil de hælde kontrast væske i for at se om der er ridser på hornhinden, hvis ikke er det Fucidinen.

Kommentér på:
Øjenbetændelse ?

Annonce