Løbetid efter overstået løbetid ? {{forumTopicSubject}}
Vores hunkat har lige været igennem endnu en afskyelig løbetid.. Har simpelthen lyst til at slå hende ihjel hver gang det sker... Bogstaveligt talt.. Det går lige i hjernen alt det hyleri...
Og selvfølgelig skulle hun lige nå een til løbetid, inden hun skal steriliseres i næste uge :-S - Møgkat....
Denne gang har jeg indrettet skuret til hende fordi at min søn simpelthen ikke har kunne sove og vi andre ikke har kunne være nogen steder for det skrigeri....
Og selvfølgelig stak hun også af på et tidspunkt ud af et vindue vi ikke havde fåët lukket ordenlig.. Og da jeg fandt hende rendte hun sammen med en hankat.. Flot..
Nu troede jeg så at det var overstået.. Hun har været stille i et par dage ( hendes løbetid plejer at vare 8-10 dage ) og hun har fået lov at gå ude igen...
Men så er hun fandme begyndt at skrige igen.... Og igår aftes da jeg lukkede kattene ind ( har også en kastreret hankat ) så var den hankat hun parrede sig med sammen med hende igen.......
Er det normalt at de kan blive 'provokeret' i løbetid igen? Altså hvis løbetiden lige er overstået og hun så møder den kat hun har parret sig med ?!
Det skal lige siges at hun også var i skuret sidste gang og der forløb hendes løbetid normalt...
Og til dem der synes at det er forfærdeligt synd at proppe hende i et skur, så kommer hun ud flere gange dagligt og plus at hun har mere ro derude, da hun bliver jagtet væk og råbt af indenfor.. Ja, ikke særligt korrekt, men vi har været nærmest drevet til vanvid...
Så. gider ikke at diskuttere om det er synd for katten. Selvfølgelig er det det, men når hun ikke er i løbetid, har hun et fantistisk liv og hun skal steriliseret lige om snart..
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
tror næsten det er være for hende i et skur hvor hun sikkert bedre kan dufte og høre hankattene.
jan 2006
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 83
jan 2006
jun 2007
Men kan du ikke forstå når jeg skriver at det ikke er det jeg gider diskutere i denne tråd, så mener jeg det faktisk...
Søger erfaringer fra andre der evt har prøvet det samme - Ikke hvorvidt katten skal ha' p-piller, eller hvad der er godt for den !
jan 2006
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 313
Det vil give hende stress som i sidste ende vil sænke hendes immunforsvar, hvilken kan gøre hende mere modtaglig for sygdom.
Jeg har selv fået steriliseret min Trille, da hun var hyper fertil og medførte at hun midstede sin pels. Dette kom tilbage da hun fik ro for homonerne.
jun 2007
Som jeg skriver længere oppe :
"Er det normalt at de kan blive 'provokeret' i løbetid igen? Altså hvis løbetiden lige er overstået og hun så møder den kat hun har parret sig med ?!"
Er godt klar over at jeg ikke kan få den til at være stille
-----------------------------------------------------------------
*** Gallaxe. Med 5 smækre lækre killinger OG Tina M -
Tak ..
Har aldrig prøvet at hun komemr i løbetid igen efter 2 dage.. Hun er 4½ og har kun været 1-2 gange om året.. Men der har vi også boet i lejlighed...
---------------------------------------------------------
Misha Cloe W -
Hvis du læser min tråd så skriver jeg at hun skal steriliseres i næste uge..
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 313
Løbetid efter overstået løbetid ?