589 visninger
|
Oprettet:
Så det snart Fiona's tur (neu) {{forumTopicSubject}}
Og jeg er bare så nervøs -og spændt på samme tid . Hun er i løbetid ligenu så det er vist på tide .
Hun har været det siden i forgårs.
Tror i at hun er ''færdig'' med at være i løbetid så hun kan blive neu. fredag ?
For vil gerne have det gjort snarest muligt så det er overstået.
Og hvor store er chancerne for at hun ikke kan tåle narkosen ?
Hvad sker der efter hun er blevet neu. ?
Bliver hun mere rolig eller ændre hun sig ikke ?
Det var lige et par spørgsmål men håber i gider svarer
-Hilsen en nervøs og spændt Mutte .
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
En uges tid <b>efter</b> løbetid er ophørt, er det bedste tidspunkt, ellers er blodtilstrømningen til livmoderen for kraftig, og det kan give komplikationer under operationen. Endvidere er du også mere sikker på, at hun er "faldet til ro" rent hormonelt.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 93 Svar: 600
Okay . Har nemlig snakket med dyrlægen og hun sagde at de bare ikke gjorde det imens hun var i løbetid ?
Så har bestilt en tid fredag .
Og dyrlægen ved godt at hun er i løbetid .
Fordi fortalte dyrlægen det og så kunne hun også (sagtens) høre Fiona .
maj 2007
nov 2007
maj 2007
nov 2007
For jeg har fri i den her uge og har det bedst med at kan hente hende med det samme .
nov 2007
maj 2007
Jeg har gennem 21 år med et utal af operationer af en eller anden årsag <b>aldrig</b> oplevet, at en kat er gået til under narkosen, og jeg har også fået neutraliseret mange killinger (også hunner) på ca. 13 uger helt uproblematisk.
Når jeg har oplevet adfærdsændring efter neutralisering, har det kun været til det bedre. Katten er blevet mere rolig, mere kærlig og mere velafballanceret, for så oplever de jo ikke mere at blive frustreret af de homoner, der svinger op og ned med mellemrum.
Du vender selvfølgelig tilbage, hvis du har flere spørgsmål
nov 2007
Mange tak .
Jamen det lyder jo godt
Har lige et spørgsmål til :
Hvor lang tid går der før man må fjerne stingene ? Og kan man gøre det selv ?
maj 2007
Hvis katten ellers er nem at håndtere, kan man fjerne stingene selv, men det kræver en sikker hånd og en tynd, skarp saks.
Når stinget er klippet over, skal man selvfølgelig trække i knuden.
Ellers bruger mange dyrlæge i dag at sy med sting, der opløser sig selv.
(Min dyrlæge lægger også en stribe sårlim på).
Her skal man være obs på, at der på nogle katte på 3-4.dagen kan opstå en allergisk reaktion på stingene. Så bliver såret rødt og væskende. Det både klør og svier, og så begynder katten at "pille" og slikke meget på det.
Det forsvinder ret hurtigt, hvis katten får en eller to kløestillende piller (Medrol) samt noget smertestillende (flydende Metacam).
Få for en sikkerheds skyld noget med hjem efter operationen.
Nogle dyrlæger giver altid katten en krave på
Ingen af mine katte har nogensinde haft det, og det har heller ikke været nødvendigt. Det gør nemlig ikke noget, hvis de bare slikker en lille smule.
nov 2007
Min dyrlæge bruger sting .
Uha tror bare jeg lader dyrlægen om at fjerne stingene . Fiona HADER når man piller ved hendes mave ,.
Så det snart Fiona's tur (neu)