1.514 visninger
|
Oprettet:
Kradser stadig i tapet! {{forumTopicSubject}}
Ja; vi kan simpelthen ik få Bufas vænnet fra at kradse i tapetet. Her ser efterhånden forfærdeligt ud! Det er især i soveværelset, og helst om natten, han ved åbenbart at sån får han os op, men vi smider så ud derfra og lukker døren. Men så begynder han da bare at kradse på døren, og han blir bare ved og ved og ved!
Har brugt pædagogiske metoder med at sige NEJ hver gang, hjalp ik, har så prøvet med citronsaft på væggen, noget gå-væk-halløj og også vand! Han er fuldstændig ligeglad! Findes der andre gode råd???
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 262
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 54
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 22 Svar: 62
mar 2005
mar 2007
mar 2005
virker ret håbløs.. har du prøvet med en vandpistol lige i hoved med vand?
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 262
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Jeg prøvede også alt, ligefra gå-væk-kat på tapetet, vandforstøver, at hænge noget på det bestemte stykke på væggen hvor hun kradsede, at lukke hende ude af rummet, at sige nej, nej og atter nej og ja.. You name it.
Dét der til sidst virkede på Dufa var da jeg gik fra kæresten og vi derfor ikke længere boede sammen med ham. (og nej det var ikke pga. Dufa jeg gik fra ham)
Ikke hermed sagt at du skal gå fra din kæreste, for det var som sagt blot hvad der var en torn i øjet på min Dufa, men måske du skal til at se på om der mon er noget Bufas kan være utilfreds med, og som han derfor reagerer på..?
Håber at I finder en løsning på problemet. Ved selv hvor skrækkeligt det er med en kat der hvæsser kløer i tapetet. Især når det er savsmuldtapet.
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
jeg havde en kat på et tidspunkt som os krasede i mine vægge men da jeg flyttede gjorde hun det ikke længere.
okt 2005
Men som sagt, så var det jo blot i mit tilfælde at min kæreste og min kat ikke kunne sammen - og det resulterede så i ødelagte vægge. ;0)
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
mar 2007
Ja, det er sgu så ærgeligt. Og især fordi vi lii akkurat har fået sat nyt tapet op, fået malet osv.!
Føler snart vi har prøvet alt fra klappen, høje lyde, vand, kaste aviser efter ham osv osv.. Men der må da være noget som kan hjælpe..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Måske er det netop fordi det er nyt tapet, at han synes der skal kradses, og altså dermed afmærke med hans egen duft. Du kan da prøve at spraye væggen med Feliway, for at dæmpe hans trang til at kradse der.
I kan også forsøge at lege ham godt træt et par timer inden I går i seng, for kradseriet kan selvfølgelig også være en måde at få jeres opmærksomhed på, hvis han keder sig.
Hvis det er et bestemt sted på væggen, han kradser, kan I en periode sætte en reol el. lign der, så han slet ikke kan komme til.
okt 2005
Nej, men spøgen til side, så håber jeg at I snart finder en løsning som virker for jer. Det andet er møg-irriterende.
mar 2007
Ku forestille mig at han bare vælter den, eller kradser den i stykker.. Men er da et forsøg værd:)
mar 2007
Du kan tro vi prøver på at køre ham træt inden sengetid, vi løber rundt i hele hytten med en snor efter os. Tror han er umulig at køre træt..
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 9
det er slet ikke så tosset et råd det med papkassen... hvis der er noget han kan li' at kradse i, som han godt MÅ kradse i, så stil det ved tapetet og giv ham ros når han flosser det i stykker... du kan eventuelt prøve at sprøjte lidt "cat nip" parfume på, de fleste katte elsker det (lugter af meget sure tæer...) med tiden kan du flytte kassen eller hvad du nu har fundet, længere og længere væk, så skulle der være god mulighed for at problemet er væk.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Nej nej, Feliway tiltrækker ikke katte.
Feliway lugter for katte, som om de allerede har afmærket der. Defor kan det hjælpe at sprøjte med Feliway der, hvor kattene IKKE må kradse.
Måske forveksler du Feliway med baldrian?
Baldrian tiltrækker katte (virker dog ikke på alle katte), så det sprøjter man på, hvor katten GODT MÅ kradse.
mar 2007
Kradser stadig i tapet!