{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Kradser stadig i tapet! {{forumTopicSubject}}

Ja; vi kan simpelthen ik få Bufas vænnet fra at kradse i tapetet. Her ser efterhånden forfærdeligt ud! Det er især i soveværelset, og helst om natten, han ved åbenbart at sån får han os op, men vi smider så ud derfra og lukker døren. Men så begynder han da bare at kradse på døren, og han blir bare ved og ved og ved!
Har brugt pædagogiske metoder med at sige NEJ hver gang, hjalp ik, har så prøvet med citronsaft på væggen, noget gå-væk-halløj og også vand! Han er fuldstændig ligeglad! Findes der andre gode råd???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradser stadig i tapet!
  • #1   15. jul 2007 lige så snart han begynder på det , sæt ham ved kradsetræet, hver gang :o)

• #2   15. jul 2007 Er også forsøgt. Han bruger også de to store kradsetræer han har, og vi roser ham, når han bruger dem.. Han synes åbenbart det er rigtig sjovt at skrabe det tapet af, og så tygge i det bagefter. Måske knap så sundt...

• #3   15. jul 2007 når den kradser så tag en flaske hvor der er spray på og put vand i og hver gang den krasser så sprøjter du bare!

• #4   15. jul 2007 de hader vand og vil automatisk blive skide bange og løbe

• #5   15. jul 2007 Har jeg desværre også prøvet, men nu er det sådan han han godt ka li' vand, så det skræmmer ham slet ik..:)

• #6   15. jul 2007 ej hvor surt! hm...

virker ret håbløs.. har du prøvet med en vandpistol lige i hoved med vand?

• #7   15. jul 2007 øv det er da træls! ellers så gå hen og klap i hænderne lige foran ham og lave en høj lyd og gå med det samme. hvis det er vellykket følger han med dig og så skal han roses smiley

• #8   15. jul 2007 Jeg har haft det samme problem med Dufa da hun var lille, men det fandt jeg faktisk ud af var fordi hun var utilfreds med min kæreste.
    Jeg prøvede også alt, ligefra gå-væk-kat på tapetet, vandforstøver, at hænge noget på det bestemte stykke på væggen hvor hun kradsede, at lukke hende ude af rummet, at sige nej, nej og atter nej og ja.. You name it.
    Dét der til sidst virkede på Dufa var da jeg gik fra kæresten og vi derfor ikke længere boede sammen med ham. (og nej det var ikke pga. Dufa jeg gik fra ham)

Ikke hermed sagt at du skal gå fra din kæreste, for det var som sagt blot hvad der var en torn i øjet på min Dufa, men måske du skal til at se på om der mon er noget Bufas kan være utilfreds med, og som han derfor reagerer på..?

Håber at I finder en løsning på problemet. Ved selv hvor skrækkeligt det er med en kat der hvæsser kløer i tapetet. Især når det er savsmuldtapet. smiley

• #9   15. jul 2007 camilla kan det ikke ligeså vil være fordi du flyttede til et andet sted?

jeg havde en kat på et tidspunkt som os krasede i mine vægge men da jeg flyttede gjorde hun det ikke længere.

• #10   15. jul 2007 Sabrina - det kan ikke have været det, da jeg blev boende i min lejlighed, mens det var kæresten der flyttede. :0)

Men som sagt, så var det jo blot i mit tilfælde at min kæreste og min kat ikke kunne sammen - og det resulterede så i ødelagte vægge. ;0)

• #11   15. jul 2007 hehe ja men det var da dejligt at det stoppede.

• #12   15. jul 2007 Camilla...-Hehe, læste lige dit indlæg højt for kæresten, han blev helt urolig;o))) Men tror nu heller ik problemet ligger der..(heldigvis da) :o)
    Ja, det er sgu så ærgeligt. Og især fordi vi lii akkurat har fået sat nyt tapet op, fået malet osv.!
    Føler snart vi har prøvet alt fra klappen, høje lyde, vand, kaste aviser efter ham osv osv.. Men der må da være noget som kan hjælpe..

• #14   16. jul 2007 Lisa B:
    Måske er det netop fordi det er nyt tapet, at han synes der skal kradses, og altså dermed afmærke med hans egen duft. Du kan da prøve at spraye væggen med Feliway, for at dæmpe hans trang til at kradse der.
    I kan også forsøge at lege ham godt træt et par timer inden I går i seng, for kradseriet kan selvfølgelig også være en måde at få jeres opmærksomhed på, hvis han keder sig.
    Hvis det er et bestemt sted på væggen, han kradser, kan I en periode sætte en reol el. lign der, så han slet ikke kan komme til.

• #15   16. jul 2007 Lisa B - *GG* Jaaa, så kunne ham kæresten få lidt at tænke over. ;0)
    Nej, men spøgen til side, så håber jeg at I snart finder en løsning som virker for jer. Det andet er møg-irriterende.

• #16   16. jul 2007 Hej Jytte. Det vil vi da prøve, men er ik helt sikker på hvordan du mener. Skal vi stille papkassen op af væggen, hvor han kradser? Altså med "ryggen" mod væggen? -Hvis du forstår..
    Ku forestille mig at han bare vælter den, eller kradser den i stykker.. Men er da et forsøg værd:)

• #17   16. jul 2007 Tinka - Jeg troede at man brugte Feliway til at "tiltrække" katten med.. Er jo ik li det vi har brug for;o)
    Du kan tro vi prøver på at køre ham træt inden sengetid, vi løber rundt i hele hytten med en snor efter os. Tror han er umulig at køre træt.. smiley

• #18   16. jul 2007 Hej LIsa,

det er slet ikke så tosset et råd det med papkassen... hvis der er noget han kan li' at kradse i, som han godt MÅ kradse i, så stil det ved tapetet og giv ham ros når han flosser det i stykker... du kan eventuelt prøve at sprøjte lidt "cat nip" parfume på, de fleste katte elsker det (lugter af meget sure tæer...) med tiden kan du flytte kassen eller hvad du nu har fundet, længere og længere væk, så skulle der være god mulighed for at problemet er væk.

• #19   21. jul 2007 Lisa B:

Nej nej, Feliway tiltrækker ikke katte.
    Feliway lugter for katte, som om de allerede har afmærket der. Defor kan det hjælpe at sprøjte med Feliway der, hvor kattene IKKE må kradse.

Måske forveksler du Feliway med baldrian?
    Baldrian tiltrækker katte (virker dog ikke på alle katte), så det sprøjter man på, hvor katten GODT MÅ kradse.

• #20   21. jul 2007 Tak for alle rådene. Vil straks gå i gang:o)

Kommentér på:
Kradser stadig i tapet!

Annonce