{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

ny kat - svært ved at falde til. hjælp {{forumTopicSubject}}

igår var min mor og jeg nede ved et katteinternat og hente to katte.
Den ene, en 5 mdr. gammel hun huskat (steriliseret) er faldet rigtig rigtig godt til, hun elsker kontakt, selv med hunden.

den anden, en 2½ år gammel hankat (steriliseret) en main coon/norsk skovkat, er meget sky, gemmer sig og er generelt meget utryg. Da vi var henne på internatet var den kontaktsøgende og interesseret i os. Vi har slet ikke haft den sammen med hunden endnu.

hvad skal vi stille op med Puma, som han hedder? Skal vi give ham tid, lade ham være eller snakke med med ham? De er begge tidligere herreløse, og kender hinanden fra internatet. Hunden er en dansk-svensk gårdhund og vant til mine to andre katte som ikke bor på stedet lige nu.. ikke voldsom men nysgerrig og respekterer katte.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny kat - svært ved at falde til. hjælp
  • #1   11. jul 2007 Jeg ville lade den finde sig til rette sammen med den kat, den kender i forvejen og så holde hunden væk fra hende i nogen tid. Det er en stor omvæltning i sig selv at komme til et nyt hjem.

Vi har nu haft Rufus i halvanden måned og han er ikke faldet helt til endnu.

• #2   11. jul 2007 Feliway - er det noget de spiser eller man smører dem ind i eller hvad?

• #3   11. jul 2007 Ja - Feliway som Jeanette skriver. Det har vi selv brugt i den første måned. Og trods det kan det være en stor mundfuld for en kat at flytte hjem i den alder. Det er meget forskelligt, hvordan den enkelte kat reagerer. Missi faldt meget til bare i løbet af ganske få dage.

• #4   11. jul 2007 hvor køber man det henne?

er der andre gode råd? smiley

• #5   11. jul 2007 okay, tusind tak for hjælpen smiley skriv endelig hvis der er flere gode råde i dele med mig .

• #6   11. jul 2007 Jeg har for 14 dage siden hentede en 3 årige hunkat hjem, den første uge var hun nervøs for hundene, og ville kun være i et rum. Jeg gav hende den tid hun havde brug for, til selv at finde sig tilrette.
    I starten af denne uge, begyndte hun at at undersøge huset. Og i dag leger hun med hundene.

Så mit råd, giv dem tid, en dag er ikke længe.

• #7   11. jul 2007 Feliway som allerede nævnt, er absolut et forsøg værd!
    Det undrer mig faktisk, at internatet ikke har anbefalet det ved udlevering af kattene.

Alt er jo nyt og overvældende, så han skal lige have tid til at finde ud af, at det er et ok sted han er kommet. Lad ham have ro og selv bestemme farten.

Det eneste, der kan bekymre mig lidt er, hvis katten aldrig har været vænnet til hunde, for det kan godt blive svært så. Men om han har været vant til hunde ved de måske på internatet...

Kommentér på:
ny kat - svært ved at falde til. hjælp

Annonce