ny kat - svært ved at falde til. hjælp {{forumTopicSubject}}
igår var min mor og jeg nede ved et katteinternat og hente to katte.
Den ene, en 5 mdr. gammel hun huskat (steriliseret) er faldet rigtig rigtig godt til, hun elsker kontakt, selv med hunden.
den anden, en 2½ år gammel hankat (steriliseret) en main coon/norsk skovkat, er meget sky, gemmer sig og er generelt meget utryg. Da vi var henne på internatet var den kontaktsøgende og interesseret i os. Vi har slet ikke haft den sammen med hunden endnu.
hvad skal vi stille op med Puma, som han hedder? Skal vi give ham tid, lade ham være eller snakke med med ham? De er begge tidligere herreløse, og kender hinanden fra internatet. Hunden er en dansk-svensk gårdhund og vant til mine to andre katte som ikke bor på stedet lige nu.. ikke voldsom men nysgerrig og respekterer katte.
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Vi har nu haft Rufus i halvanden måned og han er ikke faldet helt til endnu.
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 11
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
jun 2005
er der andre gode råd?
jun 2005
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 313
I starten af denne uge, begyndte hun at at undersøge huset. Og i dag leger hun med hundene.
Så mit råd, giv dem tid, en dag er ikke længe.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Det undrer mig faktisk, at internatet ikke har anbefalet det ved udlevering af kattene.
Alt er jo nyt og overvældende, så han skal lige have tid til at finde ud af, at det er et ok sted han er kommet. Lad ham have ro og selv bestemme farten.
Det eneste, der kan bekymre mig lidt er, hvis katten aldrig har været vænnet til hunde, for det kan godt blive svært så. Men om han har været vant til hunde ved de måske på internatet...
ny kat - svært ved at falde til. hjælp