{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.066 visninger | Oprettet:

hvilke kattegrus bruger i? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre hvilke kattegrus i bruger, har prøvet lidt forskelligt nu, og er blevet rigtig glad for dem med perler, de holder længe og tager alt lugt.
Men nu hvor jeg har fået en mere. holder det ikke lige så lang tid, og er derfor på udkig efter noget anden. derfor tænkte jeg om der er nogle af jer der vil hjælpe mig i jagter på noget godt kattegrusd< :O)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilke kattegrus bruger i?
  • #1   5. jul 2007 De lyserøde kasser fra vitakraft....

• #2   5. jul 2007 ?
    kasser?

• #3   5. jul 2007 ved hvad du mener nu

• #4   5. jul 2007 godt så smiley jeg skulle måske have skrevet kasser a "et antal kg" smiley

• #5   5. jul 2007 Bruger bare det billige fra Rema, Netto, Fakta eller whatever, og skifter det tit. Jeg kan ikke have at kattegruset ligger i lang tid, og bakken ikke blive tømt og rengjort, så når det alligevel skal tømmes så tit, kan man da lige så godt bruge det billigste..

• #6   5. jul 2007 vi giver 200kr for 40kg... synes jeg ik er voldsomt dyrt... det holder i ca 6mdr

• #7   5. jul 2007 der er heller ingen lugtgener ved vores, og det er også super nemt at fjerne efterladenskaber smiley

• #8   5. jul 2007 tak for svarene :O)

• #9   5. jul 2007 extreme classic her smiley

• #10   5. jul 2007 Jeg er gået over til at bruge det helt fine grus med babypudder duft. Brugte vitakraft før, men det helt fine er altså noget bedre. Tisklumperne falder aldrig fra hinanden med det helt fine grus, det gjorde de tit med vitakraft, også kan man ikke undgå lugten bliver i bakken. Nu skifter vi aldrig gruset ud, tager kun tisklumper og bummelum fra, og fylder op med grus efterhånden. Det er bare så nemt at have med at gøre, og det lugter overhovedet ikke.

• #11   5. jul 2007 Jeg arbejdede før i tiden i en dyreforretning. Jeg købte selv det dyreste og stod og overbeviste folk om at det holdt længere og holdt lugten bedst indkapslet ( troede selv på det )
    Har senere erfaret at det billigste virker på fuldstændigt samme måde, så længe man fjerner lort med det samme ( og tis hvis det er klumpende )

Personligt bruger jeg det billigste fra den butik jeg nu køber ind i den dag de trænger til nyt grus.. Bruger ikke det klumpende, men skifter bare bakken med et par dages mellemrum....
    Har to katte....

• #12   5. jul 2007 Vi køber extreme classic. På udstilling koster det 100 kr. for 16 kg, og sådan en pose holder i fire måneder. Det lugter ikke det mindste, og klumperne er utroligt lette at fjerne. Har aldrig prøvet noget bedre kattegrus end det!

• #13   5. jul 2007 Valget kommer helt an på om du gidder skifte grus ofte eller om du vil undgå det. Det billige koster ca. 30 kr pr pose og rækker vel i ca. 14 dage. Skal ihvertfald udskiftes en gang i ugen med 2 katte. Det dyre koster 100 kr og rækker i ca. 2 mdr. med to katte. Og der er du fri for nogensinde at skifte gruset ud

• #14   5. jul 2007 Mine katte laver mange stoooore tissetåre, så det klumpende fra supermarkederne var ikke godt nok, de store klumper gik i stykker. Derfor bruger vi nu Extreme Classic. Synes det er dyrt, 149 kr. for 16 kg, men det klumper virkelig godt.
    Andre kan vist få sådan en sæk til at vare længe, men af en eller anden grund er sækken brugt på 14 dage her (2 katte).

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171
    #15   5. jul 2007 Jeg bruger krystallerne for tiden. Vil gerne prøve Extreme classic hvis det er så godt som folk siger. Alt andet grus jeg har prøvet har dog været elendigt da tisklumperne smuldrede og gjorde bakken ulækker hurtigt.

• #16   5. jul 2007 Lena: Hvor køber du Vitacraft? Det lyder ret drøjt og billigt, så det vil jeg da prøve.

Lundkvist: Hvor køber du Mega? og klumper det godt?

• #17   5. jul 2007 Hvis man kan få en sæk EC for 100 kroner på udstillinger, er det da lige før man skulle overveje at gå på udstilling. (kan bare ikke li' at se på katte i bure)

• #18   5. jul 2007 uha jeg brugte det fra fakta da min veninde brugte det til fie.. så overtog jeg hende og købte det forsat.. Men så fik jeg os micca som lugtet når hun var på potten men fik aldrig løst det før jeg mistet hende.. men jeg besluttet mig så for at bruge mig med de dyrer mærker selvom veninden siger at dem gider hun ikk.. så jeg starter lidt op indtil jeg evt vil bruge Golden Gray som vist os er klumpeform.. min nu bruger jeg catsan fra bilka/føtex som min svigermor bruger til sine to katte..

Men market er meget stort så vil nok sige prøv dig frem og tage det du synes virker bedst for katten..

• #19   5. jul 2007 Tinka:
    Det er rigtig godt. Wood tisser rigtig meget ad gangen, og der smuldrede klumperne fra det billige også, så vi fik anbefalet EC. Der behøver man heller ikke at skifte hele bakken hver gang. Jeg kunne ikke bruge andet nu, efter jeg har prøvet det. Men bliver sgu afhængig smiley

• #20   5. jul 2007 vi bruger det fra fakta som før hed sille klumpene det hedder dyre godt nu. det koster 22 kr for en pose og er rigtig godt

• #21   5. jul 2007 Jeg bruger både grus og træpiller!
    Hvidt, klumpende grus køber jeg i Brugsen, og det er min erfaring, at det klumper lige så godt som de dyre mærker, men man skal lige huske, at jo tykkere laget er, des bedre klumper det. Jeg har ca. 8-10 cm i hver bakke.

Til 11 katte har jeg 8 store, overdækkede bakker UDEN låge.

Til små killinger bruger jeg selvfølgelig ikke-klumpende grus, også fra Brugsen, og deres wc'er er de helt små transportkasser (uden låge). De store katte kan ikke komme derind, og de små bliver fra starten vant til at bruge en overdækket bakke.

For mange år siden prøvede jeg at bruge det fine sand, men opgav det hurtigt. Hvår katten har fugtige poter, sætter det sig som betonklodser mellem trædepuderne, men det skal dertil siges, at mine katte har meget pels på poterne. I det hele taget sætter sandet sig også i pelsen, og det er bestemt ikke godt for fordøjelsen, når kattene slikker det i sig.

Jeg er af flere årsagen mest glad for træpillerne. De suger godt, dufter af træ, når de bliver våde, de vejer ikke ret meget, og de støver ikke. Det gør gruset nemlig, og jeg har det dårligt ved tanken om, at kattene ikke kan undgå at indånde det, når de skraber i det. Jeg har en stærk mistanke om, at netop det kan være årsag til de mange luftvejsproblemer, vi efterhånden hører så meget om.

Og bruge grus/sand, der tilmed at tilsat parfumeret talcum, kunne jeg end ikke overveje af samme grund.

Nuvel, træpillerne giver "savsmuld" uden for bakkerne, men der kommer også grus udenfor. Jeg har stillet bakkerne på små kludetæpper. De kan nemt rystet og klare en tur i vaskemaskinen.

• #22   5. jul 2007 jeg bruger extreme classic. Hvad er perlerne og krystalerne?? jeg er super glad for extreme classic da det klumper så godt, synes det var dyrt da jeg startede med at købe det men når det holder så længe så er det jo faktisk billigt i længden.

• #23   5. jul 2007 Jeg køber det der klumper i fakta - det synes jeg er rigtig godt da det tager lugten og da man nemt kan tage klumperne væk. smiley

• #24   5. jul 2007 Jeg bruger de lyserøde kasser fra VitaKraft.. har kun gode erfaringer med det..

• #25   5. jul 2007 hvad er de der træpiller?? hvilke mærke?

• #26   5. jul 2007 nu sidder jeg da og bliver helt urolig for min lille mis's toilet når folk skriver alle de mærker...... jeg bruger bare den billige fra kvickly, rødt grus...?! har dog kun en mis, og han er ikke den slemmeste til at efterlade lugt, men skal det helst være alle disse finere mærker, eller er katten ligeglad når bare jeg skifter bakken et par gange eller 3 i ugen og tømmer for bummelum hver dag...?

• #27   5. jul 2007 Liselotte, hvis du er tilfreds og katten bruger bakken fint, så er det godt. Grunden til jeg bruger extreme classic er fordi jeg synes det er billiger i længden og så er det dejligt at bimmelim også bliver en klump som let kan fjernes. så endnu mindre lugt gener.

• #28   5. jul 2007 bruger osse bare det billige fra ja hvor vi nu handler og kattene er godt tilfredse og det lugter nu ikke mere end de dyre mærker, samtiddig får vi aldrig daffy til at bruge andet end billigt kattegrus, vi har prøvet det meste uden stor succes

• #29   5. jul 2007 Golden grey (extreme classic) fra Dyrenes lagersalg. Det er kanon godt smiley
    Har måtte skite denne ene gang tl Vita kraft og saavvnerr det andet hehe! Der er ingen duft smiley

• #30   5. jul 2007 Hvor finder man de der træpiller ?

• #31   5. jul 2007 Vi bruger Extreme Classic. Det er super godt og billigt i brug. Det fungerer fint med 3 store bakker her til vores 4 katte. De bruger vist alle bakkerne sådan lidt på må og få.

• #32   5. jul 2007 Tja...så længe det er grus der klumper så bruger jeg mere eller mindre alle mærker.

Køber dog for det meste i REMA1000, Aldi, SPAR eller lign.

• #33   5. jul 2007 Vi bruger perlerne. Da vi fik kat nr. 2, prøvede vi at købe alm. kattegrus fra Olivers, men det lugtede hurtigt synes vi. Så vi er gået tilbage til perlerne igen, som faktisk er det eneste, vi har været tilfredse med.

• #34   5. jul 2007 Jer med træpiller:
    Ja, lad os høre lidt mere om træpiller! Det må da være det mest miljøvenlige.
    Er det i byggemarkeder man køber det eller hvor?
    Det vil dog nok tage noget tilvænningstid for kattene at gå fra grus til træpiller, for det må jo være en helt ny fornemmelse under poterne.

Mega, netop det med parfumen i EC er jeg også meget betænkelig ved - deværre kan man ikke få det uden duft.
    (Men det klumper dæleme godt).

• #35   5. jul 2007 Lundkvist: 50 kroner pr. uge til alle de mange katte????? Er der så ikke mange af dem der tisser ude i haven?
    Her koster det vel 75 kroner pr. uge bare med to katte.

• #36   5. jul 2007 Citat "...det afhænger i bund og grund af hvad katten kan lide :-)"

Nemlig!

Men jeg har så hørt om et par tilfælde, hvor katte blev urenlige ved brug af "perlerne" og renlige igen, da man gik væk fra dem.

Det kan så skyldes, at "perlerne" er for hårde mod poterne på nogle katte, da de jo normalt skraber i jord, som er væsentligt blødere.

• #37   5. jul 2007 Lundkvist; det er nok det, jeg gør forkert - altså smider alt gruset ud efter 10-14 dage. Jeg synes jo der må komme lidt baktusser på det grus, der er tilbage. Men det er da ganske rigtigt ikke nødvendigt at skifte det hele så tit som med alm. klumpende.

Og til jer med træpillerne: fortæl stadig gerne noget mere smiley

• #38   5. jul 2007 Træpiller
    Hvis en kat er vant til grus, kan man ikke uden videre skifte til træpiller.Min fremgangemåde:
    Første gang: Et tyndt lag træpiller i bunden og et godt lag grus ovenpå. (Så bliver katten vant til lugten).
    Anden gang: Lidt mere træpiller og lidt mindre grus end før ovenpå.
    Tredie gang: ca. 3 cm. træpiller og et meget tyndt lag grus ovenpå. (Så blander katten det, når den graver).
    Fjerde gang: Kun træpiller ca. 3 cm. Mere er ikke nødvendigt, for det svulmer meget op, når der bliver tisset i det, og der skal meget tis til, før det bliver desideret vådt. Afføringsklumper fjernes med en grusskovl.

• #39   5. jul 2007 PS: Træpillerne købes både i supermarkeder og dyreforretninger. Før gik de under navnet Miljøstrø, og i dag kan man få både træPILLER og træFLIS. Det sidste er ikke nær så godt, synes jeg.

Jeg ved, at nogle (dem med meget plads) i stedet køber træpiller til "pille-fyr". Det skulle være endnu billigere på den måde. Men jeg synes nu, at træpiller i forvejen er meget billigere end grus, og også drøjere i brug, og at det som tillægsgevinst er miljøvenligt, gør jo heller ikke spor smiley

• #40   5. jul 2007 TAK Mega! Jeg vil prøve det. smiley

• #41   5. jul 2007 Vi bruger de lyserøde kasser fra vitakraft, hvilket vi er meget tilfredse med. Vi har ingen lugt gener og det er nemt at fjerne bummelum og tisse klumper.

Vi har overvejet næste gang at prøve Extreme Classic, da mange anbefaler dette.

Vi har prøvet det billige hvide klumpende kattegrus fra Liva, men det var vi slet ikke tilfredse med!! Vi syntes allerede efter en dags tid at det lugtede forfærdeligt af tis og når vi fjernede bummelum og tisse klumper, gik klumperne i stykker. Så vi vil vi heller betale det mere for at kattene har et lækkert og ikke lugtende toilet. Er det ikke også sådan vi andre ønsker vores toilet?

Det er vores erfaring....

• #42   7. jul 2007 Jeg bruger Golden Grey Master og det er vi godt tilfredse med her.

• #43   7. jul 2007 vi bruger kun extreme classic til vores 2 norske skovkatte ingen lugtgener skal bare efterfyldes lidt engang imellem er dejligt nemt at holde rent

Kommentér på:
hvilke kattegrus bruger i?

Annonce