1.291 visninger
|
Oprettet:
Hvilke kattegrus {{forumTopicSubject}}
Hvilken kattegrus bruger i ?
Vi bruger Ever clean, og er helt tilfredse men vi har heller ikke prøvet andet.
Måske er der noget som er bedre ?
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
men i de sidste par mdr har jeg brugt golden grey. men det er mest fordi jeg kan få det sendt sammen med resten af foderet fra zooplus. og med rabatter mm så får jeg to sække med 2x14 kg til ca 150 kr.
mit helbred er ikke hvad det har været, så det med at skulle slæbe grus flere gange, ja det er en dårlig ide.
nu skal det bare fra stalden og ind.
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 195
Jeg har overvejet at prøve noget andet men er simpelthen så glad for everclean at jeg ikke kan se hvad der skulle kunne blive bedre af at skifte
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 100
okt 2013
Og så er der endda mulighed for lidt fleksibilitet så der kan leveres om eftermiddagen hvor man har en chance for at være kommet hjem fra arbejde
Og der er den der ordning med at man får nr et eller andet gratis
jul 2008
ville ellers helst have købt superklumpen men de steder hvor man kan købe det over nettet, koster det rimelig meget for at få leveret.
og da jeg så i forvejen køber alt kattemad, hestemad, kaninmad og fuglemad hos zooplus, ja så var det nemmeste at bare få der. giver 9 euo for leveringen. den danske side har ikke hestefoder, for ellers er der gratis fragt ved køb over 299 - og det beløb er jeg forlængst forbi da jeg bruger ca 3000 kr hver mdr.
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
Grunden til at jeg skrifter mellem de to er at der er fordele og ulemper ved begge. Extreme Classic sviner og laver mudder på mit gulv, men det holder længe og lugter ikke.
Fresh & Easy klumper ikke og laver derfor ikke mudder og der ligger kun få grus rundt omkring, men det holder ikke særlig længe og det lugter hurtigt.
Når jeg skifter er det for at finde ud af hvad jeg bedst kan leve med. Har ikke fundet ud af det endnu
okt 2013
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
okt 2013
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 100
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Vi har brugt Extreme Classic (+ Ever Clean og Golden) i årevis, men er rigtig glade for at have skiftet til CBØP Egentlig skulle det bare have været et skridt på vejen til at lære kattene at bruge træpiller, men gik så i stå på vejen dertil, for blev så godt tilfreds med CBØP, så nu er det det vi bruger.
Eneste anke er, at min ene kat får slæbt mængder af det ud på gulvet - til gengæld støver det mindre end EC.
okt 2013
jul 2008
ec, syntes jeg slet ikke er så godt i forhold til prisen
cbøp, endelig meget nemt at arbejde med, men alle mine bakker var klistet ind i noget klister som næsten ikke var til at få af igen. og ja det er nemt at komme af med, især når man har heste
ak, endelig rimeligt godt, men dyrt
alle de fine billige fra supermarkederne: OVERHOVEDET IKKE GODT, og slet ikke når man har så mange katte som jeg har. på dag 2 stinker det værre end ... så nej tak. måske hvis jeg bare havde 1 kunne jeg overleve på det.
jeg har to som jeg syntes er gode, også til prisen
superklump fra petworld
golden grey
de er rimelig i prisen. de klumper godt. bakkerne lugter ikke, selvom at der har været en kat i. de er nemme at rense.
superklumpen er med duft, men meget svag
golden grey kan man selv vælge om man vil have med eller uden. jeg har med, men den lugter meget svag
okt 2013
Kan se på zooplus det er som om at det er i en pose. Hvordan fungerer det, i forhold til når man har åbnet den?
Det er nok et dumt spørgsmål men jeg er bare vant til everclean der kommer i papemballage og kan "stå selv", så jeg er bare nysgerrig
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
jeg plejer også at købe grus i papemballage. det er dejligt nemt at håndtere, men da flere lovpriste E C, så skulle jeg da også prøve. Jeg gemte så papkasserene og hældte E C over i dem da jeg havde fået det hjem.
Det har så ikke været en særlig god succes, da jeg synes det hurtigt kommer til at lugte, så det køber jeg ikke lige med det samme.
Skal have prøvet nogle af de andre der bliver foreslået.
okt 2013
Tak for at du deler erfaringen. Jeg har nemlig også hørt så mange rose Extreme Classic men jeg har bare aldrig helt forstået det med emballagen. Jeg synes jo netop pap emballagen er fantastisk fordi der er hold på det, på en anden måde end jeg forestiller mig der er med en pose.
Og det der med at fylde det fra pose over i gemt emballage det kan jeg lige forestille mig hvordan det ville spænde af her i huset
Må også lige kigge på mulighederne hvis man skulle skifte til noget andet i pap.
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
jul 2008
her kan være 3 sække i på en gang.
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
Det var da en dejlig ting
jeg har også været på udkig efter en smal foder/grus tønde/ting, men jeg kan ikke rigtig finden nogen.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
dec 2006
Vi har grusbakke i stuen - kattegrus står ved siden af. Det "pynter" jo alt sammen
okt 2013
Er der sådan noget selvluk/genluk på posen?
dec 2006
Nu bruger vi jo CBØP som er i papirsæk - den står der også bare. Har aldrig tænkt at det kunne være et problem.
okt 2013
Tak for info, det kan godt være jeg så lige skal overveje det engang mere..
Hvilken variant kan du anbefale?
dec 2006
jul 2008
har da også set noget med æbleduft
nogen gange kan man være i tvivl om man skal i haven eller rense bakker
dec 2006
Al det kunstige tilsætning gør ikke godt for noget, sikkert tværtimod (allergifremkaldene osv). Men jeg prøvede en enkelt gang den med lavendelduft (fordi der var knaldtilbud og uden-duft-varianten var udsolgt) og jeg må indrømme, at jeg selv synes godt om lavendelduften - mine katte var total ligeglade.
Hvilke kattegrus