{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke kattegrus
  • #1   8. aug 2014 normalt har jeg brugt Superklump fra petworld, og er faktisk rigtig tilfreds med det. det koster 169 for 2x15 kg

men i de sidste par mdr har jeg brugt golden grey. men det er mest fordi jeg kan få det sendt sammen med resten af foderet fra zooplus. og med rabatter mm så får jeg to sække med 2x14 kg til ca 150 kr.
    mit helbred er ikke hvad det har været, så det med at skulle slæbe grus flere gange, ja det er en dårlig ide.
    nu skal det bare fra stalden og ind.

• #2   8. aug 2014 Vi bruger everclean og har altid brugt det med stor tilfredshed.

Jeg har overvejet at prøve noget andet men er simpelthen så glad for everclean at jeg ikke kan se hvad der skulle kunne blive bedre af at skifte smiley

• #3   9. aug 2014 Vi får også gruset leveret, jeg kan ( må ) ikke løfte og så er det billigere at bestille det over nettet, vi køber 4 x 10 kg for 400 kr

• #4   9. aug 2014 Vi får også gruset leveret. Jeg har nemlig fundet ud af, at vores lokale dyrehandler (der iøvrigt tager 30-40kr mindre for everclean end byens petworld og maxizoo) kan levere til døren for 25 kr!
    Og så er der endda mulighed for lidt fleksibilitet så der kan leveres om eftermiddagen hvor man har en chance for at være kommet hjem fra arbejde smiley

Og der er den der ordning med at man får nr et eller andet gratis smiley

• #6   9. aug 2014 jeg bruger 10 sække om mdr, så det er mange kg.
    ville ellers helst have købt superklumpen men de steder hvor man kan købe det over nettet, koster det rimelig meget for at få leveret.
    og da jeg så i forvejen køber alt kattemad, hestemad, kaninmad og fuglemad hos zooplus, ja så var det nemmeste at bare få der. giver 9 euo for leveringen. den danske side har ikke hestefoder, for ellers er der gratis fragt ved køb over 299 - og det beløb er jeg forlængst forbi da jeg bruger ca 3000 kr hver mdr.

• #8   10. aug 2014 Jeg skifter mellem Extreme Classic og Fresh & Easy fra Best Friend.

Grunden til at jeg skrifter mellem de to er at der er fordele og ulemper ved begge. Extreme Classic sviner og laver mudder på mit gulv, men det holder længe og lugter ikke.
    Fresh & Easy klumper ikke og laver derfor ikke mudder og der ligger kun få grus rundt omkring, men det holder ikke særlig længe og det lugter hurtigt.

Når jeg skifter er det for at finde ud af hvad jeg bedst kan leve med. Har ikke fundet ud af det endnu smiley

• #9   10. aug 2014 Ginger: har du overvejet everclean? Det klumper godt og vi oplever ingen problemer med "mudder" eller lugt smiley

• #10   10. aug 2014 Men står jeres kattebakke på badeværelset hvor der ofte bruges vand? Det er det der skaber mudder hjemme hos mig. Kunne self støvsuge hver dag, men det gider jeg ikke smiley

• #11   10. aug 2014 Det gjorde den i starten Ginger - men også uden at give mudder. Og vi fejede heller ikke hele tiden. Men det var måske mere fordi bakken stod så langt fra bruser og vask den kunne, at vi ikke havde et mudder-issue smiley

• #12   10. aug 2014 Vores står også på badeværelset, jeg synes ikke at det bliver til mudder.

• #13   11. aug 2014 Bedre? Jo, Cats Best Øko Plus er bedre for miljøet. smiley

Vi har brugt Extreme Classic (+ Ever Clean og Golden) i årevis, men er rigtig glade for at have skiftet til CBØP smiley Egentlig skulle det bare have været et skridt på vejen til at lære kattene at bruge træpiller, men gik så i stå på vejen dertil, for blev så godt tilfreds med CBØP, så nu er det det vi bruger.

Eneste anke er, at min ene kat får slæbt mængder af det ud på gulvet - til gengæld støver det mindre end EC.

• #14   11. aug 2014 Det er sjovt med de forskellige oplevelser af de forskellige mærker, for jeg her også hørt andre nævne at de synes EC støver - det er bare slet ikke den oplevelse vi har smiley

• #15   11. aug 2014 jeg har stort set prøvet det meste

ec, syntes jeg slet ikke er så godt i forhold til prisen
    cbøp, endelig meget nemt at arbejde med, men alle mine bakker var klistet ind i noget klister som næsten ikke var til at få af igen. og ja det er nemt at komme af med, især når man har heste

ak, endelig rimeligt godt, men dyrt

alle de fine billige fra supermarkederne: OVERHOVEDET IKKE GODT, og slet ikke når man har så mange katte som jeg har. på dag 2 stinker det værre end ... så nej tak. måske hvis jeg bare havde 1 kunne jeg overleve på det.

jeg har to som jeg syntes er gode, også til prisen
    superklump fra petworld
    golden grey

de er rimelig i prisen. de klumper godt. bakkerne lugter ikke, selvom at der har været en kat i. de er nemme at rense.
    superklumpen er med duft, men meget svag
    golden grey kan man selv vælge om man vil have med eller uden. jeg har med, men den lugter meget svag

• #16   11. aug 2014 Jeg har et spørgsmål til Extreme Classic - håber virkeligt det er ok jeg spørger i denne tråd!

Kan se på zooplus det er som om at det er i en pose. Hvordan fungerer det, i forhold til når man har åbnet den?
    Det er nok et dumt spørgsmål men jeg er bare vant til everclean der kommer i papemballage og kan "stå selv", så jeg er bare nysgerrig smiley

• #17   12. aug 2014 Trine

jeg plejer også at købe grus i papemballage. det er dejligt nemt at håndtere, men da flere lovpriste E C, så skulle jeg da også prøve. Jeg gemte så papkasserene og hældte E C over i dem da jeg havde fået det hjem.
    Det har så ikke været en særlig god succes, da jeg synes det hurtigt kommer til at lugte, så det køber jeg ikke lige med det samme.
    Skal have prøvet nogle af de andre der bliver foreslået.

• #18   12. aug 2014 A. P

Tak for at du deler erfaringen. Jeg har nemlig også hørt så mange rose Extreme Classic men jeg har bare aldrig helt forstået det med emballagen. Jeg synes jo netop pap emballagen er fantastisk fordi der er hold på det, på en anden måde end jeg forestiller mig der er med en pose.

Og det der med at fylde det fra pose over i gemt emballage det kan jeg lige forestille mig hvordan det ville spænde af her i huset smiley

Må også lige kigge på mulighederne hvis man skulle skifte til noget andet i pap.

• #19   12. aug 2014 Vores kat bruger træpiller. Det fungerer faktisk ganske ok, men nu har vi også en kat der ikke kan tåle noget som helst kattegrus, så efter mange forsøg kom vi frem til at bruge træpiller. Det er nemt, billigt og suger rigtig fint smiley

• #20   13. aug 2014 jeg bruger en stor tønde som jeg har fået fra rc, endelig til tørfoder men når man nu har 3, ja så kunne den ene godt bruges til grus i stedet for
    her kan være 3 sække i på en gang.

• #21   13. aug 2014 #20

Det var da en dejlig ting smiley
    jeg har også været på udkig efter en smal foder/grus tønde/ting, men jeg kan ikke rigtig finden nogen.

• #22   13. aug 2014 Extreme Classic er det eneste der duer herhjemme. Har efterhånden prøvet alle andre varianter i samme kategori, men der er bare ikke noget som holder så godt som EC smiley

• #23   13. aug 2014 #18) Posen står bare helt af sig selv - no problemo smiley

Vi har grusbakke i stuen - kattegrus står ved siden af. Det "pynter" jo alt sammen smiley

profilbillede
  • #24   13. aug 2014 Tinka
    Er der sådan noget selvluk/genluk på posen?

• #25   13. aug 2014 Nej da. Posen står bare åben, den vælter ikke eller noget - står der bare smiley (og normalt står den også pænere end den slattenudseende pose gør på (det gamle) foto ovenfor). Det er jo ret kraftig plastik der bruges til kattegrusposer.

Nu bruger vi jo CBØP som er i papirsæk - den står der også bare. Har aldrig tænkt at det kunne være et problem.

• #26   13. aug 2014 Hm... Interessant smiley

Tak for info, det kan godt være jeg så lige skal overveje det engang mere..

Hvilken variant kan du anbefale?

• #27   13. aug 2014 Da vi brugte Extreme Classic var den UDEN duft vores foretrukne, men støver gør det altså (det gør betonitgrus). Babypudderduftvarianten: bwadr! Lavendelvarianten kunne jeg engentlig godt lide, men parfumedufte synes jeg er en uskik i kattegrus.

• #28   13. aug 2014 jeg forstår ikke helt det med lavendelduft. mine katte bryder sig slet ikke om lavendel.
    har da også set noget med æbleduft

nogen gange kan man være i tvivl om man skal i haven eller rense bakker smiley

• #29   13. aug 2014 Jeg forstår heller ikke, at man tilsætter noget som helst parfumeduft til kattegrus :-S

Al det kunstige tilsætning gør ikke godt for noget, sikkert tværtimod (allergifremkaldene osv). Men jeg prøvede en enkelt gang den med lavendelduft (fordi der var knaldtilbud og uden-duft-varianten var udsolgt) og jeg må indrømme, at jeg selv synes godt om lavendelduften - mine katte var total ligeglade.

Kommentér på:
Hvilke kattegrus

Annonce