Små hitte killinger... {{forumTopicSubject}}
Idag kom hjem hjem fra arbejde kl 7.30... Jeg blev noget overrasket over det min kæreste havde at fortælle mig...
Igår aftes havde han været ude og gå en tur, han skulle ned og spise på Mac D...og var derfor gået igennem en sti. Lige pluskelig kunne han høre noget, der larmede rigtig meget. Han kunne så høre, at det var en kat, og han begyndte at kalde på den, men den kom ikke frem. Da han var lige ved at gå videre, så han en meget våd papkasse...
Da han kiggede i den, lå der 3 meget små killinger, som bare frøs så meget, og var utrolig sulten. Han skyndte sig at tage sin trøje af, så de kunne få den at varme sig i...
Han var fuldstændig chokeret og samtidig rasende, hvordan pokker kan nogen folk finde på sådan noget. Det sted hvor min kæreste fandt dem, er det sempelthen et held at de blev fundet. Havde de ligget der bare lidt mere, er jeg sikker på, at de ikke havde klaret der, for så små killinger, utrolig sultne og bare så kolde...
Min kæreste ringede rundt til en masse, for at finde ud af, hvad han kunne gøre med de små mislinger... Til sidst endte det med (efter 1 times tlf. samtale) at Falck hentede dem, og de ville så køre dem til et sted, hvor de kunne være indtil de var gamle nok til at komme til nye hjem. Så nu håber jeg bare at de små klare den...
Vi ville endelig gerne selv have hjulpet de små, og så have flasket dem op. Men da vi snart har sommerferie og skal ud og rejse, har vi jo ikke muligheden for det. Da det jo kræver en masse tid, og at man er hjemme hos dem...
Min kæreste tænkte, hvorfor er det altid mig, der oplever sådan noget. Det var jo også ham, som fandt vores Sille og hendes bror, da de var ca. 6 uger. Der holdte vi jo så Sille og en af vores naboer fik hendes bror, men de kunne jo så spise selv. De skal det så siges, at de 3 han fandt igår ikke kunne. De havde fået øjne, men vist også kun lige...
Ja, jeg måtte bare lige have luft. Jeg bliver sempelthen så rasende og bitter indeni, når sådan noget sker. Hvad pokker sker der for folk. Det må da være mennesker, som overhovedet ikke har noget hjerte. Jeg mener, at hvis man får en kat, må man også være så ansvarlig, at sørge for katten. Altså få den neutraliseret osv. Og som dette tilfælde, må man sørge for killingerne. Enten holde dem også finde nogle gode hjem, når de er 12 uger. Og hvis man overhovedet ikke kan overskue det, er det mindste i hvert fald, at man kan køre dem til dyrlægen og få dem aflivet, så de ikke skal smides i en hæk, et sted hvor der ikke kommer ret mange mennesker, så de kan ligge og fryse og sulte ihjel. De er direkte dyremishandling...
Tak fordi I gav at "lytte" til mig. Det havde jeg bare lige brug for.
Håber at alle i 3 små mislinger klare jer, og bliver nogle store og fine killinger, så i kan få nogle super gode hjem. Det har i virkelig fortjent. Vi tænker på jer...
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
jeg stopper selv tit og ofte ved vejkanten når vi er ude og kører , for står der en kasse eller ligger der en sæk ku det jo tænkes der var noget levende deri, heldigvis er jeg sluppet for det endnu.
men for et par år siden så vi på en rasteplads i det sønderjyske 3 killinger der rendte rundt på pladsen, de boede så inde i en busk hvor der osse lå en gammel papkasse som de brugte som skjul, de fik så heldigvis mad, for restauranten på pladsen kom og gav dem mad mens vi var der og forsøgte at få kontakt til de 3 killinger, dog uden held, men der er ingen tvivl om hvordan de er havnet der, det er nogle syge mennesker der har gjort det
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Vi bor på landet og har jævnlig fået "nye katte" fordi folk bare læsser dem af ude på vejen, de folk regner med at der altid er adgang til mad, og en kat fra elller til gør vel ingen forskel. Af den grund er jeg holdt op med at fodre kattene på høloftet, så vi nu kun har vores katte inde.
når de nye katte bliver sultne kommer de til os, og vi kan derfor fange dem og få dem aflivet. Jeg ved det lyder hårdt, men vi ville simpelthen drukne i katte, hvis vi ikke aflivede dem. Og hellere det end end at de skal leve en kummerligt ilværrelse som vildkat.
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 353
Jeg har det fuldstændigt lige som dig Johnny, med den slags mennesker...
Utroligt at de kan gøre sådan mod dyr...
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 62
Det gør mig bare så rasene, sur og virkelig ked af det..!
De folk der kan finde på sådan noget, burde selv blive smidt i en kasse og smidt i atlanderhavet bagefter....!
Er lykkelig over at din kærste fandt dem og at han har et godt hjerte... Men kan godt følge ham lidt, ville heller ikke selv være glad ved tanken om at skulle åbne kassen og se hvad der gemte sig deri.Og slet ikke hvis han har oplevet det før.. Tager Hatten af for sådan nogen folk som jer..!
Små hitte killinger...