854 visninger
|
Oprettet:
Hjælp meget små killinger {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Der er to meget små killinger der har opsøgt os på vores nye grund. De virker absolut ikke gamle nok til at være væk fra moderen.
Nu er vi ikke katte mennesker. Dog har vi før haft en hitte killing men den var lidt ældre end dem her og den kunne med vores hunde. De her to kan ikke tåle synet af hunde og derfor kan vi ikke tage dem indenfor. Vi har prøvet lave lidt læ til dem udenfor og de har indtil videre fået tun og vand. Har lige snakket med dyrlægen og de har noget erstatnings mælk vi kan give dem. Men er der nogle der har nogle gode råd eller foreslag til os.
Sig endelig frem
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 148
sep 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 67
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Ellers er det ret normalt, at sådanne småfyre hvæser ad både hunde og fremmede katte. Det holder de op med i løbet af et par dage, så hvis det kun er det, der afholder jer fra at tage dem, ville jeg alligevel tage dem ind, HVIS der som sagt ikke er nogen, der kendes ved dem.
Forresten ville jeg ikke give dem tun. Både dyrlægen og dyreforretninger har foder, der er beregnet til killinger.
Held og lykke!
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 82
nov 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
De har nu været der i 3 dage og vi har ingen kattemor set.
Vi er flyttet på landet og der er katte over alt og ligeledes killinger over alt. Men netop disse to bliver ved med at sidde udenfor vores dør og venter på vi kommer ud :O)
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
nov 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
Men de er rimelig sikre på deres ben og udforsker alle vores ting udenfor og kravler på alt vores byggerod.... så helt nye er de heller ikke
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Hvis I ikke selv har lyst eller mulighed for at have de to katte permanent eller midlertidigt, så kan I aflevere dem til et dyreinternat / kattehjem.
(Inges Kattehjem; Kattens Værn, Dansk Dyreværn, Værn for værgeløse Dyr, Dyrenes Beskyttelse).
Så vidt jeg ved, sørger de alle for neutralisation af formidlede katte. Og så vil dé to missere her da ikke bidrage yderligere til produktion af overskudskillinger.
Hvis I kunne tænke jer at beholde dem, så kan I melde jer som foderværter og evt. få tilskud til neutralisation af KV.
Men jeg ville nu også gå en runde og stemme dørklokker i nabolaget ... det kunne jo være, at nogen savner dem.... hvilket jeg håber, der er.
Hjælp meget små killinger