{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Kat havde ondt af anden kat..? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige gået og tænkt over noget..
Her i forgårs hjalp min veninde mig med at få det sidste knudede hår fjernet på arthur, han skriger virkelig meget når det er.. Da han begyndte at skrige kom putti op i sofaen og sad ved siden af med kæmpestore pupiller og miavede meget truende og så i det hele taget meget frustreret ud.. Pludselig slog hun min veninde med poten så hun fik en rift.. Hvis det var arthur hun ville have slået, ville hun sagtens have kunnet det, da han lå på langs.. Men hun slog bevidst min veninde.. Som om hun ville redde stakkels arthur.. jeg er ikke i tvivl om det var det hun ville.. Men er det normalt? de har jo kun gået sammen i 3 ugers tid..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat havde ondt af anden kat..?
  • #1   30. jun 2007 Jeg ved ikke om det er normalt, når de kun har gået sammen i 3 uger, men en ting er i hvert fald sikkert, og det er at de er glade for hinanden, hvilket da bare er så dejligt at høre...

Vores Sille gør det rigtig meget. Hun beskytter Ozzy rigtig meget. Men også både mig og min kæreste... Det er tydeligt at mærke, at hun ikke vil have, at der sker os noget.
    Og det er jo tydeligt at høre at din Putti ikke vil have, at der sker arthur noget. Jeg syntes, det er sødt. Selvfølgelig ikke så godt at din veninde blev revet, men godt at det ikke var så slemt...smiler.

• #2   30. jun 2007 Jeg tror det er en ganske normal adfærd, og dog synes jeg at det er flot af Putti at forsvare ham allerede efter 3 uger.
    Er sikker på at mine katte havde gjort det samme for hinanden, også efter så kort tid, men jeg har også været meget heldig lige med mine katte, og de går jo bare smadder godt sammen.
    Så ja.. Tror bare at du skal smile og mærke lykken indeni over at dine katte allerede nu efter 3 uger forsvarer hinanden og er der for hinanden.

Mine katte, og især Dufa, forsvarer også mig hvis der er noget. Hvis jeg fx tumler rundt med min kæreste og hviner, eller skriger, så er Dufa der med det samme, og hvis ikke Kasper så stopper, så begynder hun at "bide ham" ligesom for at markere at nu skal han lade mig være.

Synes det er gode tegn og er glad på dine vegne. Håber veninden er okay. ;0)

• #3   30. jun 2007 Okay tak for svarene.. Det var dejligt at høre.. smiley

• #4   30. jun 2007 Mine katte er lige omvendte...

Hvis den ene udviser unormal adfærd, så tager den anden afstand og bliver aggressiv og usikker..

F.eks da min kat havde været under fuld bedøvelse hos dyrlægen og var underlig og groggy da han kom hjem, hvæsede min hunkat af ham, og ville ikke ha' ham i nærheden af sig.
    Eller en gang hvor min hunkat hang fast i en snor med benet og skreg, var det hankatten der var ved at gå på hende..
    Dét tror jeg nu er mere normal adfærd.. I naturen går hanløven f.eks til angreb på løveunger der kommer med "Hjælpmig-skrig" .. Spørg mig ikke hvorfor.
    Og mange steder i dyreverdenen skal man jo skjule sine svagheder for de andre og ikke opføre sig anderledes. Hvis først et dyr udviser svagheder, kan det udløse angreb fra flokmedlemmer...

Selvfølgelig siger jeg ikke at det er sådan overalt med dyr, men nogen gør det..

Men det er da lidt sødt, hvis det virkelig vár kattens intention at forsvare sin ven.. smiley

/Stine

• #5   1. jul 2007 Jeg ved ikke om det er normalt.
    Men jeg vil dog sige at mine dyr gør noget af det samme.
    Er May i bad og beklager sig, så kommer Mea også rendende at siger bekymrede lyde til May, og står og miauwer uden for døren hvis den er lukket.
    Og fredag aften skulle jeg klippe kløer på Mea (udstilling) og Mea brokker sig så og er utilfreds, der hoppede May også op og syder og hyler/piver ved siden af Mea (hun kan ikke sige rigtigt miauw, heh).
    Men de er generelt meget beskyttende overfor hinanden i den slags situationer.

Jeg tror ikke Putti er blevet frustreret over hans miauwen som Linda forslår, må jeg indrømme.

• #6   2. jul 2007 Linda - nej det var jo også det jeg mente.. og min veninde også.. men som sagt, det kan ikke have været et uheld at hun slog min veninde..

• #8   3. jul 2007 Dejligt... - Nej det er da ikke.. Vi havde ordnet alt det værste på det tidspunkt.. Det der manglede var slet ikke så slemt.. Min veninde havde ham på hendes skød og holdt ham i forpoterne.. Hvis ikke hun holdt ved ham ville han jo løbe væk..

Linda - Athur lå på ryggen og min veninde holdte hans forpoter.. Han lå på langs og da min veninde kun holdt ham i poterne synes jeg bare det er underligt at hun slår hende når det er ham der larmer.. smiley

• #9   3. jul 2007 Som sagt tror jeg Ikke det var pga frustation over hans skrigeri.

• #10   3. jul 2007 Eva - nej jeg tror det heller ikke.. Da jeg havde blodpropper lagde jeg inde på mit værelse med lukket dør, og Putti var i stuen.. Min mormor var der også for at sørge for mig.. hun stod ude og pudsede vinduer og kunne ikke høre at jeg kaldte på hende.. jeg kaldte og kaldte i lang tid.. Pludselig ku jeg høre at putti sad på den anden side at døren og miavede rigtig højt.. lidt efter kom min mormor ind fordi hun havde hørt Putti..

Pointen med dét er, at jeg på ingen måde tror på at det var frustration over min larmen, men at hun vidste at der var noget galt.. På samme måde tror jeg det var det samme med Arthur..

Kommentér på:
Kat havde ondt af anden kat..?

Annonce