{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.834 visninger | Oprettet:

Er vi dårlige mennesker? {{forumTopicSubject}}

Har to dejlige huskatte, som vi elsker overalt på jorden! smiley
Ønsker os BRÆNDENDE en rød Maine Coon - men her kommer problemet...

Vores veninde har et katteopdræt og er ved at slå os ihjel over, at vores katte render frit ude - er et valg vi har truffet herhjemme, og sådan bliver det ved med at være BASTA!
Diskuterer det hele tiden med vores veninde, der mener, så vi mishandler misserne når de render ude- men hører ingen klager fra dem, kun når de IKKE må komme ud! De er jo inde hos os det meste af tiden, og går selv til døren, når de skal ud og "besørge!...
Er vi dårlige mennesker at lukke dem ud? Og hvad ville problemet være i, at lukke en Maine Coon ude, så længe vi holder dens pels?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er vi dårlige mennesker?
  • #1   16. jun 2007 Problemet med katte der render frit er vel mest når de bliver kørt ned, eller pådrager sig en dødelig sygdom under slagsmål, og her er farene ikke større ved en mainecoon end ved en huskat.
    Personligt synes jeg man skal skærme sine katte mod disse farer, men det er så min mening.

• #2   16. jun 2007 I min verden er det bare kattens natur at rende ude og lege, og være i naturen - og de har jo et hjem med dejlig mad og varme, hvor de trætte og tilfredse vender hjem til...

• #3   16. jun 2007 Naturen er ikke som den var da katte blev skabt, der er for meget farer. Personligt vil jeg ikke lade mine rande frit.

I er ikke dyremishandler. I synes bare udelivet er bedst for kattene. Men en Maine Coon udenfor, vil jeg ikke anbefale. For det første, trafikken, det andet, en Maine Coon basser er der mange mennesker der ikke kan stå for, og haps, så er den væk. Det gælder alle racer, selv huskatte. Nogle mennesker er bare ikke humane, de tænker ikke på at der er nogle ejere der savner deres kat, og græder i lange baner.

• #4   16. jun 2007 Nægter simpelhen at have en kattebakke indenfor - kan simpethen ikke klare lugten...
    Skifter den/gør rent ved den 10-15 gange dagligt for tiden, da Frk. Fiona har killinger og helst ikke går udenfor på tiolet...
    Det er selvfølgelig i orden, og selvfølgelig får hun en bakke indenfor lige nu - Men puha', jeg glæder mig til det er ovre...
    Kald mig hysterisk.. Men sådan er det...

• #5   16. jun 2007 Hvad med en løbegård...?

Så kan kattene komme ud, men er beskyttet fra at komme i slagsmål, blive kørt over eller det, der er værre...

• #6   16. jun 2007 Vil også sige som MB... den rette grus, og det kan ikke lugtes...

• #7   16. jun 2007 Beanmor - jeg kan desværre se en del farer, og de hedder mennesker :o(
    Men ellers så er jeg helt enig, I er ikke dyremishandlere ved at lade jeres katte løbe frit. Det er et valg i har taget og opvejet farer overfor de goder der er ved at lade kattene komme ud.
    Jeg ville ikke selv gøre det, især ikke hvor jeg bor nu. Men da jeg boede hjemme hos mine forældre, ja, så kom Mea da ud. Vi boede i et fredeligt stort villakvarter.

• #8   16. jun 2007 Køber det der i den lyserøde kasse i plant-o-rama... Ligner alm. sand.. De siger at det er noget af det bedste...

• #9   16. jun 2007 MB... sikke et sygt menneske, der gør sådan noget...! Og jeg har boet der i Himmelev... smiley

• #10   16. jun 2007 Vi bor også på en almindelig villavej uden farer i en lillebitte by, hvor alle kender hinanden, så kan ikke se farer... Vi putter jo om hinandens dyr herude på landet *LOL*

• #11   16. jun 2007 Mette og Maria...

Det har jeg også brugt, men er gået væk fra det igen...
    Det er ikke lige så godt, som de andre mærker af fint sand...
    Prøv med f.eks Extreem classic... smiley Syntes jeg i hvert fald er meget bedre...
    (Men hvis det er killinger, så har de måske ikke helt lært at dække deres efterladenskaber endnu?)

• #12   16. jun 2007 Maria og Mette...

Det er ikke helt så sikkert som du tror... jeg bor udenfor sådan en lille by, hvor kattene render løs... og de tager det meget roligt... nærmest for roligt... vi har flere gange fået et chok, fordi der rendte en ind foran vores bil, hvor ví måtte bremse hårdt ned... og min kæreste måtte dytte flere gange, før katten gik vidre...

Forestil dig så et menneske, der er ligeglad med katte komme drønende igennem den lille by....
    I de 5 måneder vi har boet her, har jeg set flere døde katte i vejkanterne, end jeg nogensinde har set før... smiley

• #13   16. jun 2007 Killingerne går ikke i bakken endnu - de er stadig for små de søde skravl...
    Hehe - de er lige begyndt at få ud af deres "hule" i dag - så har killinger all over *SS* Så nuser altså...

Har tre gråstribede tilbage, hvis det var noget? *LOOOL*

• #14   16. jun 2007 Ved godt, at det er en risiko - mistede selv vores dejlige Oscar for to uger siden pga. en bil...
    Vi græd og græd i flere dage og var helt knuste - selv dyrlægen græd, da hun aflivede ham...
    Men stadig vælger vi at de godt må komme ud...
    Kan slet ikke forestille mig en kat indenfor 24-7...

• #15   16. jun 2007 Sådan er vi jo forskellige...

Ville ikke selv kunne sove trygt om natten, hvis mine rendte løs... ville gå og frygte at finde dem i vejkanten, eller få sådan en slem oplevelse, som den Lorry udsendelse snakkede om...

• #16   16. jun 2007 Mine to katte går også ude, jeg synes også det er imod kattenes natur at gå inde... Men det kan jo diskuteres om og om igen, da biler og asfalt og skydegale børn ikke er en del af kattens natur...
    Med udekatte må man tage med at man kan miste sin kat, det har jeg selv prøvet og det er frygteligt, men der findes ikke noget bedre end at se sin kat komme løbende i haven, eller komme mijavende med en mus i munden!

• #17   16. jun 2007 Ja, det kan jo diskuteres i uendeligheder - kender udemærker loven... Har også prøvet at fortælle mine mislinger, at de ikke må gå over til naboen, men de vil sq ikke høre efter...

• #18   16. jun 2007 Hæhæ, min gamle kat (som er blevet væk) gik også ind og spiste naboens kattemad, de synes heldigvis han var så sød, og deres skovkat kommer også på besøg i vores have, og bliver kælet lidt!
    Men nej, de er ikke så gode til at høre efter, de katte! smiley

• #19   16. jun 2007 Nej, katten forstår jo ikke loven... det er derfor vi som deres ejere, skal tage ansvaret...

Et lille barn på f.eks 2 år forstår da heller ikke at det ikke må gå ind til naboen, eller gå ud på vejen og lege... eller tage imod slik fra fremmede og tage med dem hjem... :s

Det er da at lægge ansvaret fra sig, at sige "jamen katte lytter jo ikke..." Hmm...

• #20   16. jun 2007 Det var ment i sjov, hvis katten er til gene må man jo finde en ordning med nabo eller hvem kattene nu genere, og så tage det derfra!

• #21   16. jun 2007 jeg kan kun se problemer hvis kattene IKKE er neutraliseret...

men jeg vil da anbefale en løbegård for ikke at kattene skal blive kørt ned..

men hvis i ikke bor et befærdet sted og vaccinere og holder jeres katte.. så ud med dem.. tihi

• #22   16. jun 2007 Vores naboer nyder vores misser ligeså meget som os, og vi har dem vaccineret - så har ingen problemer der ;o)
    Heldigvis da...

• #23   16. jun 2007 hej.. vi alle er vel klar over risikoen ved at lade dem rande frit, men jeg syntes personligt ikke at en kat skal være fanget, lige som med fugle osv.. dyr skal være frie sjæle og ha lov til at bruges deres instenkter..

• #24   16. jun 2007 Jeg har ikke noget imod dem der gør det..

Sådan har jeg det med mine dyr..

• #25   16. jun 2007 Så kører den igen, - debatten om inde >< ude ....
    Det må jo altså komme an på hvor folk bor, hvordan de er vacc. og hvordan naboer ser på løse katte, (det er jo ikke alle naboer der hader katte), hvormange biler der lige kommer forbi osv osv.
    Man kan da ikke bare dømme andre, og sige de er dårlige mennesker fordi de lader kattene være ude.

Personligt ville jeg sige at hvis jeg boede ud til en vej med bare noget hurtig trafik, så havde jeg hegnet haven ind.
    Jeg er træt af at høre de "frelste" vifte med hegnsloven, uden at de ser nogen form for nuancer.
    På forhånd - Undskyld mit sure opstød!

• #26   16. jun 2007 Vi bor ud til en mark, så her sker sjældent noget, men heldig med min pige, hun blir i haven eller på marken, hun løber ikke ned i byen

• #27   16. jun 2007 Nå ja det skulle jo ikke være "folk" der var vacc, men kattene.....

• #28   16. jun 2007 Hmm .. forstår ikke dit indlæg.. men vi har jo alle forskellige meninger, heldigvis, eller havde det være for kedeligt..
    ser intet forkert i det jeg gør.. bør op a en lukket vej, så .. syntes ikke jeg sætter min pige i fare..
    folk der slipper deres dyr fri i byen, så tænker jeg da tit på, deres ejere måtte være ligeglad med de bliver kørt ned, men hvis der ingen fare er, så kan jeg da ikke se noget problem..
    hunde har jeg heller ikke noget imod smiley hihi

• #29   16. jun 2007 HVAD FANDEN I HELVEDE ER DET FOR EN GANG LORT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du skal under INGEN omstændigheder dømme os! Og da slet ikke sige, at det var heldigt, at vores elskede kat blev kørt over! Det er da en gang mundlort af første grad! Jeg ønsker jo heller ikke kattesyge hos dig, vel!
    - Så drop det der pis - NU!!!!!!!!

• #30   16. jun 2007 Rolig nu... tror lige der misforståes nu...

• #31   16. jun 2007 Mette & Maria
    Du spørger: Er vi dårlige mennesker at lukke dem ud?
    Og sålænge folk svarer NEJ, er det godt, men hvis en så mener at dét er i, så er det noget LORT at lukke ud......

Hvorfor så overhovedet spørge ?

• #32   16. jun 2007 uha mand..

• #34   16. jun 2007 Bliver ikke sur over, at folk mener anderledes end os - men at sige at det er godt, at vores kat blev kørt ned, det er altså for meget!

• #36   16. jun 2007 - og dropper ikke tårene, bliver sq da kede af det, når vi mister en mis... Alt ander er da umenneskeligt...

• #37   16. jun 2007 Kan kun forestille mig hvor hårdt det har været at miste Oscar... men der har Karen altså også ret i, at I selv har valgt, at han skulle gå ude, og dermed ha risikoen for at dø...
    Hvis man spørger om noget, må man vel også kunne klare at høre både ja og nej...?

• #38   16. jun 2007 Mette og Maria: Nej, jeg synes ikke i er dårlige mennesker - overhovedet.

Men der er nogle mennesker, der mener, I er, fordi de i princippet er af samme opfattelse som jer/os bare med modsat fortegn: Vi synes, det er synd for kattene kun at være lukket inde eller blot have en bette løbegård, DE synes, det er synd for katten at udsætte den for alle livets fare.

Som det er blevet sagt masser af gange, er det en nytteløs diskussion. Summasummarum er, at vi alle elsker vores katte og alle vil det absolut bedste for dem - vi har bare forskellige opfattelser af, hvad "det bedste" er. Det gør ikke nogen af os til dårlige mennesker, blot mennesker med forskellige meninger.

Jeg vil VÆDDE med, at hvis der er et "børnegalleri.dk" og du lavede et indlæg om, hvorvidt det er ok med klaps i numsen i forbindelse med opdragelsen af børn, så vil du se NØJAGTIG samme diskussion. Og ingen af os er vel i tvivl om, at vi vil det bedste for vores børn.

Nå, nu vil jeg i seng og stoppe med at være så sk... hellig smiley

Godnat til alle fra Ludmilla

• #40   16. jun 2007 Ja, vi vælger selv at de skal gå ude - og lever med risikoen... Sys da bare ikke at man kan sige, at vi så godt kan droppe vores tårer og sorg... Det er da ikke menneskeligt snak!

- og ja, selvom vi putter om hinandens katte herude, så kan der altså ske uheld, men de hører bestemt til sjældenhederne... Mennesker bliver jo også ramt!

• #42   16. jun 2007 Nevermind - ville nu egentlig bare gerne have vidst om der var farar ved at lukke en Maine Coon ud... Kunne jo være, at racen var meget følsom eller noget...

Lader min Oscar skat hvile i fred og øverøser min Eddie og Fiona misser med kærlighed, som de fortjener smiley

• #44   16. jun 2007 Oki - Takker Sally...
    Det gør heller ikke noget med dens pels? Tænker på, om den måske bliver slem tl at "klumpe" osv.?

• #47   16. jun 2007 Mainecoon er jo en naturkat, og ikke en fremavlet kat. Deres pels er "designet" til udelivet, men hvis i har krat med burrer ( er det ikke der de heller de små dimser der klistere fast på alt ) så hænger de osse gerne i Mainecoonpels :o)

• #48   16. jun 2007 Oki - så må vi tage op til overvejelse, om en Maine Coon er noget for os - skal også lige læse noget mere om racen, inden vi anskaffer os en af slagsen jo...

Undskylder de sure opstød, er bare ikke helt kommet os over Oscar endnu :'o(

Go'aften/nat til alle...

• #49   16. jun 2007 Hmmm, har ellers fået at vide, at det fine var bedst, da det ikke sætter sig fast mellem deres trædepuder, hvilket det grove kan gøre...

Hmmm, helt forvirret nu...

• #50   16. jun 2007 Orv ja... det er sandt... killinger kan finde på at æde gruset... Det gjorde mine, da jeg havde killinger... så er det faktisk bedre med groft grus, som karen siger

• #51   16. jun 2007 Oki - vi prøver det grove først så - der skulle jo nødigt ske de køre pusser noget jo....

• #52   16. jun 2007 Fugle er heller ikke skabt til at side i bure, og hunde er heller ikke skabt til at være inde, de er som regl ude dyr lige som katte er, det er bare hvad du vender katten til, har selv 3 katte som ikke kommer ud for døren.

Synes da der er mere synd for hundene at de ikke bare kan gå som det passer dem, end det er for kattene....

• #55   16. jun 2007 Sally: nej jeg provokerer ikke, kan bare ikke lige se at folk ikke bare gør som de gør.... jeg har selv diskuteret med mange fordi de synes det er synd jeg har katte i en lejlighed....

• #57   16. jun 2007 Karen: Min gamle kat som desværre er afliver havde været udekat i perioder, og han sagde ikke spor til at blive inde kat, ved ikke om det var fordi han var blevet en gammel kat, hvem ved smiley

• #58   16. jun 2007 Sally: Det var ikke sådan ment med det er jo princippet i det, der er jo ikke nogle dyr der er skabt til at være lukket inde, men igen det skal de bare vendes til fra starten...

• #60   16. jun 2007 Sally: hehe ok smiley

• #61   16. jun 2007 Karen: Takker, ja men tror næsten det var alderen der gjorde det....

• #62   17. jun 2007 11-12 år gammel men havde så heller ikke været det hele tiden, han var en lidt special kat, i perioder ville han gerne ud og omvendt.... Han var mere en slappe af kat der elskede at sove smiley

• #63   17. jun 2007 Karen: Det var han også, skulle gerne ligge helt oppe i hovedet og meget gerne på hovedpuden om natten (irriterende men alligevel meget hyggeligt...)

• #64   17. jun 2007 Altså vil sige jeg har en 4 årig kat der de første 2 år levede ude (hun er dog købt som indekat som killing) og de sidste 2 år som indekat på 3. sal (der dog i selskab med sin datter).
    Hun kom med det jeg flyttede på prøve. Gik det helt galt måtte hun blive hos mine forældre, selvom hun altid har været Min kat, og ikke deres. Men hun har aldrig brokket sig. Kunne dog mærke hun kedede sig de dage jeg var på arbejde, så hun fik killinger og vi beholdte hendes eneste datter.
    Men kommer hun hjem til mine forældre eller andre steder i stuen, jamen så kommer hun også ud. Og når hun så kommer hjem til mig igen, jamen der er stadig ikke noget. Hun forbinder ikke mit hjem med et sted hvor man kommer ud.
    Jeg tror så også jeg har været Meget heldig med hende. Hun er en meget speciel kat, og virkelig en en-persons kat også :o) Der går en del tid før hun tør op over for f.eks. en kæreste..
    Så det kan lade sig gøre, vil dog ikke anbefale det sådan lige.

Heh, og hendes datter har så levet hele sit liv inde og tør ikke komme ud :o)

• #65   17. jun 2007 andre steder der ligger i stuen. Tror ikke lige det var helt klart ellers.
    Taler mere præcist om når hun har været passet hos min bror.

• #66   17. jun 2007 Hvad andre gør med deres katte, vil jeg totalt lad være op til dem. Om man er dårlige mennesker eller ej fordi man vælger ikke at have inde katte, vil jeg heller ikke blande mig i , MEN for nogle år siden var jeg rædselslagen for katte, og vores nabo har en kat , som i mine øjne dengange var KÆMPE. Når den var i vores have måtte jeg gå ind fordi jeg virkelig var bange.Dengang tænkte jeg; Det kan godt være at vores nabo er glad for katte, men hvorfor pokker skal jeg også være det. Jeg har jo IKKE valgt at få kat. Kan godt fortælle jer at det ikke er sjovt at være bange for at gå i sin have. Jeg har kæmpet en brav kamp og er nu næsten over min rædsel, det er kun naboens kan der stadig kan skræmme livet af mig. Da vi valgte at få kat, valgte vi også at lave kattegård. Så er det OS, der har fået katte og ikke alle vores naboer. Bare lige min historie og mening

• #67   17. jun 2007 Jeg har mange katte der ender og skider i min have, men da jeg ikke kender ejerne på disse katte kan jeg ikke levere deres lort tilbage til den rette ejer. Det synes jeg er lidt synd, jeg har endelig fået have og nyder at passe den, men jeg bliver yderst utrilfreds når det pludselig ikke er jord men lort man får på hænderne.

Min kæreste og jeg har så snakket om at når disse katte kommer til have tager vi dem og aflevere dem på roskilde dyreinternat eller politiet, det koster nemlig 500 kr ikke at passe sin kat. Måske ville ejerne så lære at de har en ansvar og ikke katten selv.

Mine katter selv pt. inde katte, men vi heger snart vores have ind så de kan komme ud på vores grund som man må... Den ene og ældste har dog været udekat, men da jeg lærte lidt mere om katte valgt jeg at holde ham inde. Jeg vil ikke miste ham til en bil eller et uopdraget barn.

Det var lige min mening, det var ikke for at støde nogle.

• #68   17. jun 2007 Nej, I er ikke dårlige mennesker. Har selv får en del år siden haft man coon udekat såvel som indekat.
    Mine unge mislinger som jeg fik sidste sommer som killinger, er nu ved at lære at komme ud, det skal lære at komme når jeg kalder, for jeg vil ikke have dem ude om nattten. Det har de nu lært, og de er meget glade for at komme ud i haven, slikke solskin, fange fluer og sommerfugle.
    Jeg ville aldrig have kat, hvis jeg ikke boede et sted hvor den kunne komme ud.

• #69   17. jun 2007 Yeah, og udover at støde på en forgiftet rotte, så kan de også risikere at få kløerne i selve giften, og så ætser de altså op indefra.

• #70   17. jun 2007 Vil starte med at fortælle at jeg bor på landet i en lille by som er ved at blive udstykket , med dermed flere huse.. de fleste af mine naboer har katte og fordømmer mig fordi jeg ikke vil lade mine rende ude, på trods af der ligger åbne marker og skove lige udenfor terrassen. Men helt ærligt jeg er ligeglad.. jeg kunne ikke have et roligt øjeblik hvis de var ude.. samtidig slås de katte der render herude meget ofte.. flere gange har jeg måttet høre på katte der skreg på min terrasse.. Andres katte syntes også det er sjovt at hoppe op på solbænken og sidde og kigge ind af vinduet og s.... i urtebeddet, hvæsse kløer i frugttræerne så de går ud etc. sådan noget kan gøre mig ret sur, men for nabofredens skyld siger man ikke noget. MEN det eneste argument jeg kommer med når de siger det er for dårligt at mine katte ikke kommer ud .. er... I skal ikke komme til mig og tude hvis jeres kat bliver kørt ned, for i har selv valgt.
    Begge mine katte har fået den store vacc. hvis uheldet skulle være ude og de slipper ud.

Til Mette og Maria.. en af vores naboer har en Maine Coon der render ude og hun siger at hun har lettere ved at holde hans pels efter han er blevet udekat

• #71   17. jun 2007 Carina - Tjaeh, da min kom ud var det da fordi jeg ikke tænkte over den slags.
    Naboens kat var altid kommet i vores have, selvom vi dog jog den ud, og Mea kom også i kvarteres haver.. De fleste omkring os havde kat..

• #72   17. jun 2007 Carina - helt enig der :o)

• #73   17. jun 2007 Carina T , jeg er helt enig med dig. Som jeg også skriver har vi vores i kattegård, fordi det er VORES katte. I de 8 år hvor jeg var bange for katte, følte jeg mig sommetider som i en krigs film. Skulle lige tjekke rundt hjørnet om der nu var en rød lille kat i haven. Det var skrækkeligt. Jeg gik også totalt i panik , hvis den kom tæt på vores piger. Ved godt det var hysteri, men det var en hård kamp at komme ud af den angst. Har også set mange katte som er kørt ned, uden for folks eget hjem. Er det ansvarligt at udsætte dem for den risiko? Hvad med slagsmål? Sker det ikke tit med udekat? Spørger fordi vi ikke selv har udekat og aldrig har tænkt os at få det.

• #74   17. jun 2007 Her hvor jeg bor, er vi mange, der har udekatte. De fleste er dog huskatte, men jeg kan tælle to MCO'ere, en somali, en NFO og så mine to burmesere blandt dem, jeg ved og ser jævnligt.

Jeg har fra starten talt meget med naboerne om mine katte (og eftersom mine er neutraliseret er det ikke særligt langt de render) og jeg har indtil videre fået EN klage, som drejede sig om en dame, der fik et chok over at se Bailey sidde i hendes vindue en aften i et voldsomt uvejr. Andre bemærkninger går på, at folk nu er stolte over, at Bailey tør hilse på dem - han er meget sky.

Med dette mener jeg, at man kan altså ikke gå ud fra som givet, at naboerne bliver generet af løse katte (men heller ikke, at de ikke bliver det). Der er slåskampe i nærheden, men ikke voldsomt og mine slås jo trods alt også med hinanden.

Jeg kritiserer ikke nogen for at have deres kat i indhegnet have, løbegård eller sågar helt inde i en lejlighed - jeg mener, at man skal vælge, hvad man selv synes bedst om og så gøre sig konsekvenserne klart. Det kan koste nabostridigheder og ja - det kan koste påkørte katte, men de er nu sjældne i villakvarterer.

Og så vil jeg trække mig ud af denne tråd igen, fordi det er en diskussion, folk på fora ALDRIG kan nå til nogen form for enighed om. Lidt i stil med rygere og ikke rygere.......

• #75   17. jun 2007 vi har 2 maine coon katte som dagligt er ude og de tager bestemt ikke skade af det og deres pels fejler intet så jeg ved ikke lige hvad det er for en fis i en horn lygte

luk du bare dine katte ud

• #76   17. jun 2007 en kat er født og skabt til at leve i naturen og det er faktisk mere dyreplageri at holde dem inde hele tiden

lige meget hvilke kat der er tale om BASTA

• #78   18. jun 2007 hvad mener du med at slynge noget ud har man ikke ret til at sige sin mening da

• #79   18. jun 2007 Brittta har killinger jeg er 100 enig. Jeg har heller ikke nerver til ikke at vide hvor min kat er. Naboens kat kan være væk i flere dage, og de er totalt ligeglad. Skal lige sige det er en perser kat. Hvis ikke jeg havde mine dyr inde om aftenen, når jeg gik i seng, ja så kunne hverken jeg eller mine børn sove. Vi har mistet en hund der druknede i fjorden og det tog os fra den 13 dec til den 29. dec at finde ham. Alle venner og familie hjalp, tror heller ikke nogen af dem kan sove hvis deres dyr ikke er hjemme.Kan godt se det at der ikke skal tømmes kattekasse og indkøbes/laves klatrestativ osv osv når katten får lov til at rende ude. men det vil jeg nu hellere og så have mine katte hos mig.Så lige for at bruge Henrik P´s ord BASTA ;-)))))))))

Kommentér på:
Er vi dårlige mennesker?

Annonce