Er vi dårlige mennesker? {{forumTopicSubject}}
Har to dejlige huskatte, som vi elsker overalt på jorden!
Ønsker os BRÆNDENDE en rød Maine Coon - men her kommer problemet...
Vores veninde har et katteopdræt og er ved at slå os ihjel over, at vores katte render frit ude - er et valg vi har truffet herhjemme, og sådan bliver det ved med at være BASTA!
Diskuterer det hele tiden med vores veninde, der mener, så vi mishandler misserne når de render ude- men hører ingen klager fra dem, kun når de IKKE må komme ud! De er jo inde hos os det meste af tiden, og går selv til døren, når de skal ud og "besørge!...
Er vi dårlige mennesker at lukke dem ud? Og hvad ville problemet være i, at lukke en Maine Coon ude, så længe vi holder dens pels?
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.224
Personligt synes jeg man skal skærme sine katte mod disse farer, men det er så min mening.
maj 2005
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 19
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
I er ikke dyremishandler. I synes bare udelivet er bedst for kattene. Men en Maine Coon udenfor, vil jeg ikke anbefale. For det første, trafikken, det andet, en Maine Coon basser er der mange mennesker der ikke kan stå for, og haps, så er den væk. Det gælder alle racer, selv huskatte. Nogle mennesker er bare ikke humane, de tænker ikke på at der er nogle ejere der savner deres kat, og græder i lange baner.
maj 2005
Skifter den/gør rent ved den 10-15 gange dagligt for tiden, da Frk. Fiona har killinger og helst ikke går udenfor på tiolet...
Det er selvfølgelig i orden, og selvfølgelig får hun en bakke indenfor lige nu - Men puha', jeg glæder mig til det er ovre...
Kald mig hysterisk.. Men sådan er det...
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.549
Så kan kattene komme ud, men er beskyttet fra at komme i slagsmål, blive kørt over eller det, der er værre...
apr 2006
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Men ellers så er jeg helt enig, I er ikke dyremishandlere ved at lade jeres katte løbe frit. Det er et valg i har taget og opvejet farer overfor de goder der er ved at lade kattene komme ud.
Jeg ville ikke selv gøre det, især ikke hvor jeg bor nu. Men da jeg boede hjemme hos mine forældre, ja, så kom Mea da ud. Vi boede i et fredeligt stort villakvarter.
maj 2005
apr 2006
maj 2005
apr 2006
Det har jeg også brugt, men er gået væk fra det igen...
Det er ikke lige så godt, som de andre mærker af fint sand...
Prøv med f.eks Extreem classic... Syntes jeg i hvert fald er meget bedre...
(Men hvis det er killinger, så har de måske ikke helt lært at dække deres efterladenskaber endnu?)
apr 2006
Det er ikke helt så sikkert som du tror... jeg bor udenfor sådan en lille by, hvor kattene render løs... og de tager det meget roligt... nærmest for roligt... vi har flere gange fået et chok, fordi der rendte en ind foran vores bil, hvor ví måtte bremse hårdt ned... og min kæreste måtte dytte flere gange, før katten gik vidre...
Forestil dig så et menneske, der er ligeglad med katte komme drønende igennem den lille by....
I de 5 måneder vi har boet her, har jeg set flere døde katte i vejkanterne, end jeg nogensinde har set før...
maj 2005
Hehe - de er lige begyndt at få ud af deres "hule" i dag - så har killinger all over *SS* Så nuser altså...
Har tre gråstribede tilbage, hvis det var noget? *LOOOL*
maj 2005
Vi græd og græd i flere dage og var helt knuste - selv dyrlægen græd, da hun aflivede ham...
Men stadig vælger vi at de godt må komme ud...
Kan slet ikke forestille mig en kat indenfor 24-7...
apr 2006
Ville ikke selv kunne sove trygt om natten, hvis mine rendte løs... ville gå og frygte at finde dem i vejkanten, eller få sådan en slem oplevelse, som den Lorry udsendelse snakkede om...
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 653
Med udekatte må man tage med at man kan miste sin kat, det har jeg selv prøvet og det er frygteligt, men der findes ikke noget bedre end at se sin kat komme løbende i haven, eller komme mijavende med en mus i munden!
maj 2005
maj 2007
Men nej, de er ikke så gode til at høre efter, de katte!
apr 2006
Et lille barn på f.eks 2 år forstår da heller ikke at det ikke må gå ind til naboen, eller gå ud på vejen og lege... eller tage imod slik fra fremmede og tage med dem hjem... :s
Det er da at lægge ansvaret fra sig, at sige "jamen katte lytter jo ikke..." Hmm...
maj 2007
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 761
men jeg vil da anbefale en løbegård for ikke at kattene skal blive kørt ned..
men hvis i ikke bor et befærdet sted og vaccinere og holder jeres katte.. så ud med dem.. tihi
maj 2005
Heldigvis da...
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 38
jun 2007
Sådan har jeg det med mine dyr..
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 8 Emner: 16 Svar: 236
Det må jo altså komme an på hvor folk bor, hvordan de er vacc. og hvordan naboer ser på løse katte, (det er jo ikke alle naboer der hader katte), hvormange biler der lige kommer forbi osv osv.
Man kan da ikke bare dømme andre, og sige de er dårlige mennesker fordi de lader kattene være ude.
Personligt ville jeg sige at hvis jeg boede ud til en vej med bare noget hurtig trafik, så havde jeg hegnet haven ind.
Jeg er træt af at høre de "frelste" vifte med hegnsloven, uden at de ser nogen form for nuancer.
På forhånd - Undskyld mit sure opstød!
jun 2007
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 8 Emner: 16 Svar: 236
jun 2007
ser intet forkert i det jeg gør.. bør op a en lukket vej, så .. syntes ikke jeg sætter min pige i fare..
folk der slipper deres dyr fri i byen, så tænker jeg da tit på, deres ejere måtte være ligeglad med de bliver kørt ned, men hvis der ingen fare er, så kan jeg da ikke se noget problem..
hunde har jeg heller ikke noget imod hihi
maj 2005
Du skal under INGEN omstændigheder dømme os! Og da slet ikke sige, at det var heldigt, at vores elskede kat blev kørt over! Det er da en gang mundlort af første grad! Jeg ønsker jo heller ikke kattesyge hos dig, vel!
- Så drop det der pis - NU!!!!!!!!
apr 2006
okt 2005
Du spørger: Er vi dårlige mennesker at lukke dem ud?
Og sålænge folk svarer NEJ, er det godt, men hvis en så mener at dét er i, så er det noget LORT at lukke ud......
Hvorfor så overhovedet spørge ?
jun 2007
maj 2005
maj 2005
apr 2006
Hvis man spørger om noget, må man vel også kunne klare at høre både ja og nej...?
jan 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 46
Men der er nogle mennesker, der mener, I er, fordi de i princippet er af samme opfattelse som jer/os bare med modsat fortegn: Vi synes, det er synd for kattene kun at være lukket inde eller blot have en bette løbegård, DE synes, det er synd for katten at udsætte den for alle livets fare.
Som det er blevet sagt masser af gange, er det en nytteløs diskussion. Summasummarum er, at vi alle elsker vores katte og alle vil det absolut bedste for dem - vi har bare forskellige opfattelser af, hvad "det bedste" er. Det gør ikke nogen af os til dårlige mennesker, blot mennesker med forskellige meninger.
Jeg vil VÆDDE med, at hvis der er et "børnegalleri.dk" og du lavede et indlæg om, hvorvidt det er ok med klaps i numsen i forbindelse med opdragelsen af børn, så vil du se NØJAGTIG samme diskussion. Og ingen af os er vel i tvivl om, at vi vil det bedste for vores børn.
Nå, nu vil jeg i seng og stoppe med at være så sk... hellig
Godnat til alle fra Ludmilla
maj 2005
- og ja, selvom vi putter om hinandens katte herude, så kan der altså ske uheld, men de hører bestemt til sjældenhederne... Mennesker bliver jo også ramt!
maj 2005
Lader min Oscar skat hvile i fred og øverøser min Eddie og Fiona misser med kærlighed, som de fortjener
maj 2005
Det gør heller ikke noget med dens pels? Tænker på, om den måske bliver slem tl at "klumpe" osv.?
okt 2005
maj 2005
Undskylder de sure opstød, er bare ikke helt kommet os over Oscar endnu :'o(
Go'aften/nat til alle...
maj 2005
Hmmm, helt forvirret nu...
apr 2006
maj 2005
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
Synes da der er mere synd for hundene at de ikke bare kan gå som det passer dem, end det er for kattene....
feb 2005
feb 2005
feb 2005
feb 2005
feb 2005
feb 2005
feb 2005
jun 2006
Hun kom med det jeg flyttede på prøve. Gik det helt galt måtte hun blive hos mine forældre, selvom hun altid har været Min kat, og ikke deres. Men hun har aldrig brokket sig. Kunne dog mærke hun kedede sig de dage jeg var på arbejde, så hun fik killinger og vi beholdte hendes eneste datter.
Men kommer hun hjem til mine forældre eller andre steder i stuen, jamen så kommer hun også ud. Og når hun så kommer hjem til mig igen, jamen der er stadig ikke noget. Hun forbinder ikke mit hjem med et sted hvor man kommer ud.
Jeg tror så også jeg har været Meget heldig med hende. Hun er en meget speciel kat, og virkelig en en-persons kat også :o) Der går en del tid før hun tør op over for f.eks. en kæreste..
Så det kan lade sig gøre, vil dog ikke anbefale det sådan lige.
Heh, og hendes datter har så levet hele sit liv inde og tør ikke komme ud :o)
jun 2006
Taler mere præcist om når hun har været passet hos min bror.
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 20
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 437
Min kæreste og jeg har så snakket om at når disse katte kommer til have tager vi dem og aflevere dem på roskilde dyreinternat eller politiet, det koster nemlig 500 kr ikke at passe sin kat. Måske ville ejerne så lære at de har en ansvar og ikke katten selv.
Mine katter selv pt. inde katte, men vi heger snart vores have ind så de kan komme ud på vores grund som man må... Den ene og ældste har dog været udekat, men da jeg lærte lidt mere om katte valgt jeg at holde ham inde. Jeg vil ikke miste ham til en bil eller et uopdraget barn.
Det var lige min mening, det var ikke for at støde nogle.
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
Mine unge mislinger som jeg fik sidste sommer som killinger, er nu ved at lære at komme ud, det skal lære at komme når jeg kalder, for jeg vil ikke have dem ude om nattten. Det har de nu lært, og de er meget glade for at komme ud i haven, slikke solskin, fange fluer og sommerfugle.
Jeg ville aldrig have kat, hvis jeg ikke boede et sted hvor den kunne komme ud.
jun 2006
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
Begge mine katte har fået den store vacc. hvis uheldet skulle være ude og de slipper ud.
Til Mette og Maria.. en af vores naboer har en Maine Coon der render ude og hun siger at hun har lettere ved at holde hans pels efter han er blevet udekat
jun 2006
Naboens kat var altid kommet i vores have, selvom vi dog jog den ud, og Mea kom også i kvarteres haver.. De fleste omkring os havde kat..
jun 2006
jun 2007
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
Jeg har fra starten talt meget med naboerne om mine katte (og eftersom mine er neutraliseret er det ikke særligt langt de render) og jeg har indtil videre fået EN klage, som drejede sig om en dame, der fik et chok over at se Bailey sidde i hendes vindue en aften i et voldsomt uvejr. Andre bemærkninger går på, at folk nu er stolte over, at Bailey tør hilse på dem - han er meget sky.
Med dette mener jeg, at man kan altså ikke gå ud fra som givet, at naboerne bliver generet af løse katte (men heller ikke, at de ikke bliver det). Der er slåskampe i nærheden, men ikke voldsomt og mine slås jo trods alt også med hinanden.
Jeg kritiserer ikke nogen for at have deres kat i indhegnet have, løbegård eller sågar helt inde i en lejlighed - jeg mener, at man skal vælge, hvad man selv synes bedst om og så gøre sig konsekvenserne klart. Det kan koste nabostridigheder og ja - det kan koste påkørte katte, men de er nu sjældne i villakvarterer.
Og så vil jeg trække mig ud af denne tråd igen, fordi det er en diskussion, folk på fora ALDRIG kan nå til nogen form for enighed om. Lidt i stil med rygere og ikke rygere.......
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 21
luk du bare dine katte ud
feb 2007
lige meget hvilke kat der er tale om BASTA
feb 2007
jun 2007
Er vi dårlige mennesker?