{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Opretter med vilje som forkert race??? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvad gør man hvis en bruger herinde med vilje opretter sin kat under falsk race?

Vedkommende forsøgte to gange at få sin kat ind som den pågældende race, hvor personen så igen og igen fik at vide at den skulle under blanding af racer eller huskat.
Den blev så oprettet som blanding af racer og stemt ind. Men nu har personen altså igen lagt katten ind under den race i stedet, selvom katten (hvor dejlig den end er) tydeligt ikke er den race.

Mit spørgsmål er, hvad gør man nu?
Giver en udstemme? Og kan man det på begrundelse af at vedkommende med vilje lægger en kat ind under en forkert race?
For det er okay at være forvirret osv, men personen gør det med Vilje selvom mange har fortalt hvorfor katten ikke kan være af den race.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opretter med vilje som forkert race???
  • #1   5. jun 2007 Giv besked til HA'erne og hvis det ikke hjælper,så stem brugeren ud...

• #2   5. jun 2007 Har luret hvem du tænker på,det er "russeren",ikke ?

• #4   6. jun 2007 Hanne - Jooh, det irriterer mig en del :o) Skriver lige til dem så. Ville bare høre om det faktisk var mod reglerne, det er det på Hestegalleri ved jeg (eller også tager de det bare mere seriøst at det bliver overholdt) :o)

• #5   6. jun 2007 Ja jeg finder det ret "usmageligt" når personen flere gange har fået at vide, at katten er placeret forkert...
    Endda de to gange personen hat forsøgt sig med at komme ind.

Det mest underlige er vel, at personen ændrede fra blanding af racer, til den race personen så absolut VILLE have katten ind under. ??
    Underligt....

• #6   6. jun 2007 Men hvis nu HA skrev en besked om det? Vilel de mon gøre det? Nå, der er jo ikke andet for end at spørge

• #7   6. jun 2007 Annette - ja lige nemlig. Især det sidste der virkelig generer mig. Som et lille barn der bare skal have sin vilje :oP

• #8   6. jun 2007 Ved at HA'erne før har skrevet til brugere,der ikke vil erkendeat deres katte ikke var de racer de ønskede de var.....

• #9   6. jun 2007 Hanne - Okay, nu har jeg i hvert fald skrevet til MB :o)

• #10   6. jun 2007 Ja nogle gange er folk MEGET MEGET mærkelige..

Sådan helt barnlige...

• #11   6. jun 2007 MB var så allerede obs på det, så nu må vi se hvad der sker :o)

• #12   6. jun 2007 Ja,ret skal være ret....

• #13   6. jun 2007 I det hele taget synes jeg, vi skulle stramme op på det med placering af kattene. Ellers bliver det en omgang "misk mask" til sidst.

• #14   6. jun 2007 Ja, og så er vi inde på det med den diskussion, der kørte for nogle dage siden. Det ville være nemmere, hvis reglerne var sådan, at det kun er dem der har stamtavle, som må placeres under racekatte.

• #15   6. jun 2007 Ja - men den er tilbage under blanding nu.
    Men jeg kan måske godt forstå ejeren lidt, for prøv at kigge ind i vores RUSSIAN BLUE afdeling har på KG.
    Hvor mange af de blå katte er egentlig russian blue?
    Som jeg kan se det opretter folk rask vær grå husmissere som værende russian blue, selv om det eneste de har til fælles med "russeren" er farven :o(

OPRYDNING PÅ KG tak :o)

• #16   6. jun 2007 Har også tit undret mig over, hvem der dog som ejer af en huskat kan være "flov" over det er en huskat, det er da vel nok ejeren selv der har valgt katten?
    Jeg er glad for min HUSkat, han er bare så dejlig. . . men hvis huskat, eller kat generelt er ikke det? smiley

• #17   6. jun 2007 Nu kender jeg ikke så meget til Russian Blue, så jeg havde ikke opdaget at den var "fake".. Hvordan kan I se at det ikke er en Russian Blue?

• #18   6. jun 2007 Tjah, jeg er så lige modsat.....

jeg har registreret mine som huskatte, alle 12.

Det er på trods af at 3 af dem er blandinger.....
    Den ene endda med en forælder der ermeget "fin" i stambogen.........

Men da der ikke er bog på mine, er de altså huskatte.....

Og de er jo de dejligste af slagsen alle 12...

Hilsen Dorte, der både har bengaler, MC og hellig birma i sine katte, men er fuldstændig ligeglad........

• #19   6. jun 2007 I så fald er der vist en del andre "urene" russere oprettet herinde. Der er mange Russian Blue som er oprettet herinde uden stamtavle og med gule øjne..

• #21   6. jun 2007 Mille og Kim F. Jeg ville lade din dejlige Tiger står som blanding af racer - især pga. den hale han har :-

• #22   6. jun 2007 tror han skal i blanding smiley
    Han er bare smuk med meget pels smiley

• #23   6. jun 2007 Dorthe - Ja, det er jo så den anden grøft man kan vælge at gå i :o)
    Jeg må indrømme at jeg nogen gange også har tænkt på at flytte Mea fra blanding til huskat, hun ligner jo næsten helt en huskat. Men på den anden side, så ved jeg at der (eftersigende) er en gang mco i hende, så synes det vil være upassende at lægge hende under huskat.

• #24   6. jun 2007 Hvorfor kan folk ikke bare gøre som evt jeg har gjort ved Lucas, og Eva har gjort med May, at sætte dem under blanding af racer, og så Evt: "Blanding af racer NFO/MCO Lucas" "Blanding af racer/Maine Coon - May".

Jeg købte selv Lucas som Norsk Skovkat, men kunne jo hurtigt se at han ikke var helt ren. :D.. Han er en lækker blanding, og uanset hvad er han squ ligeså dejlig som hvis jeg havde stamtavle på ham. smiley Men okay, jeg gav kun 300 kr for ham. smiley

• #26   6. jun 2007 Linda - Æhm, problemet er at der er et meget stort definitions spørgsmål om Hvad en huskat er :o)
    En huskat har jo ikke nogen reel stamtavle, og er egentlig eb blandingskat gennem tiderne af alle de katte der nu har haft mulighed for at parre sig frit i Danmark :o)

• #27   6. jun 2007 Linda - Ja, det betyder ikke så meget til en vis grænse. Men synes det er træls at kigge under en bestemt race for at danne sig et overblik over hvordan den er og så finde alle mulige katte der tydeligvis Ikke hører til racen :o)

• #28   6. jun 2007 Linda - Heller ikke noget jeg normalt ville gøre. Men lige hende her pissede mig lige af :o)
    Du kan jo læse hvorfor i mit første indlæg, med f.eks. at hun forsøger først 2 gange som russian, og så ændrer hun det til blanding af racer, og da hun SÅ er kommet ind går hun tilbage igen. Synes det er decideret snyder og fusk så :o)

F.eks. er kategorien huskat relativt ny, før i tiden var der kun blanding af racer, så der er utroligt mange under blanding af racer, som egentlig er huskatte der ikke er blevet flyttet (men det er nu ikke det store problem i min verden) og så er der også mange der måske ikke opdager den rigtige kategori når de opretter katten, og derfor bare ligger den i den der nu passer bedst, det e rogså helt fair i mine øjne, så er det bare op til os at være vågne og lige påpege det, så vedkommende får den over i den rigtige kategori :o)

• #29   6. jun 2007 Linda - Så gør man bare pænt folk opmærksomme på det, og ud fra deres svar, kan man så se hvad man så gør :o)

• #30   6. jun 2007 Jeg synes nu heller ikke at det kan være ligegyldigt hvor folk placerer deres katte. Hvis jeg nu var interesseret i at anskaffe mig en Russian Blue, og gik herind for at finde nogle billeder og oplysninger om katten, så er det da ikke særlig smart at folk bare må have lov at kalde deres kat en russer, fordi de synes den "ligner". Det virker ikke specielt seriøst. Det er hele problemet med alt det der "ægte uden stamtavle", hvorfor laver man ikke bare den regel at hvis katten skal placeres som en særlig race, så skal man have stamtavle på den??

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171
    #31   6. jun 2007 Jeg var inde og kigge på Russian Blue... og hold da op! De fleste jeg kigge på var kraftige blågrå huskatte (blandinger) med gule øjne.

Stemmer også for at kun katte med tavle er racekatte!

• #32   6. jun 2007 Camilla - Helt enig :o) Ville ikke gøre mig noget hvis det var der blev indført sådan en regel.
    Har også tænkt på at en dag jeg har tid, vil jeg lige skrive til hele banden :o) Og så se hvad der sker, og ud fra deres reaktioner evt. melde dem til HA.
    En af mine venner har en russer, fantastisk kræ og slet ikke som de fleste derinde :o)

Kommentér på:
Opretter med vilje som forkert race???

Annonce