{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Hund eller Kat! {{forumTopicSubject}}

Hey KG'er..

Vi er et ungt par om til 1. September skal flytte i en større lejlighed (125 m2). Vi har en lille Pomeranian på lige godt 1 år. Vi har snakket om at få os et kæledyr mere når vi er kommet på plads i den nye lejlighed. Men vi ved ikke helt om det skal være en hund eller en kat. Vi har før haft en kat, men kom af med den fordi den havde den dårlige vane med at tisse rundt omkring i lejligheden, det var en hankat. Vi savner begge at have en kat, men tror måske vi er blevet lidt skræmt fra sidst vi havde kat.

Mit spørgsmål er så, har vi været uheldige med vore forrige kat og hvordan tror i en 1 årig han hund vil sige til en lille killing?

Hvis det blive en kat, har vi tænkt over at få en hun, vi har hørt at de er bedre til at gå i deres bakke... Ved ikke om ordet taler sandt!

Håber i vil hjælpes os på vej.

/Camilla & Kim

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund eller Kat!
  • #1   1. jun 2007 vi har lige fået killinger på loftet og har en 7 mdr lab, det går ganske godt, hun har lært at holde afstand og være rolig omkring kattene,

hvis man ønsker en kat så det vel bare at finde ud af hvilken en man ønsker sig og det med den tissede overalt, kan som regel afhjælpes med en kasteration

vi har 2 hvide langhåret killinger på 4-6 dage nu og pt var meningen hun skulle være hentet af kattens værn, men det vil de ikke nu jeg gider og fodre dem, så nu bliver de her bare og så tager vi den herfra

• #2   2. jun 2007 Nu skriver I hankat, så jeg forstår det sådan, at han ikke var kastreret. Hvis det var tilfældet, så synes jeg, det er en trist historie. Strint og tis er, hvad man må forvente af en fertil kat. Neutralisation gavner både katten selv og ejerne.
    Hvis I skulle vælge at få kat igen, så sørg for, at anskaffe en kat, der er vant til hund. Anskaf højt kradsetræ eller lign, hvor katten kan søge sikkerhed for hunden. Og lige et (måske overflødigt) ps: Forvent endelig ikke, at katte kan opdrages på samme måde som hunde.

• #3   2. jun 2007 Ja, få jer en kat der er eller bliver neutraliseret inden den bliver ½ års tid i hvert fald, og sørg fra at få en fra et hjem hvor den er vant til at bruge bakke, og ikke f.eks. fra en gård, så skulle det problem være klaret, hvis i samtidig er gode nok til at rense bakken eller evt. har flere bakker rundt om :o)

jamen hvorden er jeres hund normalt med katte og andre dyr/hunde? Det burde jo kunne fortælle jer noget om dens reaktioner?
    Vil så sige at bortset fra jagthunde (hvis jagtinstinkt kan tage over) så vil de fleste hunde godt vide at det er en killing og tage det roligt, selvom nogen stadig synes det er sjovt at jage dem op i et træ (gjorde min nabo lille king charles bla. med Mea og en anden killing, for det var jo sjovt).

Hmm.. Ja, og det med at få en kat der kender hunde er absolut en god ide :o)

• #4   2. jun 2007 I kunne sagdens gøre begge dele, men kastererede hankatte, har det jo typisk med når de bliver et års tid at begynde og afmærke territorier hvis de ikke er blevet kastereret. Omvendt har jeg så også en veninde hvis hankat er kastereret og den strinter alligevel. Så måske en hunkat? Er jeres hund vant til andre katte? det er nok vigtigt i ved hvad den siger til andre katte, hvis ikke skulle de helst vænnes til dem fra hvalp. Det er slet ikke sikkert der bliver noget, men jeg har en veninde hvor det var en utrolig trist historie hvor de havde den sødeste hun fransk bulldog og de fik en killing. De havde andre katte i huset uden problemer men da de fik killingen var der ingenting men efter en dag følte de sagdens de ku lade den rende når der ikke var problemer men senere havde hunden bidt den ihjel -Og spist killingen.
    Men hunde er jo ikke ens heldigvis. Omvendt kunne det måske være rigtig rart for hunden at få et andet flokdyr at gå med og være social med. Katte er jo selvstændige dyr. De elsker selskab men vil måske ikke deltage lige så meget i at være en flok og hele tiden være sammen og være social som en anden hund vil. Fra hundens side vil den nok være gladest med at få en anden hund. Men det er jo op til jer, hvis I mest savner en kat, skal det jo være det.

• #5   2. jun 2007 Hold da op det er svært, at finde hoved og hale i dit indlæg Jeannie ;-)))

Du kan sagtens have hund og kat sammen. Det er der mange der har.
    Hvis du vil undgå strint, så få killingen kastreret som lille. Derved undgår du de gener, der er forbundet med at have en voksen fertil hun/hankat smiley

Det er rigtigt at nogle katte kan finde på at strinte efter de er kastreret, men det er i 99% af tilfældene hankatte, der først er kastreret efter kønsmodning.

Held og lykke med at finde lige præcis det dyr du ønsker dig ;-)))

• #6   2. jun 2007 Kampkat og Jeannie - Det med en kat bliver spist tror jeg er yderst sjælden.. og som regel så ved man det på forhånd om en hund har jagtinstink over for katte.. Altså min mors tæve ville ikk kunne med kat med mindre katten viste hvordan den skulle sætte hende på plads men det tvivler jeg på da hun engang fik en over snuden og det fosset med blod stadig ville hun jage/lege med katten..

Som Britta og Annette siger uanset om i vælger han/hunkat og vil undgår strint skal i forbedrede at der skal xtra penge i kassen for at neutralisere den og helst inden den er kønsmoden altså ikk om et år men evt allerede inden i får den hjem eller kort tid efter når den self har vendt sig til jer.. race katte er normalt neutraliseret inden i får den hjem eller skal i nok holde jer langt væk fra en kat som er født på en bondegård da det ofte er vildkatte.. evt se efter om katten er født i vante rammer så som huslarm måske børn eller ihvertfald larmen af en hund så den ved hva det er for et væsen.. i kan altid snakke med sælgeren at i gerne lige vil se hvordan det går med kat og hund men at i har en Pomeranian..

ellers kan i prøve hvis en ven af jer har kat tage hunden med og se reagertion på jeres hund over for kat..

da jeg købte kat var jeg os spændt på hva min hund sagde til det da hun har jagt i sig men fordi jeg gjor det i en tidligt alder hvor hun ikk viser instinkt for det var jeg rolig for hun jager ikk fugle eller andet som min mors tæve gør.. håber i finder jeres svar og ikk være skræmt over Jeannie historie da jeg tro det hører til sjældenhed det er ihvertfald første gang jeg hører det og for mig ville jeg nok være over killingen hvis jeg havde den hunde race som de havde os selvom den kunne med voksne katte..

ps min hund er en Jack Russel Terrie

Kommentér på:
Hund eller Kat!

Annonce