4.511 visninger
|
Oprettet:
kat+hund?? {{forumTopicSubject}}
skal måske have hund næste sommerferie, og man kan ikke sådan sige at bella er glad for hunde, men nuzer han elsker dem, måske nogengange lidt for meget...
men jeg kan ikke bare komme af med bella eller lade vær med at få en hund så jeg vil "træne" bella til at vænne sig til hunde så er der nogle der har en ide eller ved hvordan man kan "træne" en kat til at blive vandt til hund.
bare et eller andet har brug for hjelp... please help me...
knus Seflex
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
Jeg står selv med samme udfordring, at jeg meget gerne vil have en hund. Og jeg vil derfor gøre det nemmere for dem begge ved at vælge den mest egnede hund efter min mening - så krydser jeg fingre for at de kan sammen. Jeg har valgt at få en hvalp efter racen coton de tulear (bomuldshund). Det er en selvskabshund som er kendt for at være en venlig og imødekommende og blid familiehund overfor både børn og andre dyr, som f.eks. kat. Desuden har jeg fået den aftale med opdrætteren, at hun lader min hvalp møde naboens kat, når hvalpen er gammel nok til det et par gange, inden jeg får den hjem. Desuden vil jeg i samråd med opdrætteren finde den hvalp i kuldet, som er mest venlig, kærlig, blid og en "puttegris" - fremme i skoende, men ikke den der "kanøfler" de andre. Så kommer valget af køn i anden række - det vigtigste er at den passer ind i min flok, som lige nu dog kun består af min kat Po.
Og lad nu være med at få en omplaceringshund, selvom du får et godt tilbud - de har altid lidt problemer med i bagagen (har selv prøvet det 2 gange) og er svære at få til at acceptere og indordne sig under alle i flokken. Desuden er en voksen hund, som ikke er vant til katte måske ikke indstillet på at acceptere dem - og så bliver det bare et mareridt for alle parter - også dig - det bedste er en harmonisk og rolig flok.
Jeg har prøvet at have en dværg-puddel, som vi fik som 5-årig. Hun hadede katte og havde også et stort jagtinstinkt - det var et mareridt, for hun lærte aldrig at acceptere mine katte. Det var dog kattene, der vandt hierarki-dysten, men nok kun fordi de var 2 mod én, men venner blev de aldrig ): SÅ brug din sunde fornuft og tænk dig godt, om inden du bestemmer dig for en hund.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 54
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 54
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 11
kat+hund??