{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

orme kur med pille {{forumTopicSubject}}

jeg har et spørgsmål om ormekur, hvor lang tid skal der gå fra katten får den første pille, og til den næste? hvordan kan man se den har orm, for har en han kat, der taber sig rigtig meget, og pelsen falder lidt af.. håber nogen kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  orme kur med pille
  • #1   6. maj 2007 hej..

det er jo ikke sikkert det er orm...

og de piller jeg fik af dyrlægen, skulle mine katte have ½pille op til 4 kg, og 1 pille op til 8 kg.

men snak lige med dyrlægen inden du giver noget for hvis den ikke har orm, ja så er det jo lidt dumt at gi... eller hvis du giver mod en slags orm, og den har en anden..
    knus

• #2   6. maj 2007 Den type ormekur vi får, består kun af en pille, ikke noget med 2 gange. Som Sanne A nævner til 4 og 8 kg. Den tager både spoleorm og bændelorm.
    Den er naturligvis på recept. Vi får kun ormekur til vores hvis `en af dem har orm, -så får hele flokken.

• #3   6. maj 2007 mange orm bliver modstands dygtige mod ormekur hvis man selv bliver ved med at proppe i kattene..

derfor er det vigtig at man giver det når man ved de har orm..

• #4   6. maj 2007 Natascha F - Jeg ville gerne vide hvorhenne du får ormekur uden recept?
    Sanne A - Ja det er netop derfor ormepræperraterne blev receptpligtige for flere år siden, for at undgå yderligere resistensudvikling.

• #5   6. maj 2007 Okay - Så foregår det jo også via dyrlægen, - (Jeg så lige i ånden noget andet)...Alene at få recetpt udskrevet koster små hundrede kroner, og så skal man på apoteket og der koster de først penge.
    Jeg har desværre for mange katte til at dyrlægen lige har piller hjemme til at jeg kan købe direkte, og for få katte til at jeg kan få de 20 piller så man kan få mængde rabatten på den store pakning......
    Men hvad:-)

• #6   6. maj 2007 Mmm...Må prøve at spørge, det kunne jo blive lidt billigere i længden, alternativt kunne jeg jo anskaffe mig nogle flere katte.....(Der røg besparelsen! )

Kommentér på:
orme kur med pille

Annonce