{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Så galt kan en neutralisering gå {{forumTopicSubject}}

Ja som nogle af jer ved, så fik vi Bella neutraliseret for ca 1 uge siden.. og alt gik fint og hun kom hjem.. men om natten begyndte hendes ar at hæve og blive blodsprængt.. vi ringede til dyrlæge vagten om morgenen og kørte ud med hende..
da vi nåede derud var der ligesom kommet en knude under huden på arret.. han indlagde hende også skulle hun åbnes igen for at se hvad der var galt.. ventetiden var meget lang og da han endelig ringede efter os, fik vi af vide at hun havde haft en brok og at tarmene havde sat sig fast så det havde været i sidste øjeblik..
Vi fik hende med hjem da hun havde hylet efter os og de kunne ik trøste hende... hjemme troede vi så endelig det gik fremad.. men hun fik mere og mere ondt.. hun ville kun sove i vores arme så vi skiftes til at sidde med hende.. dagen efter altså igår kom hun så ud til vores egen dyrlæge igen og der fik hun en indsprøjtning penicillin og smertestillende.. hun har osse prøvet at få en krave på men det går ik så godt for hun kan ik spise med den på og kan snart hellere ikke gå.. her i dag har hun så spist lidt a/d og fået mere smertestillende.. men hun kan stadig ik holde ud at bevæge sig ret meget så hun ligger inde i sengen og kigger..
Så selvom en neutralisering er et rutine indgreb skal man huske at holde ekstra øje med kattens adfærd for det kunne havde kostet Bella livet hvis vi ik var kørt akut til dyrlægevagten med hende.. jeg vil smide nogle billeder ind på hendes profil så i kan se hvor slemt det ser ud med hende..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så galt kan en neutralisering gå
  • #1   24. apr 2007 Ej puha en oplevelse..... God bedring med hende smiley Er da en træls måde det er "endt" på...

• #2   24. apr 2007 Lena s.. ja det er ikke så rart.. vi håber osse snart på bedring..

• #3   24. apr 2007 Puha... Sikke da en slem oplevelse.

Jeg har også prøvet, at en af mine hunner "gik op inden i", så hun var ved at forbløde... Det var også meget tæt på, at vi havde mistet hende, så jeg kan godt forstå din frustration og ked-af-det-hed! Vi tænkte nemlig også, at en neutralisering er ikke et problem og der kan bestemt ikke ske noget!

Mange tanker til dig og din kat.

• #4   24. apr 2007 Sikke noget grusomt noget! Det var dælme da godt at I nåede at redde hende!

Mange tanker og håb om bedring til den lille mis.

• #5   24. apr 2007 Der vist os en dyrlæge man skal passe på som ikk gøre sådan et ingreb rigtig og ofte mister man katten på det.. kan ikk huske hva han hedder men ved britta kender til det da det er hende som har advaret mig..

Jeg håber det går bedre for hende de næste par dage og så skal hun jo bare have ro til at komme sig..

• #6   24. apr 2007 Anne-louise og Gitte D..

Ja det var noget af en forskrækkelse.. men heldigvis går det lige så stille fremad..

• #7   24. apr 2007 god bedrig til hende. stakkels kat

• #8   24. apr 2007 Jeanette.. hej søde.. ja og tusind tak for alt din støtte og trøstende ord.. ved ik hvad jeg skulle havde gjort hvis jeg ik havde haft dig at snakke med..

Ja det går stille og rolig fremad.. ligenu ligger hun ved mig og sover Ss*

skal nok nusse hende fra dig.. endnu engang tak

• #9   24. apr 2007 Puha, det er jeg da ikke glad for at høre....

Men ja, det er godt at hun er i bedring..

Nu bliver jeg da helt i tvivl, for jeg fik sterilliceret min hunkat i går.. Hun har ikke rigtig mere bedøvelse i sig, hun virker ikke mere bedøvet. Men jeg synes heller ikke at det dur med den krave, så jeg har taget den af hende. Hun slikker sig på såret, men bider ikke stingene op. Er det ikke ok ?? Jeg mener da at chancen er vel ikke så stor for at der kommer betændelse når hun selv holder det rent..??? Og hun er også på penicillin.

• #10   24. apr 2007 Bettina.. Bella fik først krave på efter nr 2 operation da der er stor risiko for betændelse og fordi hun ik giver det ro til at hele.. men min personlige mening og osse min dyrlæges er at så længe der ik er komplikationer er en krave ik nødvendig da det er godt at de holder det rent selv.. så synes ik der er nogen grund til at du skal være bekymret over at havde taget den af.. men man skal jo som sagt altid holde øje med om der er forandringer og om de bider i trådene..

• #11   24. apr 2007 Winnie - Tak for det. Ja, jeg har skam også holdt godt øje, og hun slikker sig kun, men bider ikke i trådene, så det er godt nok... Man bliver jo helt nervøs når man læaser indlæg som disse, men jeg har stor tillid til min dyrlæge ;o)..

Nogle gange kan det bare gå så grusomt galt.. ;o(

• #12   25. apr 2007 Åh nej, hvor uheldigt. Uha, jeg var lige ved at tro, at det var den "unævnelige" dyrlæge, der har været på spil? Er det neutralisationen, der har givet brok og det med tarmene? (har aldrig hørt om det før). Hvor er det bare synd for missen. Hun ønskes god og hurtig bedring!

• #13   26. apr 2007 Tak for alle jeres trøstende ord...

Tinka... nej der er en af de ting der kan ske når de har været inde og rode rundt indeni et levende væsen.. det er på ingen måde dyrlægens skyld.. det kan opstå f.eks ved at katten bevæger sig for hurtigt efter en operation osv.. tarmene ryger simpelthen "ud" i en brok som så sidder og trykker.. er ligesom hvis et menneske får brok.. der er hellere ik altid lige en speciel årsag..
    Bella har så bare været uheldig for hun har fået det selvom hun har holdt sig i ro..

Til alle.. Bella er i bedring. her i dag har hun været mere frisk.. hun har endda haft kræfter til at lave ulykker *Gg*
    så det går fremad, stille og roligt.. hun har stadig mange smerter men det får hun noget imod..

endnu engang tak for jeres støtte og trøstende ord.. skal nok holde jer opdateret..

• #14   26. apr 2007 Winnie - Ih, godt og høre at hun er i bedring. Var godt nok bekymret mens jeg læste tråden her. Krydser fingre for at alt går godt med hende fremover :o)

Kommentér på:
Så galt kan en neutralisering gå

Annonce