Så galt kan en neutralisering gå {{forumTopicSubject}}
Ja som nogle af jer ved, så fik vi Bella neutraliseret for ca 1 uge siden.. og alt gik fint og hun kom hjem.. men om natten begyndte hendes ar at hæve og blive blodsprængt.. vi ringede til dyrlæge vagten om morgenen og kørte ud med hende..
da vi nåede derud var der ligesom kommet en knude under huden på arret.. han indlagde hende også skulle hun åbnes igen for at se hvad der var galt.. ventetiden var meget lang og da han endelig ringede efter os, fik vi af vide at hun havde haft en brok og at tarmene havde sat sig fast så det havde været i sidste øjeblik..
Vi fik hende med hjem da hun havde hylet efter os og de kunne ik trøste hende... hjemme troede vi så endelig det gik fremad.. men hun fik mere og mere ondt.. hun ville kun sove i vores arme så vi skiftes til at sidde med hende.. dagen efter altså igår kom hun så ud til vores egen dyrlæge igen og der fik hun en indsprøjtning penicillin og smertestillende.. hun har osse prøvet at få en krave på men det går ik så godt for hun kan ik spise med den på og kan snart hellere ikke gå.. her i dag har hun så spist lidt a/d og fået mere smertestillende.. men hun kan stadig ik holde ud at bevæge sig ret meget så hun ligger inde i sengen og kigger..
Så selvom en neutralisering er et rutine indgreb skal man huske at holde ekstra øje med kattens adfærd for det kunne havde kostet Bella livet hvis vi ik var kørt akut til dyrlægevagten med hende.. jeg vil smide nogle billeder ind på hendes profil så i kan se hvor slemt det ser ud med hende..
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 152 Svar: 1.677
dec 2006
Følger: 26 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 21 Svar: 128
Jeg har også prøvet, at en af mine hunner "gik op inden i", så hun var ved at forbløde... Det var også meget tæt på, at vi havde mistet hende, så jeg kan godt forstå din frustration og ked-af-det-hed! Vi tænkte nemlig også, at en neutralisering er ikke et problem og der kan bestemt ikke ske noget!
Mange tanker til dig og din kat.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 115
Mange tanker og håb om bedring til den lille mis.
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
Jeg håber det går bedre for hende de næste par dage og så skal hun jo bare have ro til at komme sig..
mar 2006
Ja det var noget af en forskrækkelse.. men heldigvis går det lige så stille fremad..
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 51 Svar: 106
mar 2006
Ja det går stille og rolig fremad.. ligenu ligger hun ved mig og sover Ss*
skal nok nusse hende fra dig.. endnu engang tak
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Men ja, det er godt at hun er i bedring..
Nu bliver jeg da helt i tvivl, for jeg fik sterilliceret min hunkat i går.. Hun har ikke rigtig mere bedøvelse i sig, hun virker ikke mere bedøvet. Men jeg synes heller ikke at det dur med den krave, så jeg har taget den af hende. Hun slikker sig på såret, men bider ikke stingene op. Er det ikke ok ?? Jeg mener da at chancen er vel ikke så stor for at der kommer betændelse når hun selv holder det rent..??? Og hun er også på penicillin.
mar 2006
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Nogle gange kan det bare gå så grusomt galt.. ;o(
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
mar 2006
Tinka... nej der er en af de ting der kan ske når de har været inde og rode rundt indeni et levende væsen.. det er på ingen måde dyrlægens skyld.. det kan opstå f.eks ved at katten bevæger sig for hurtigt efter en operation osv.. tarmene ryger simpelthen "ud" i en brok som så sidder og trykker.. er ligesom hvis et menneske får brok.. der er hellere ik altid lige en speciel årsag..
Bella har så bare været uheldig for hun har fået det selvom hun har holdt sig i ro..
Til alle.. Bella er i bedring. her i dag har hun været mere frisk.. hun har endda haft kræfter til at lave ulykker *Gg*
så det går fremad, stille og roligt.. hun har stadig mange smerter men det får hun noget imod..
endnu engang tak for jeres støtte og trøstende ord.. skal nok holde jer opdateret..
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Så galt kan en neutralisering gå