Hvad kan der være galt? {{forumTopicSubject}}
Hej, har tidligere lavet et opslag.
For en uge siden kastede min kat op og virkede utilpas, vi tog til dyrlægen og de mente hun havde diarré, og i blodprøven var der proteinmangel og nogle andre ting.
Vi fik flagyl(staves) og nogle tabletter med hjem og noget skånekost RC gastro intestinal. Natten til onsdag har hun været på Bakken og skide. Torsdag får vi taget røntgen og den viser at hun har luft i tarmen, de åbner hende og og får tømt det hele, de siger at hendes tyndtarm var som en cykelslange men ingen misfarvninger på noget eller blod. Hun har under hele forløbet spist og drukket normalt og ikke ændret adfærd udover søndag hvor hun så skidt ud. Og hun har ikke kastet op siden. Jeg får hende med hjem fredag morgen med medicin Xeden og prednisolon(staves) også fortsætter hun med flagyl, de mistænker IBD. Hun spiser og drikker stadig men laver ikke afføring kun urin. Hun er normalt ude/indekat. Og hun er selvfølgelig kun inde og har været det siden søndag sidste uge, kan det have været en for stor omvæltning for hende?
Dyrlægen har givet udtryk for at de ikke kan gøre så meget mere hvis dette ikke virker :s
nogen erfaring eller gode råd til dette?
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 62
Men undrer mig bare over hendes normale ædfærd, hvis hun er så "syg"
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
nov 2007
Men kan hun være blevet så vant til at besørge udenfor at hun på en måde nægter at gøre det inde?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
www.myprotein.dk
Læs her - og søg selv for yderligere info
http://healthypets.mercola.com/sites/healthypets/archive/2012/09/24/pets-gi-inflammation-treatment.aspx
nov 2008
Secondary infections are very common in dogs and cats with IBD. .... One of the first things that colostrum does is repair damaged tissue and ...
Søgenøgle: colostrum IBD cat
Så skal du se hvor det vælter op
nov 2007
nov 2007
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
Godt at høre
nov 2007
Men skal lige have fat i dyrlæge imorgen alligevel da jeg synes hun virker meget træt specielt her om aftenen, kan det være medicinen? Eller andre der har prøvet at det tager lidt ekstra tid efter operation? Udover spiser og drikker hun stadig normalt men er super træt af ikke at måtte komme ud.
nov 2008
nov 2007
Men har snakket med dem idag fordi nu lavede hun heldigvis i Bakken igår ca kl 13. Men hvor lang tid der så måtte gå før hun gjorde igen, fordi hun plager virkelig for at komme ud, og når hun jo er vant til at komme ud. Men er det normalt med afføring hver anden dag eller skal der komme hver dag? Tænker bare at det vel kan svinge ligesom med os mennesker? Men hun beklager sig lidt meget, og sover meget, keder hun sig? Hun er ikke vant til legetøj det har aldrig interesseret hende.
Men hendes tarme var fine i farven og ingen knuder eller noget, hendes lymfekirtler(knuder) var hævede men de mener det er pga betændelse. Og hun blev også testet for aids og leukæmi og de var heldigvis negative. Men stadig ingen forklaring på alt den luft der var i hendes tyndtarm :s
nov 2007
Hun har haft afføring hverdag siden søndag d.15 Nov, undtagen i fredags.
I mandags fik hun fjernet sting og gik samtidig ned på en halv tabl prednisolon som er det eneste hun får nu. Hun fik taget en blodprøve som så fin ud med undtagelse af at hun havde en blodprocent på 31,3.
Igår aftes virkede hun trist og ville ikke rigtig komme når vi kaldte og "gemte sig" en gang. Vi ringede til vagtdyrlægen da det virkede underligt.
Han sagde vi skulle gå op på 1 tabl prednisolon i 4 dage mere. Her idag synes jeg stadig hun virker lidt trist, kommer nogle gange når jeg kalder og spiser og drikker stadig.
Hun har siden mandag måtte komme ud.
Men hun ser pint ud når hun går og vil hellere ikke rigtig løbe.
Er jeg for pylret? Eller er der noget galt?
Hvad kan der være galt?