802 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

For undervægtig til sterilisering For undervægtig til sterilisering

Hej,

Jeg har en hunkat på knap 7 mdr som jeg gerne vil have steriliseret.
Var hos dyrlægen og fik afvide at de ikke ville udføre indgrebet da hun vejer lige under 2 kg.
Hun er en smule tynd ja, men spiser og leger som
hun skal og dyrlægen siger også at hun er sund og rask..
Det skal dog siges at vi er bosat i udlandet og at de måske har andre regler her end vi har i DK. Jeg har bare kigget rundt omkring på danske dyrlæge sider og der forekommer intet med vægt når det gælder sterilisering..

Har i haft en lignende oplevelse?

Sarah

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For undervægtig til sterilisering
  • #1   4. feb 2018 Jeg får uden problemer neutraliseret killinger på 12 uger uanset deres vægte.

Find en kompetent dyrlæge.

• #2   4. feb 2018 Synes også det lød meget mærkeligt, men det kan selvfølgelig være at de har andre regler her.. who knows

Men hvis det ikke er er problem i DK, så må jeg lede videre efter en dyrlæge som vil gøre det

• #3   4. feb 2018 Jeg tror ikke det handler om lov, heller ikke i udlandet, men ved der også er en del dyrlæger i dk som også helst ser at katten vejer over 2 kg eller lige deromkring. Jeg for det handler om at det ved den vægt er nemmere for dem at dosere narkosen og at det er lidt mindre Dre pille arbejde, men intet er umuligt for den som har viljen, så det handler nok bare om at søge lidt rundt så finder du nok en der gerne vil, det er jo på høje tid inden hun kommer i løbetid og det må der vel også være en vis interesse i fra dyrlægens side.

• #4   4. feb 2018 Tak for svar! Okay, det er rart at vide at det også forekommer i DK men at det sagtens stadig kan lade sig gøre smiley

• #5   4. feb 2018 min dyrlæge vil helst vente til de vejer omkring 2 kg
    det passer mig meget fint. men har så normalt hellere ikke små katte. Kida min killing (fra maj) blev neu i oktober og hun vejede lige under 2 kg. der var ingen problemer. normalt venter jeg altid til januar. mine har løbegård, og alle er neu. denne gang var det fordi jeg havde en hankat hvor de ikke kunne finde den ene sten. så dyrlægen mente at det var en god ide at få killingen ordnet så hurtigt som muligt.
    nu er alle heldigvis blevet klaret, så det er dejligt
    men prøv at kontakt flere dyrlæger
    der er jo mange forskellige meniner om hvornår man bør gøre det

• #6   4. feb 2018 Ah okay ja smiley
    Jeg må prøve nogle andre dyrlæger så, for jeg ved jo heller ikke hvor lang tid der går før hun vejer 2 kg ;D

• #7   4. feb 2018 hvor meget mangler hun?

for min vejede 1,8 kg

• #8   4. feb 2018 Åh jeg ved faktisk ikke helt præcis hvad hun mangler, men det kan ikke være meget..
    Det var min kæreste som fik oplysningerne og han sover lige nu, så kan ikke spørge

• #9   5. feb 2018 I USA neutraliseres de helt ned til 8 uger.

• #10   5. feb 2018 Da jeg fik Mille var hun 8 mrd og der vejede hun kun 1.8 kg og der ville Østergaards dyrehospital gerne have at hun vejede over 2 kilo, så det er lidt forskelligt hvad den enkelte dyrlæge ønsker. Det kan lade sig gøre at finde nogen der neutralisere under de 2 kilo, men hvis Ella er indekat, så sker der såmænd ikke noget ved at hun venter til hun vejer de over de 2 kilo.

• #11   5. feb 2018 Nogle katte kommer aldrig over 2 kg !!!

Det er ren pjat ikke at neutralisere katten.

Lis, der har opdrættet abby, hun fik killinger på 1 kg. neutraliseret.

Men mange dyrlæger er så gammeldags og uopdaterede, at de ikke burde praktisere. smiley

• #12   5. feb 2018 Min lille tøs, var næsten 6 mdr da hun blev fikset, hun vejede ikke 2 kg, og dyrlægen sagde hun var overvægtig smiley der var for meget fedt på maven, så det var besværligt at sy hende.
    Det var ikke vægten som gjorde, at hun blev ordnet så sent, men fordi hun var handicappet, og både dyrlæge og opdrætteren og jeg syntes det var bedst, at vente.
    Jeg ventede også til hun var ca 16 uger, før hun kom hjem, for hun skulle da lige op på 1000g

Kommentér på:
For undervægtig til sterilisering

Annonce