{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.993 visninger | Oprettet:

Hankat bider hunkat i løb, {{forumTopicSubject}}

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre...

Har to katte, søskende på knap 1 år. Hankatten, som er kastereret bider i Jasmin, og hun siger fra, men han bliver ved med at hoppe på hende og bide hende.... Hun er i løb og ligger og gør sig til, men når han bider for hårdt så piver hun jo, men hun formår ikke at sætte ham tilstrækkelig på plads til at han stopper.

Og så er det om jeg skal bryde ind, og skælde Buster ud.... ??Det vil jeg helst ikke, da jeg har det bedst med at de selv løser det, men virker ikke som om at Buster forstår at det jo gør ondt på Jasmin. Men jeg har ikke lyst til at skælde Buster ud...

Hvad siger i ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hankat bider hunkat i løb,
  • #1   4. apr 2007 Og jeg har også opdaget at der er tisset nogle småtårer rundt omkring i huset..
    Er det Buster eller Jasmin...??

• #2   4. apr 2007 Det er helt normal adfærd.
    Hankattene bider sig fast i hunkatten, for hun vil slå fra sig i det øjeblik parringen er overstået, så for at have lidt styr på hende, så bider han hende i nakken.

Hvis du ikke ønsker at han skal bide sig fast i nakken af hende, må du skille dem ad. Det er den eneste måde du kan undgå det.

Du skal ikke begynde at skælde ham ud, for han gør kun hvad hans natur byder ham at gøre...

• #3   4. apr 2007 Ja, jeg ville da også mene at de selv siger fra.. Men det er da ubehageligt at se at han bider hende sådan...

Og han er jo kastereret...

• #4   4. apr 2007 Anette - Ja, jeg havde det også skidt når jeg siger noget til ham, da det jo er deres natur...

• #5   4. apr 2007 tissetårene kan sagtens komme fra din hunkat. Jeg har to piger der strinter/markerr når de er i løbetid.

Det er brand irriterende, men det er en af de ting der hører med at have fertile katte smiley

• #6   4. apr 2007 Selvom han er kastreret, så er hans instinkter jo ikke fjernet smiley

Mange kastrater parrer lystigt tøzer i løb, så det må du påregne at han fortsætter med smiley

• #7   4. apr 2007 Hmm.. Hun skal godt nok også sterilliceres, men jeg havde håbet jeg kunne vente lidt..Hvis det er Jasmin der tisser, vil det så hjælpe hvis hun bliver sterilliseret ??

Og jeg kan ikke forstå hvorfor Buster har interesse i hende, når han nu er kasteret ??

• #8   4. apr 2007 Ok, men hvad med de tissetårer... Vil de forsvinde hvis hun bliver sterilliseret og hvis det vel og mærke er Jasmin...

• #9   4. apr 2007 Det burde hjælpe en del, når hun er steriliseret. De fleste hunkatte markerer nemlig i forbindelse med en løbetid smiley

Til det andet spørgsmål kan du se mit svar lidt længere oppe..

• #10   4. apr 2007 Tak for det .. Og lige et sidste spørgsmål... Er det synd for Jasmin at komme i løb, når jeg ikke skal have killinger på hende ??

• #11   4. apr 2007 Lugter det meget stærkt (virkeligt stærkt) eller lugter det "bare" af koncentreret urin??

He he ja det lyder som om jeg vil have dig på knæ og lugte efter, men der er forskel i lugten af urinmarkeringerne.
    hankattes markering er meget meget stærk, hvorimod hunkattenes markering er knap så stærk.. Det er uanset om den er kastreret eller ej..

• #12   4. apr 2007 Bettina - Som Annette har nævnt, så fjerne kasterationen hankattens evne til at formere sig, men ikke nødvendigvis dens lyst/trang.
    Jeg vil råde dig til at få Jasmin steriliseret hurtigst muligt, det burde hjælpe bøde på tissetåre og at Buster er interesseret i Jasmin :o)

• #13   4. apr 2007 Det lugter ikke vildt stærkt... Så egentlig kunne det meget vel være Jasmin... Men jeg må have et øje på dem..

• #14   4. apr 2007 Ja - hvis du allerede nu ved at du ikke skal have killinger, så bør du få hende steriliseret så hurtigt som muligt.

Katte stresser i forbindelse med løbetid, og deres hormoner ræser rundt i kroppen, hvilket kan påvirke deres psyke i negativ grad.

Når en hunkat er i løbetid går den ofte fra foderet i perioder, hvilket kan medføre uhensigtsmæssig vægttab. Det er ikke gavnligt for katten at svinge sådan i vægt...

• #15   4. apr 2007 Det Kan være meget stressfuldt for hunkatte at komme i løbetid uden at blive parret, så skal du ikke have killinger på hende, synes jeg bare du skal tage hende til dyrlægen ligeså snart du kan :o) Det er ikke nødvendigvis direkte synd, men det kan være et problem med at de taber sig (og for nogens vedkommende bliver urenlige også)

• #16   4. apr 2007 Eva - Ja, jeg må lige tage mig sammen efter påsken... Ved godt at det lisså godt kan overstås i stedet for at trække tiden ud... Jeg må ringe og lave en tid med dyrlægen efter påske..

Jeg siger mange tak for hjælpen.. Dejligt man bare kan skrive herind og få nogle gode svar :o)

Fortsæt god onsdag.. ;o)

• #17   4. apr 2007 Jeanette - Nu du nævner det. Sidst May var i løbetid var hun sådan rimeligt normal når det kun var mig og hendes mor der var i lejligheden, men lige så snart min kæreste kom. Jubii, så skulle der ellers gøres til overfor ham ;oP

• #18   4. apr 2007 Ja, jeg mente nok at det ikke var sundt, og når jeg jo ved at hun ikke skal have små mislinger, så må jeg bare tage mig sammen...

Jeg har også lige et spørgsmål til, nu vil er igang..

Buster, han kradser ret meget i tapetet, men det er kun i de rum hvor jeg har sat glasvæv op for nylig, og det er samme steder... Det er smadderirriterende, da det jo ikke ser pænt ud...

Vil det hjælpe med Feliway...??

• #19   4. apr 2007 Jeg ved ikke om Feliway vil hjælpe, men citrus bryder katte sig ikke om, så du kunne evt sprøjte citrus på tapetet, der hvor katten kradser...

• #20   4. apr 2007 Anette - ja, det fik jeg også anbefalet, men er ikke kommet så langt... :o(
    Jeg er ikke så hurtig i optrækket for tiden... *s*

Men jeg vil tage til Viborg nu, og købe en blomsterforstøver, også skal jeg nok få lavet en tid ved dr. dyr. *s*

Fortsæt god dag.

Hilsen Bettina

• #21   4. apr 2007 Hmmm Jeanette - gad vide hvor hun lærer den opførsel ???? LOOOOOOOOOOL

• #22   4. apr 2007 Jeanette - Hvor køber jeg dem henne ??

• #23   4. apr 2007 Annette - LOL

Jeanette - Det lyder da egentlig som en god ide, tror jeg også jeg vil prøve, selvom jeg nu ikke har haft problemer med at May ikke ville sprise i sin løbetid, hehe, tror hun er alt for madglad til at gå fra sin mad bare for mænd ;oP
    Hvor har du købt de piller henne, hos dyrlægen, eller?

Kommentér på:
Hankat bider hunkat i løb,

Annonce