{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Rotter. {{forumTopicSubject}}

Hjælp. Jeg ligger med influenz. og min nabo har lige været forbi. Han mener at have talt 10 rottehuller i min skråning mod vejen.
Skal selvfølgelig ringe til kommunen i morgen, men når så de der skadedyrsbekæmpere kommer ud, så lægger de jo gift ud, og hvad så med mine mislinger??? Er da sikker på at de ikke vil spise kornene, men måske smage på en død rotte???
Nogen gode råd og erfaringer kan virkelig godt bruges nu.
Det er bare sååå klamt synes jeg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotter.
  • #1   26. mar 2007 Jeg er lige logget af, for må ud og se med mine ejne øjne, men komme igen senere, så skriv endelig.

• #2   26. mar 2007 Jeg har lige slåsset med bare en enkelt rotte der var kommet ind i huset, er de inde i huset bruger man ikke gift men fælder fordi de ellers vil ligge og lugte meget fælt. Kattene var meget agressive når de fik øje på den, men finder de en død rotte der er død af gift, ja så tror jeg altså ikke at de spiser den, katte er jo ikke ådselsædere. Giften vil som regel blive lagt ud i lukkede kasser hvis du sider du har kat, så kattene ikke kan komme til den.
    De er meget professionelle de folk der kommer ud og spørger netop ind til om der er husdyr og lign.

Jeg har også fået fortalt af en anden med rotte problemer at en mår fælde er god at fange dem med. De er tit ret smarte og der kan gå længe før de går i en alm klapfælde.

Øv for en historie, jeg føler virkelig med dig, håber ikke de er inde i dit hus, for det er simpelthen for ulækkert, og en skade de kan lave.
    Godt min er død og borte

• #3   26. mar 2007 addddrrrrr rotter, hader de bæster som bare fanden.
    faktisk er jeg endda total bange for rotter, bare tanken får det til at løbe mig koldt ned af ryggen.

du skal ringe til din kommune og fortælle dem om problemer, så tager de sig af sagen

• #4   26. mar 2007 Har så lige været ud for at se det selv. Jeps masser af huller, men kun i skråningen. Men har desværre en stor kloark som lige ligger der hvor der er allerflest huller.
    Ingen opppe mod huset og ingen tegn opå rotter overhovedet i huset.
    Johnny. Ved godt at jeg skal kontakte kommunen, men det er så mere hvad det kan få af konsekvens. for mine mislinger og hunde.
    Hvis jeg ikke havde dem, så havde jeg nok haft rotterne oppe i huset også.

• #5   26. mar 2007 Heidi.
    Det er nok også mere hvis de finder en forgiftet rotte, som stadigvæk er i live, men til at fange fordi den er påvirket af giften.
    UHHHH. Jeg hader de små bæster. Det vælrste er deres haler.

• #6   26. mar 2007 Kirsh - Rotte gift er Ikke en god ide med katte.. Min eks-kærestes families hankat måtte aflives fordi den havde spist rotte gift. Vi opdagede det fordi den kastede blod op. Giften havde simpelthen ætset hans spiserør og mave.. (Og det var altså ikke en forgiftet rotte, det var ren rotte gift, så kraftige hans skader var)
    Det er ikke sikkert de vil spise en rotte der er død af rottegiften nej, men selve giften kan være et problem..

• #7   26. mar 2007 Og jeg synes forresten tam rotte er ret kære og charmerende, hehe. Skal man have en gnaver til kæledyr er de nogle af de mest intelligente og lærenemme :o) Meget sjovere end søvnige og dovne hamstere.. Til alle jer med jeres adr! :oP

• #8   26. mar 2007 Den rotte mand der kommer på mit arbejde siger at der sker ikke noget ved at en hund eller kat spiser et dyr der er dødt efter at ha spist gift, for giften nedbrydes i takt med at dyret dør,
    Og det gift de ligger bliver lagt i kasser så dine katte hunde og andre dyr kommer ikke i nærheden af det.
    Men hvis jeg var dig vil jeg da lige snakke med rotte manden om det, når i alligevel lige skal ha snakket.

• #9   26. mar 2007 eva: vil stadig siger adrrrrrrrrr, får selv myrekryb når jeg er i en dyrehandel og de har tamrotter der , fy for pyffer

• #10   26. mar 2007 Johnny - Tøsedreng!! (Siger hende der flipper ud over edderkopper)

• #11   26. mar 2007 Puha, rotter i kloaken, det lyder som noget der tager tid at komme til livs.

Men vær bare glad for de ikke er indenfor.

• #12   26. mar 2007 Jeg havde engang en veninde der havde sådan en tam rotte og den var da meget, ja øggg kær, bare den holdt sig langt væk fra mig *g*

• #13   26. mar 2007 eva: kald mig bare tøsedreng*G* jeg ka bare ikke med rotter*s*

• #14   26. mar 2007 Har faktisk haft en super tam rotte som barn.
    Nej håber ikke de her er i kloarken, der er ikke noget inde i huset som tyder på det.
    Men nu må jeg jo høre i morgen hvad han siger, og hvad det koster. Håber det er gratis, Mangler løn for 3 måneder gr. kommunesammenføringen.
    Men de kunne sagtens finde ud af at sende mig min ejendomsskat. Og den skulle selvfølgelig bare betales. ER SÅ TRÆT AF DE KOMMUNER SOM LÅNER PENGE INDIREKTE OG UDEN RENTER:

• #15   26. mar 2007 et rotte-problem er så vidt jeg ved kommunes ansvar, derfor burde du ikke skulle betale

• #16   26. mar 2007 Ja, og rotte problemet er stigende i disse år, både pga milde vintre, og pga dårlig vedligeholdelse af kloakkerne :o( Synes man ser flere og flere rotter rundt omkring

• #17   27. mar 2007 Det er ganske gratis og man har pligt til at oplyse hvis man ser rotter på sin ejendom (har jo lige været igennem hele møllen)
    Gå ind på din kommunes hjem,meside og find ud af hvem du skal ringe til i morgen tidlig, så er det bare at få ham ud, jeg fik besøg samme dag jeg havde ringet.

• #18   27. mar 2007 Hey tamrotter er søde! Nogen der skal vendes af med skrækken så kan man da bare besøge mig! De er både i skaldet, "krøllet" og alm. varianter og deeeejlige alle sammen. Men nej de er ikke så sjove at have i huset. Håber da i får løst problemet uden at det går ud over missere og vuffere...

• #19   27. mar 2007 Har talt med kommunen i dag. Nuuu ikke selv ringe til skadedyrsbekæmp. Kommunen skal sende en fax.
    Ringer nu alligevel fordi jeg ved hvolket firma kommunen har, får ast vide at der nok går en uge, men nok nærmere 2.
    Inden kommunesammenlægningen, ja der ringede man selv og så kom de samme dag.
    Den kommune sammenlægning er indtil nu noget møj.

• #20   28. mar 2007 Ratster - Ja, min den ældste af kattene fik jeg også da jeg havde hamstere, hun har også lært at holde sig fra dem (og senere den rotte jeg havde), og det har der aldrig været problemer med, selvom hun rask væk til mus udenfor..

Kommentér på:
Rotter.

Annonce