Hvad fejler Mis?? {{forumTopicSubject}}
Jeg passer for tiden en kat for min veninde. Hun hedder Mis, er neutraliseret og omkring 1 år gammel. Hun blev fundet på gaden, og har ikk været mere end max 8 uger gammel. Halen var vist brækket, og hun var ilde tilredt.
Da hun var helt lille var hun kælen, men nu er hun aggressiv og utilregnelig. Hun kan sagtens være kælen, og ville snakke, men man ved ikk hvornår hun hugger til..
Hun er alene kat, så at komme ind til mine har været et chock for hende. Det lader til at hun er faldet okay til på en uges tid. Men hun opfører sig mærkeligt i mine øjne.
Når de andre leger med hende, hvæsser hun pludselig og render efter dem, så de andre bliver helt bange. Hun tissede sågar i min seng, dog nåede jeg at stoppe hende inden det var overalt... Når hun ligger og "sover", så ryster hun som om hun er i en form for krampe... Tager man hende, så bider hun og hvæsser... Og hun har aldrig fået klippet klør, så de kan flå en i små stykker..
Jeg vil sige at hun er direkte ubehagelig, og dog en kærlig kat..
kan jeg gøre noget for at hjælpe hende, eller er den helt galt..???
Kram Jeannette
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Har du lagt mærke til - når du nusser hende - om halespidsen bevæger sig i bitte små ryk, lige før hun bider til? Det kan være et tegn på irritation, og så skal man straks holde op med at nusse, lege eller hvad man nu foretog sig med hende.
Katte (det ved du nok) bruger jo ofte kropssprog, når de vil "fortælle noget".
Jeg håber I kan få hende til at stoppe med at opføre sig på den måde, men måske er hun bare forårskåd..?
- Jeg ved det ikke.
Held & lykke med hende!
Poteknus herfra.
feb 2005
Det <b>kan</b> give psykiske mén.
Poteklem.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 24 Svar: 91
Ja det er svært og har så ondt af hende... For tror hun har det svært i sit hovede... Især når hun ser hvordan mine katte er i forhold til oz andre... Hun kommer bedst ud af det med Astro, men han er jo oz han mis... smiler
jan 2007
Krammer
feb 2005
Kan jeg hjælpe, vil jeg!
Poteknus.
feb 2005
´Tror bare hun drømmer, da alle mine katte også gør´ det.
Poteklem.
jan 2007
igår f.eks. sad både min datter og jeg og kælede for hende, og hun nød det endda, var rolig ogvelrilpas, så siger min datter pludselig, hvorfor hun laver sådan nogle underlige bevægelser, så ser jeg at hendes ben, ryster helt, sådan krampe lignende, i ryk.. Hendes vejr trækning så belastet ud, og vi stoppede så, for det var synd synes jeg... Men hun forsatte med de "ryk" eller krampe..
Hun er hele tiden på mærkerne, slapper aldrig helt af...
feb 2005
feb 2005
jan 2007
Jeg har haft hende søndag 1 uge og skal have hende 1 måned her...
Men må indrømme jeg oz er bekymret for mine egne katte, for de er sgu bange for hende, når hun pludselig vender 180 grader... Astro er nu sej, han er ikk så bange af sig, men holder sig fra hende, når hun kommer i det humør..
jan 2007
feb 2005
Men kendte én, som kendte én der havde en kat med epilepsi. Jeg fik at vide dengang at den også havde kramper (min veninde fortalte det), og de var ubehagelige at se på.
Jeg ville få hende undersøgt af en dyrlæge hurtigst muligt. Man kan dø af epilepsi.
Potetrøst.
feb 2005
Prøv at kontakte din egen dyrlæge, og se hvad han/hun siger.
Jeg krydser poter, for har ondt af hende!
jan 2007
Og det bør alle katte have i mine øjne... smiler
Så ja mit hjerte gør ondt at se hvordan hun går og har det..
Hun går oz rundt som hun hele tiden skal passe på... Du ved sådan lidt lavt til gulvet.. Og reagere på en hver lød...
Mange tak for din hjælp og dine råd, vil gøre hvad jeg kan herfra, men som du siger, så er det jo op til veninden i den sidste ende...
Krammer
feb 2005
feb 2005
Jeg håber at hun kommer sig, på den ene eller anden måde!
Potetrøst.
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.297
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 63 Svar: 405
Min mille gør det også når hun ligge ned og slapper af..
Men også når hun sover..
ser ikke ud til at det gør ond eller genere.. Det er bare som om hun ryster.. Men ellers opføre hun sig fuldt ud normalt.. Og hun har da været til dyrelægen masser af gange og de siger hun er synd og rask..
Men den adfær din vennines kat hr lyder lidt mærkelig..
jan 2007
Det er så slemt at mine egne katte kigger underligt på hende nogle gange... man kan lige frem se hvad de tænker...
jan 2007
jan 2007
feb 2005
Hold os opdaterede.
Poteklem.
feb 2006
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 24
Jeg havde en hund der var rigtig sød og kælen hele vejen igennem, men da der skete noget hun ikke kunne forstå blev hun agressiv og bed.. man kunne ikke regne med hende.. hende fik vi aflivet... hvis jeg skal være ærlig så tror jeg hun er psykisk syg, hvis man kan kalde det det.. når hun er så utilregnelig, så er det ikke et godt tegn.. selvfølgelig kan det ske det er fordi hun er et nyt sted, det afhænger af hvordan hun er når hun er hjemme... hvis hun er sådan over for dine katte så er det synd for dem.. men du skal ikke få andre til at passe hende, jo mere forvirret vil hun bive... ærligt, så trr jeg ikke hun har det godt psykisk..
jan 2007
Tusind tak for jeres gode råd og henvendelser.
I er bare kanon herinde..
Krammer
Jeannette & Mis
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
tror nu ikke på det er noget psykisk, dertil opfører hun sig squ for alm.
jeg tror ganske simpelt hun skal ha tid til at igen at føle sig tryg ved andre dyr og mennesker og det er jeg sikker på du er personen der ka hjælpe hende på vej med
jan 2007
Ja det kan godt være at det er alle de nye ting der skal arbejdes igennem for hende... Og ja jeg vil gøre mit yderste for at hun får det pragtfuldt... Vi elsker jo katte og vil dem kun det aller bedste... Og har de det skidt, så skal de have det godt... :))
Krammer
Hvad fejler Mis??