714 visninger
|
Oprettet:
Nogen MCO farver der er mere populære? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Ville bare lige høre om der er forskel på popularitet omkring farver blandt MCO?? overvejer lidt om jeg skulle tage til stævne med min lille guldklump Så ville bare lige høre nogle erfaringer..
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Hvis det er udstilling du mener, så er det bare om at udstille den. Har den kvaliteten til at slå de andre af banen, får du en virkelig fed oplevelse over sejren.
Det er knap så fedt at "vinde" når man kun er den ene kat i gruppen eller klassen ;-))
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 13
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Og tag da og kom afsted. Det er virkelig noget af det allersjoveste og hyggeligste :o)
jun 2006
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 299
Men når hun spørger specifikt om favorit farve på MCO, og derefter at hun overvejer at udstille sin guldklump. Så går jeg udfra hun mener MCO'en eller?
Ditte D: Der er ikke nogle favorit farver, hvis din MCO har stamtavle vil den skulle stille op i den bestemte farvegruppe og konkurrere imod katte i samme farve eller farve-varianter, er vel et bedre ord
For Norsk Skovkat er der 9 grupper, og jeg ved ikke om farvegrupperne er ens for MCO og NFO, men jeg vover pelsen og kommer med et forsigtigt; jeg tror det
Jeg er ikke så god til farvegrupperne, men ville mene at din kat ville høre til i gruppe 6; rød - hvid eller tortie hvid med eller uden tabby.
Så på den måde er farver ikke mere populærer end andre på udstillingerne, for du vil skulle konkurrere med katte i samme farve. Her vil dommeren mere være interesseret i hvordans hans pels er, end lige præcis farven og om han er rigtigt sat sammen iforhold til MCO-standarden.
Alt ovenstående er KUN hvis du har stamtavle på din MCO, hvis du ikke har, så høre den til gruppen med huskatte og der mener jeg ikke der er farveinddeling og der er heller ikke indeling efter langhår - korthår. Der vil du nok højst sandsynligt have bedst chancer med din helt huskat Grisling, da den nemlig ligner en huskat.
Jeg tror Guldfaxe vil få svært ved at vinde noget, hvis han <b>ikke</b> har stamtavle, og det selvom han er en rigtig lækker kat. Men han ligner jo ikke en huskat og det er det dommerne vil se i 'huskatte'-klassen og uden indblandning af racekatte.
Jeg ønsker dig ihvertfald pøj pøj med udstillingsverdenen
jun 2006
Jeg har udstillet begge mine.
Og hos huskatte er de kun delt op efter køn :o)
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 84
Nogen MCO farver der er mere populære?