5.919 visninger
|
Oprettet:
Ragdoll eller Hellig Birma? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vi vil gerne have en kat til familien, men jeg ved ikke om vi skal vælge en Ragdoll eller en Hellig Birma. Af udseende kan jeg bedst lide Hellig Birma, men Ragdollen har jeg forstået er af meget blid natur Jeg har to børn på 2 og 9 år, og jeg vil gerne sikre mig at jeg får en kat som passer til dem/os. Jeg kan ikke rigtig skelne forskel på Birmaens og Ragdollens natur, selv om jeg har læst en del om begge på nettet. Så, er der noget som kan forklare mig forskellen, og hvilken slags I synes passer bedst til en børnefamilie?
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Begge racer er kendt for at være gode til børn, de nærmest søger børnene.
Så nu har jeg gjort det sværere for dig at vælge ikke.
Hvorfor ikke vælge een af hver ?
Nu kan jeg så ikke lige tale for Ragdollens vedkommende, men en Birma er sjældent glad for at være enekat. Tænker dog det er det samme for Ragdollen eftersom der er Birma i racen.
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 61
Jeg kan kun fortælle at mine Katte, (Hellig Birma) og en (birma Blamding) De er meget glade for min søn magnus, på 9 mdr, og han kan gøre næsten alt ved dem, og har aldrig fået et mærke efter dem. de elsker når han er på gulvet og lege, for så kan de lege med ham også.
Har aldirg fortrudt jeg valgte Hellig birma, da de har en fantastisk sind over for børn.
Kan kun anbefale med mange plus´ser en Hellig Birma eller to, da de rer meget sociale.
knuzer
nov 2005
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 2
Jeg kan også kun anbefale hellig birma, vi har fire, som er meget sociale og kontakt søgende,de elsker små børn og så meget fremmede.
Hilsen.
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
Har hørt at Ragdoll´en kan være en hidsig bandit,men skal ikke udtale mig mere om det,da jeg ikke selv har haft en af racen...held og lykke til jer med valget *SS*
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Ragdoll er større end Birma, men deres temperament svinger vist ikke meget
feb 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 3
Jeg har aldrig været til katteudstilling, men har tænkt mig at kigge forbi i Hjallerup i næste måned.
Er der tit killinger til salg ved udstillingerne?
Jeg har i øvrigt et andet spørgsmål. Vi skal ud at rejse i 14 dage til sommer, og JEG tror det vil være synd at få en kat nu, so så skal passes et andet sted til den tid. Men min datter ønsker at få en killing hurtigst muligt. Så hvad synes I? Er det synd for katten, eller tager den ikke skade af det?
Ragdoll eller Hellig Birma?