25. maj 2010 Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Hellig birma/Ragdoll? {{forumTopicSubject}}
Jeg kender farveforskellen på de to forskellige racer men hvad er forskellen ift. sind og væremåde?
Vi har snakket en del om at den næste kat vi skal have skal være en Ragdoll eller hellig birma da vi er helt solgt til udseendet, men tænkte på hvorfor jeg ikke skulle undersøge racen lidt dybere, da jeg godt kunne tænke mig og have lidt forarbejde i hånden inden vi skal ud og vælge opdrætter osv.
Jeg er fast besluttet på det skal være en tavle kat da jeg har savnet med mine nuværende katte da vi har stået med nogle problemer med vores hankat som måske kunne have været forhindret hvis der ikke var blevet avlet på hvad som helst (:
Så hvis i har noget forskels info på de to racer så kom meget gerne med det, jeg lutter øre og stiller nok også nogle spørgsmål (:
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
http://killingelisten.dk/info/alinfo.php?ems=sbi&race=Hellig Birma&hvad=Hellig%20Birma
http://killingelisten.dk/info/alinfo.php?ems=rag&race=ragdoll&hvad=Ragdoll
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Og virker til at der er mere pelspleje på Ragdoll end HB?
maj 2010
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Vores hankat er VIRKELIG kontaktsøgende og menneskeglad - og kan sagtens sætte naboens hund på plads
Vores hunkat er meget mere forsigtig og kan godt lide nærvær, men på sine egne principper ..
har før haft huskatte, men mit hjerte er solgt til birmaen!
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Og nej der er ikke forskel på størrelsen pga. landet en Birma kommer fra. Nogle linier er små andre er store. Mine linier er store
Temperamentsmæssigt vil jeg mene at racerne ligger meget tæt op af hinanden
Ragdollen er en del større end Birmaen.
maj 2010
Opdrætter du?
og hvad står SBI dog for? (:
dec 2004
SBI står for Sacred BIrman.
maj 2010
Hvad tager du normalt for dine killinger?
Vil gerne vide hvor meget vi skal sparre op for og få en flot SBI der er udstillingsegnet, du må vide hvad en killing af gode gener koster? (:
Hvilket slags sind avler du på, hvad ligger du vægt på og hvilke egenskaber prøver du at fremavle i racen både udseende og fysisk/psykisk? (:
dec 2004
Hvis du skriver til mig på lonegram@jensen.tdcadsl.dk kan vi snakke om det hele
Hellig birma/Ragdoll?