Katten siger; jeg vil ud! {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg bor i et rækkehus med en meget lille have med min familie, tre børn på 6,7 og 12 år.
Jeg har en britte som har fået sine vaccinationer og er chippet, dog ikke steriliseret. Han er 4 mdr og 16 dage.
Hvergang der en dør der bliver åbnet ud til det fri, løber han afsted, med 100kmt, hvorfor gør han det? Og vil det være bedst for ham at han fik lov? Bor et sted hvor der kører biler og der er mange andre katte.
Han ligger på lur hver gang, og det er også lykkes for ham op til flere gange. Hvor jeg var nød til løbe efter ham, og da han så at jeg kom tættere på, løb han igen og gemte sig, således jeg ikke kunne fange ham. Mens han lavede dette nr. Lugtede han undervejs.
Gør jeg det forkerte at beholde ham indendøres?
Jeg skal snart flytte til en lejlighed, hvor der ikke er mulighed for at komme ud på samme måde.
Gode råd og tricks bliver modtaget med kyshånd.
Vh dj.
apr 2017
Følger: 2 Følgere: 43 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 64
apr 2017
Vi er begyndt at gå ture med ham og det virker som om, vi tvinger ham til det, han viser ingen interesse,
Han er for lille til neutralisering i følge dr.dyr, men ville det hjælpe på problematikken vedr. løb ud til det fri, når muligheden er der?
Ungerne er jo ikke så gode til at holde øje med sådan noget, Hero er en værre bandit
apr 2017
Ja, der er stamtavle med, det eneste der står på den er at der ikke må avles på katten.
Jeg tror at Inges kattehjem har styr på det, altså vedr. hvornår man må neutralisere.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg ville give ham et sted/vindue hvor der eventuelt er net for, eller hvad der nu fungere i en periode før du flytter.
I en del år har det fungeret for mig, med et hvalpehegn, som var sat op som stop før det fri, og det har stoppet en springtur eller to.
Nu er jeg så heldig, at jeg har en indhegnet have, også forhaven er indhegnet, og mine drenge elsker at være ude.
Hvis der er altan i den nye lejlighed, så få endelig net for, så din dreng kan bruge den sammen med jer.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
Som de andre også nævner så ville det være synd at give ham udeadgang når i snart skal flytte i lejlighed.
apr 2017
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Beklager NEJ IK. er styret af gl. ammestue holdninger og smider personale ud der forsøger at få dem ind i dette århundrede
Jeg håber da at du har sikre beviser for det, for ellers er det jo injurier.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Det vil han nok gerne have igen.
Gætter på at fritløb er = kontraktbrud
Såå hvis der ikke findes en metode at stoppe det på så må han nok til nyt hjem med indhegnet have eller større løbegård
jun 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
Min dyrlæge trak den lidt, fordi hans ører var lige små nok til at kunne rumme tatoveringen.
Katten siger; jeg vil ud!