1.029 visninger
|
Oprettet:
Alternativ foder {{forumTopicSubject}}
Hej jeg skal til at have en halv main coon og halv norsk skov kat.
Og søger og søger på hvad foder den skal have.
Kan det være rigtigt at det kun er Royal canin der laver foder til main coons?
Eller er der et sundt alternativ da jeg ikke selv bryder mig og dette mærke ??
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Vælg et foder som du syntes om og vigtigst af alt som katten kan lide, se efter at der er høj kødprocent, de første 2-3 ingredienser på listen skal være kød, der må ikke være for meget magnesium i og der skal være taurin i, det er de vigtigste punkter.
maj 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 740 Katte: 13 Emner: 709 Svar: 7.986
jeg er så en af dem som ikke vil foder med kornfrit. min egen dyrlæge er modstander af det. netop fordi de ser flere og flere katte med foderallergi efter ejeren har sat katten på kornfrit.
desuden så er der jo noget andet end korn i. der skal jo være stivelse for at få det lavet. og må sige at græskarkærner, æbler, kartofler mm hører ikke hjemme i en foderskål til en kat - det jo hestefoder.
skal man virkelig gøre noget godt, så vælger man barf
jeg har foder med royal canin i mange år nu. Mine katte trives på det. Og det er det eneste som de faktisk kan lide alle sammen.
men kig på magnesiumen.
og så prøv dig frem. det vigtigste er jo at katten faktisk kan lide foder og trives på det
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.118
Nu har jeg 2 katte som er tandløse ( næsten) pga FORL/ TR og de spiser ikke kød længere, før fik de ofte kød ved siden af vådfoder og tørfoder, men de kløjs i det, selv små stumper skal jeg passe på med.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 803 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.275
Her går vi efter protein- (fra kød) og fedtindhold. Og så får de vådfoder to gange om dagen. Vi fodrer med flere slags tørfoder, hvor noget er kornfrit, og noget er med korn.
Alternativ foder