9. feb 2005 Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Opdatering af tråden - Fødemaskiner; dyreplageri {{forumTopicSubject}}
Dette er en opdatering af denne tidligere tråd: (link fjernet)
Jeg har siddet og talt i telefon med hende, der ifølge tidligere tråd skulle være en kattemishandler, idét hun skulle lade én hunkat få tre kuld killinger, på under et år!
Der er <b>ikke</b> tale om én kat der fik tre killinger på under et år, men to forskellige hunkatte der har fået i alt tre kuld i år!
Hende det er gået ud over er <b>dybt ulykkelig</b> over rygterne, for mange af de ting der blev skrevet i tidligere tråd passer ikke, og hun bliver jo nærmest verbalt overfaldet, som var hun et monster! Hun var ved at kvæles i gråd over rygterne, da jeg sad og talte i telefon med hende!
Jeg bad hende selv skrive i tråden for at forsvare sig selv, men hun <b>orker</b> simpelthen <b>ikke</b> at skændes med folk herinde, og kan egentlig godt forstå hende, når hun jo næsten er stemplet på forhånd af så mange!
Der blev bl. a. nævnt noget med p-piller, som ikke blev givet, hvilket delvist er sandt, da hun troede det ville skade killingerne at die fra deres mor, hvis hun fik p-piller. Hun havde tænkt sig at give det til moren, når killingerne blev vænnet fra, men inden hun så sig om, var hunkatten drægtig igen, hvilket slet ikke var meningen.
Som jeg kunne forstå på hende, ville hun ikke deltage i denne tråd heller, men læse med fra sidelinien, da hun ikke gider at folk "dømmer" hende ud fra rygter!
Jeg kan heller ikke selv deltage mere i tråden her - ikke lige nu - da der er knas med mit internet derhjemme, og derfor sidder og skriver disse ord på en netcafé.
Men hvis hun er én der driver en såkaldt "kattefabrik" med hunkatte som fødemaskiner, fordi hendes to katte har fået tre kuld i år - hvad kalder I så mig???
Tre af mine piger har fået fem kuld i alt i år:
Perle fik én i første omgang.
Anubis fik to i første omgang, som begge døde.
Perle fik fire i anden omgang.
Aput fik seks.
Anubis fik seks i anden omgang, hvoraf to døde.
Jeg må da være mere slem end hende I skrev om sidste gang!
Lige én ting til: Jeg er begyndt at give mine hunkatte p-piller, så de ikke får kuld på kuld! Og det er hende den tidligere omtalte også, da hun før ikke vidste bedre!
Godt nytår allesammen!
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Hun er <b>DYBT</b> ulykkelig!
Potedask.
feb 2005
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
Dvs at hvis en hunkat føder 1/1-07,så må den få i alt 3 kuld indtil 1/1-09.
Overholder man ikke denne regel,skal man søge om dispensation til at overskride den og det skal vel at mærke gøres inden man parre katten.
Men det gælder selvfølvelig "kun" for medlemmer af en dansk hovedklub.
feb 2005
Og ved godt at en hunkat max. må få et kuld hver 8. måned (i gennemsnit). Og jeg - som opdrætter - vil bestemt overholde den regel!
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.053
Jeg synes klart det er synd at andet end sandheden er kommet ud, og hun sådan er hakket ned på (har ikke lige læst tråden helt igennem). Synes egentligt ikke det er vildt overdevent, men havde også selv forstået det sådan at én kat havde fået 3 kuld på et år, og det er i hvertfald synd !
synes ikke den sidste indlæg havde været nødig azizam, det lyder sådan lidt , ''daaaah , den éne blev altså også vaccineret og sundhedstjekket'' hvis d forstår hvad jeg mener ? efter min meninge, burde de alle være det .
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.053
feb 2005
- Hun bad mig faktisk selv skrive det med vaccinationerne og så videre, men glemte at gøre det i første og andet indlæg.
Poteknus.
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Selvom denne person ikke er opdrætter, er der ingen skade i at tænke på kattens ve og vel.
Ved godt det lyder meget hårdt, men hun (du skriver at det er en pige) kunne jo - af hensyn til sin kat - vælge at få den kastreret. Også selvom den er drægtig.
Der er så mange uønskede katte i Danmark, og det synes jeg er utroligt synd. Derfor er det en rigtig god ide at planlægge alle kuld killinger (såvel som hvalpe;-))))
Bare min 25 øre
Annette
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.861
Naja.
mar 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Katte: 4 Emner: 48 Svar: 311
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
Går en hunkat gravid i hvor lang tid???? Og hvornår lader den sig tidligst parre igen????
Har det været kuld med døde killinger eller??
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 313
Og kan hvis hun ikke få p-piller gå i løb en uge efter at hun har født.
Så....
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Se bare ude/vilde katte.. De kan godt få to kuld killinger i løbet af en sommer.. Og flere hvis et kuld dør af den ene eller andet grund.. :o)
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Hvornår må man give en hunkat p-piller efter hun har fået killinger? Så vidt jeg kan regne ud/læse så er man jo nødt til at give det meget hurtigt efter killingernes fødsel, og mens de stadig dier?
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.568
"Hvorfor bliver kattene dog ikke bare neutraliseret..? Det er da det nemmeste, så slipper man for uventede killinger, og for hankatte der strinter.. Og så er det billigere end p-piller i længden.. Har man ikke råd til at neutralisere sin kat/sine katte, så har man heller ikke råd til at have dem.. De kunne jo gå hen og blive syge.."
Hvis man gerne vil have nogle killinger, og derfor ikke neutraliserer sine katte, så bør man være mere opmærksom og forsigtig..
Hvis man tager én hunkat og én hankat og sætter dem sammen, og ser til dem 10 år senere, så kan de to have formeret sig til 400.000 katte! Det er ikke overdrivelse, det er facts, så tænk over hvad man gør, når man har fertile katte.. Killinger bliver ikke ved med at være killinger, de bliver kønsmodne
Og stadig, det er ikke henvendt til en person, det er til alle, da alle burde vide det, eller i det mindste blive oplyst om det
sep 2005
Det er også blevet set i andre tråde at alle prøver at forsvar hvem end det nu er der har lidt modgang... men man ikke hører noget fra personen selv... What´s up with That...??
Naja
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Jeg har det med at det er enormt nemt at blive misforstået herinde, og det tror jeg også lidt at denne sag er.... Jeg ser ikke en mishandler der driver fødemaskiner på sine katte, men en 'smutter'.. Jeg ved godt at det ikke BURDE ske, men at det altså KAN ske, det ved vi alle og nogle af os er det også sket for...
Jeg er glad for at trådene har været her, for måske kan det åbne op for øjnene om at der altså findes sådanne mennesker, om det er racekatte eller om det er alm. huskatte. MEN jeg tror stadig at denne sag er overeageret......
Jeg undersøgte nemlig også pigen, som blev anklaget for at lave fødemaskine ud af hendes kat.... Men at der faktisk var tale om to hunkatte, hvor den ene havde fået et kuld, men den anden to kuld... Og ikke som der blev beskrevet én kat med tre kuld ! Allerede der en misforståelse... Og når Azizam siger at ejeren er dybt ulykkelig over hvad der bliver skrevet herinde, tror jeg da også på.. Og jeg kan bestemt gost forstå hvis personen ikke har lyst til at deltage herinde, da jeg selv bliver forbavset over den 'tale' der nogle gange finder sted herinde, hvilket ikke er behageligt..... Jeg håber trods alt at hun kan deltage herinde, da jeg bestemt ikke synes at hun er en ond dame der driver fødemaskiner...
At dem som virkelig driver fødemaskiner, de skal findes og straffes for det, men tilfældet her kan man kalde en upser..... (ja, jeg ved godt at de ikke må ske,MEN det kan altså godt ske..... )..
Så lad disse tråde stå til dem der virkelig driver fødemskiner, så de ved at det ikke er ok... MEN prøv at se på dette at det ikke er tilfældet i denne sag...
(Bær over med min com. men den fryser meget, så jeg er ikke så meget online)..
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 25 Svar: 98
Jeg mener at man allerede inden at man anskaffer sig et dyr, uanset om det er en mus eller en hest, eller en kat, så sætter man sig ind i hvad det er for noget at man anskaffer sig.
Det eneste det ville have krævet, var et opkald til en dyrlæge, og VUPTI, så ville hu have fået svaret, HELT GRQATIS, og det ville oven i købet have været fra nogen der ved hvad de snakker om.
Hvis hun er oprettet som bruger herinde, så må det jo betyde at hun jævnligt har adgang til internettet, så det er ikke fordi at hun har manglet steder at lede efter info.
Jeg mener ikke at hun overhovedet har sat sig ind i hvad det vil sige at have kat/killinger.
Det kan godt være at jeg lyder hård, men jeg har MANGE gange måtte stå og aflive små søde killinger og unge katte der har været helt raske, fordi at de var uønskede, og det er F......... ikke morsomt.
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Jeg giver medhold i, at der fødes for mange huskatte (hvoraf mange bliver til løsgående/vilde katte) men vi kan da ikke begynde at forbyde avl af dem. Vi kan da heller ikke stille os op overfor folk og sige at de ikke må få killinger på deres katte.....kan vi? Vi opdrættere må og skal følge visse regler, som beskytter vore katte, men vi KAN altså ikke fortælle folk der ikke er medlem af hovedklub/er opdrættere at de gør noget forkert.
Faktisk gør hun INTET forkert, for havde de katte levet i naturen, ville sagen have set en hel del anderledes ud for dem.
I mine øjne er den største fejl i al dette, at give råd om at give p.piller, du godeste *mangler en smilie med rulleøjne*
Jeg tror vi skal passe lidt på, ikke blive for emsige. Vi har lov at have vores holdning til hvad VI mener er sund og rigtig kattehold, men vi SKAL acceptere at andre har en anden holdning.
Vi er SÅ gode til herinde at give super-gode råd, jeg har læst rigtigt mange gode kommentarer og oplever gang på gang at folk støtter hinanden. Lad det blive ved det
sep 2005
Naja
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
Jeg mener at hvis man skal have killinger planlagt eller ej så må man stå ved sit ansvar og tjekke informationer hos dyrlæge og andre med forstand på katte, det skylder man altså sine dyr at gøre og hvis man ikke vil have uønskede killinger ja så må man få alle sine katte neutraliseret.
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 4 Svar: 90
Jeg mener stadig at hvis man ikke kan tage ansvar for de dyr man nu engang har anskaffet sig,og ved hvordan blomsten og bien har det med hinanden,så burde man måske ikke anskaffe sig et levende væsen
men det lader jo til i følge denne tråd at omtalte bruger har fået øjene op.Det er da rart at høre og hvorfor skulle vedkommende dog ikke kunne tale sin egen sag her.Ville da være rart at høre fra vedkommende ;o)
Opdatering af tråden - Fødemaskiner; dyreplageri