Hvilket kamera bruger DU herinde ? {{forumTopicSubject}}
Jeg er møj, møj interesseret i det der med kameraer og billeder.
Jeg har også bruger på FotoKritik, og elsker at sidde og stene billeder derinde. Hold da bøffel, der er nogle derinde der er dygtige !
Går du op i at tage gode billeder af katten (sådan... kræsen i udvælgelse til profilen osv.) ? Jeg søger ligesindede !
Hvilket kamera bruger du? Jeg selv har købt et Canon EOS 350 D og ønsker mig ikke meget andet end fotoudstyr i julegave. Det er skægt.
Jeg gør mig også umage med udvælgelsen til profilen herinde, selvom den ikke er blevet så opdateret på det sidste.
Jeg ynder meget at tage nærbilleder, og sløre baggrunden - det er nok den fedeste effekt, jeg kan forestille mig, og der er virkelig nogle katte herinde, der har FLOTTE billeder, ros til jer !
Kom med nogle erfaringer... og råd, gerrrne.
//Mille.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Jeg har nok arvet lidt derfra, dog ikke med nogle særligt effekter, bare sådan noget med lys, bagrund, fugle/frømotiv osv. (er det det rigtieg ord, frømotiv?)
Dog er det ikke altid ret nemt at styre med dyr, men jeg prøver da at vælge de bedste, har desværre ikke lige fået lagt nye billeder ind det sidste halve år (Jeg har ikke selv internet derhjemme) men jeg håber at få lagt nogle nye ind i julen, da jeg har en del gode (og især bedre end dem der ligger hos May, havde problemer med blitzen og hendes hvide hage, da de fleste er taget med min mors som jeg ikke kendte så godt) liggende på computeren
Jeg har et Kodak digital kamera, det er nok lige 2-3 år gammelt, kan ikke huske hvilken udgave.
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
det har og er et ok kamera til prisen, tror vi gav 1300 kr for det for 4 år siden
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 320
Det hedder frøperspektiv.
Dejligt, ja, jeg synes det er herligt, så har du nok likke brudt den sociale arv fra din far mht. billeder
Johnny
Det er da udmærkede billeder du har.
men fire år for et kamera... det er næsten lige så slemt som "mobilår"
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 10
Jeg elsker altså også bare når baggrunden er sløret og selve dyret/personen er skarpt!!:-)
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 59 Katte: 3 Emner: 49 Svar: 228
Jeg har det samme kamera som dig - har dog haft kameraudstyret på min ønskeliste, hihi.
Så jeg har ny linse, filter mv. Mangler blot optikken.
Er du glad for det ??
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 8 Emner: 16 Svar: 236
Men det er da blevet til nogle gode billeder.
Se vores vinterkatte her:
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=177
Og sommerbilleder her:
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=366
Claes
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 320
Har du nogen anelse om, hvilke kameraer <i>de</i> benytter ? De tager utroligt smukke billeder. Jeg er klar over, at i hvert fald halvdelen af et godt billede ligger i efterbehandlingen. Har dog ikke råd til at betale 10.000 for PhotoShop.
Feiyls:
He he. Jeg har på intet tidspunkt anført, at jeg er utilfreds med egne resultater
Og jeg er særdeles enig i dig mht. høj blændeproirotet. Så flot.
DK KASTBJERG:
... Hold da op. Har du det samme kamera som jeg ?? Det havde jeg aldrig gættet. Ufatteligt smukke billeder du har.
Jeg er meget glad for mit kamera, men er pt. utilfreds med blitzen - den er for kraftig, og der skal ingenting til, før den skaber genskin - bare en sort kat, f.eks. Så det er en af juleønskerne - ekstern blitz
God jul.
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
ganske udmærket kamera til 1000 kr.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
jeg har et canon ixus 5.0 mp, som jeg ikke er tilfreds med. det er meget lyssvagt, og har en elendig blitz.
dec 2004
Følger: 15 Følgere: 21 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 59
dårlige i kvalitet når man læggere dem herind.
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 59 Katte: 3 Emner: 49 Svar: 228
De brugte lige lidt tid på at indstille mit kamera og give mig lidt fif - de havde selv en 350D - men også andre. Mener faktisk det var Canon. MEN.. De investerer jo så i meget større linser, optik mv.
Blitzen mener jeg ikke er for stærk - det er jo afhængigt af lysindfaldet, så du skal blot overveje dine vinkler mv.
For tro mig - hvidt ( som Diva's ) er også utroligt svært- derfor skulle det være et kamera med spejlrefleks.
Men en extern blitz er et must - jeg låner pt. en af en proff fotograf, indtil jeg får købt min egen :o)
OG - heldigvis arbejder jeg i marketing hos et rejsebureau, så der er meget billedredigering - derfor har vi alle programmerne; Photoshop, Indesign mv. - SKØNT! Samtidig med jeg skal på et betalt kursus i det inden længe =)
MEN.. Så må vi jo hjælpe hinanden :o)
Glæder mig til at se en masse billeder fra dig - lærer du gode fif, så modtages de gerne, hi hi.
Skal huske det samme - men er nu stadig ikke helt dus med kameraet - men - øvelse gør mester.
Rigtig god dag til dig.
Hvilket kamera bruger DU herinde ?