848 visninger
|
Oprettet:
foder- hvor lidt kan man give? {{forumTopicSubject}}
Det er lidt et pylre spørgsmål..
Ally er på kur, og skulle egentlig snart ind og vejes, men tror ikke hun har tabt sig meget:-(..
Er lige begyndt at kaste maden til hende, så hun skal gå rundt for at få det.. -hvis der er noget dårligt i det, må I gerne skrive.
Problemet er at jeg er lidt nervøs ved at tage hende med til dyrlægen, hvis hun skal sættes ned igen, hun vejer næsten 6 kg, sidst hun blev vejet, og får 2x20 g obesity(RC) dagligt.
Hvis dyrlægen siger hun skal ned på 2x15 er det så okay. Har ikke været super god til at få hende motioneret, så derfor vil jeg hellere blive bedre til det, end at sætte hende ned igen..
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.861
Det man Toulouse fik var Hills Prescription Diet R/D og det havde vi total gode resutaler, men det er også slankefoder er vil noget... og må kun bruges over en "kort" periode...
Naja
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 396
Ja, ville ikke have det godt med at hun fik mindre. Dette er også et disideret(?) slankefoder.. Men måske jeg lige skal hører ham om det du nævner.
Vi købte i sep. en pose på 3,5 kg, hvilket burde have kunne gøre det meste.. Men hun tabte sig ca 150 g. Og hun skal ned på 4 kilo. Men tror så jeg vil holde fast i at hun ikke skal mere ned.
Gjorde du noget ekstra?
maj 2006
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 761
synes du skal lege ekstra med hedne, og på den måde får hun motion..
jeg kender ikke det foder du snakker om, men hvis det er et slanke produkt så er det da fint nok..
6 kg er ikke meget for tykt,
men det er da en god ide at du aktivitere hende når hun skal have foder.. du kan da købe en aktivereing bold, lige som hunde får.. det kan være det hjælper på det sidste..
Hvad siger dyrlægen hun skal veje?
sanne
sep 2005
Naja
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 761
har du lege tøj på en snor.. det eer mine helt vilde med.. så holder jeg bare i den ene ende, og mine pisker rundt..
maj 2006
Det er først inden for de sidste halve år at hun er begyndt at ville lege, men kan også mærke, at efter hun er kommet på kur, så er hun blevet mere aktiv.
Tror aldrig hun kommer til at lege som "andre katte", men nu kan jeg da godt får hende til at gribe ud efter noget..
Oliver skal bare være lukket ude i gangen. Ellers overtager han legen..
Vil prøve at have legetid igennem dagen.. med og uden oliver:-)
Er også mest til at hun så må motionere mere.
Nå, skal lige ud og besøge min søster, men kigger ind senere- mange tak for jeres svar. Så er det ikke kun mig, der synes det ville være synd at give hende mindre..
Men nu må jeg os se hvad dyrlægen siger..
maj 2006
sep 2005
Kender godt det med de ikke gider lege... Toulose gad heller ikke lege men nu da han har tabt sig skal han bare være med næsten hele tiden... det er bare super dejlige at have fået sin lille aktive misling "tilbage"
Naja
sep 2005
Naja
maj 2006
Ja- nu har jeg aldrig selv været på kur, men det er i hvert fald svært med hende:-)
Ja- det er os skønt at se hun har fået mere energi- så det glæder jeg mig over hver dag.
Men så må jeg prøve at være ekstra aktiv, med at få hende til at bevæge sig! Hun er ikke meget få at løbe:-))
Tak for hjælpen!
maj 2006
Har prøvet med en flaske engang, med det tog feriehunden..
Men det var da ellers billigt- så har de en ekstra julegave, og nok mere spændende end det de fik.
Tak for det.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.053
hvad er det er lazer point noget ?
maj 2006
Men læste herinde, at man skal gøre det med måde, da det kan stresse katten. Kan ikke huske hvem der skrev det. Men det var fordi at den aldrig fangede byttet- jeg synes det lyder rimeligt.
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Obesity er et ganske udemærket foder;-) RC dyrlægeserie er et af de mærker jeg selv bruger til mine katte (og hund *GG*) og jeg har ikke haft noget som helst at sætte en finger på.
Det er beregnet til overvægtige katte, der gerne skal ned i vægt. Det tager lidt tid at komme i gang, men hvis du har brugt det siden september, ville jeg nok prøve med lidt mere aktivitet. Har du ikke mulighed for at lægge maden forskellige steder - evt. i toppen af klatretræet og på hylder, så han skal hoppe op og ned efter det??
Annette
maj 2006
Jeg kaster maden rundt til hende, så hun skal bevæge sig få at få fat i det- og så er jeg sikker på hun får det. Men er først begyndt få to dage siden.. (har selvfølgelig så et problem med at få oliver til at spise hans mad:-) i gangen- men det må jeg lige prøve mig frem..
Jeg synes os foderet har virket godt på hende, hun har fået en flot pels og hendes livlighed/humør er bedre.
foder- hvor lidt kan man give?