{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Hvad er jeres holdning til dette? {{forumTopicSubject}}

*Forventer en sober tone og ingen mudderkast :-)*
- ønsker en god debat.

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=cat%20with%20wheels%20instead%20of%20legs

Det handler om emnet i linket. Katte der har fået amputeret begge bagben og nu er på ''hjul/kørestol'' i stedet for.

Personligt er jeg selv meget i mod det, om så det er kat eller hund. Men især kat, da jeg mener det er, at fratage katten dens naturlige behov. Katten kan ikke flygte hvis den bliver generet, den kan ikke søge i højden, der er faktisk mange ting, den ikke kan. I mine øjne så er det at gøre dyret en bjørnetjeneste og det grænser til det små egoistiske, hvor man ikke tænker på dens naturlige behov. Jeg ville aldrig gøre det, så hellere aflive og vide, at min kat ikke lider længere og har fået fred. Ville hade at se på en kat der ikke kunne udfolde sig optimalt. Jeg ved ikke om jeg er ene om denne holdning, men er meget interesseret i at høre andres meninger omkring dette - på godt og ondt, alle meninger er velkomne smiley

Og som det sidste, så glædelig jul!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er jeres holdning til dette?
  • #1   12. dec 2016 kunne aldrig drømme om at få sådan noget lavet. så hellere en aflivning.
    har set div tv programmer hvor der både er 3 benet køer, hunde og katte mm. og det er bare ikke et liv for et dyr.

mine dyr har 4 ben, og ikke mindre.

• #2   12. dec 2016 Anja - nej lige netop. Jeg græmmes når man ser de der dyreværnsprogrammer og hvad der ellers er fra USA - hvor dette er meget brugt - og folk roser dem til skyerne. Synes nogengange, også med mishandlingssager, at de glemmer at tænke på hvad dyret skal igennem af lidelse og deres liv bagefter.

• #3   12. dec 2016 netop smiley
    man skal passe på med at menneskelig gøre dyrene. mange vil jo ikke aflive noget som helst. de tror at de gør dyret en tjeneste ved det. men det er jo derimod deres egne egoer som de gør det for. de er bange for at miste - eller sådan noget

• #4   12. dec 2016 Præcis. Man kan sagtens elske sine dyr højt, fx elsker jeg mine katte som var de mine babyer, men jeg behandler dem som dyr og ved at de er dyr og ikke skal leve på mine bekostninger. Det er skide hårdt og det gør ondt at aflive, men sådan er livet og kan man ikke håndtere det og gøre det bedste for dyret, så mener jeg ikke man skal have dem smiley

• #5   13. dec 2016 Jeg kommer aldrig til at støtte, at man skal redde alt for enhver pris. Lige så snart det går ud over dyrets livskvalitet, så er min grænse nået. Og en kat der ikke kan løbe, klatre, spise normalt osv, det er for mig ikke noget værdigt liv.

• #6   13. dec 2016 Det er på ingen måde noget jeg støtter, jeg kan gå med til at katte/hunde får amputeret et ben eller noget af et ben hvis det betyder at de stadig kan udfoldesig som de dyr de nu engang er, altså hvis det ikke hæmmer deres bevægelse markant, jeg har set katte med 3 ben som stadig kunne klatre og lege uden at ændre sit handicap. Men når deres bevægelsesfrihed bliver bremset så er det ikke noget jeg støtter, det er ikke synd for et dyr at være dødt, men det kan i høj grad være synd for et dyr at det lever smiley

Jeg har set et par programmer med ham Jackson Galaxy blandt andet et hvor katten havde en form for hjerneskade der gjorde at den ikke kunne styre sine bevægelser, den sejlede rundt som om den var fuld, var meget aggressiv fordi den jo var frustreret over sit handicap og instinktivt vidste den var svag i forhold til at klare sig mod andre dyr. Jeg må indrømme at jeg var meget forarget over at man overhovedet syntes det er OK at holde liv i sådan en kat, hvilken glæde har den af at leve??? Intet.....

• #7   14. dec 2016 Jeg er grundlæggende helt enig med jer alle - situationen er bare den at jeg har en ung kat som er lettere synshandikappet efter en mindre hjerneskade - hun fik ikke ernæring nok mens hun var killing og var meget lille da jeg fik hende (har sidenhen fået at vide at hun nok også var blevet mishandlet) - når det så er sagt, er jeg af den holdning, at ja, hvis katten lider eller kommer til at leve et uværdigt liv, vil jeg slet ikke overveje andet end en aflivning for kattens skyld - lige med min Knirke har jeg den holdning at hun i dag er en meget glad lille kat (meget bange for bevægelser, men enormt glad lille kat, der ikke vil give op for noget som helst), hun gav ikke op da hun var killing og ikke fik nok at spise og gav ikke op da hun havde det slemt - så mener jeg ikke er det er mig der skal give op på hendes vegne, fordi hun måske ikke ser så godt eller er bange for bevægelser - hvis hun en dag får en uoprettelig skade eller begynde at lide af smerter vil jeg naturligvis tage beslutningen, men så længe hun selv er en fighter, vil jeg fighte for hende. Det skal lige siges at hun naturligvis kun er indekat og det bliver ikke anderledes.

• #8   14. dec 2016 Jeg er så ikke enig med dig der Diana, hvis katten er så nervøs, at den er bange for bevægelser, så har den det jo ikke ok.

• #9   14. dec 2016 Susanne, jeg tror der er grader af angst i spil her - umiddelbart mener dyrlægen at hendes lidt bange adfærd omkring bevægelse i bund og grund skyldes at hun vertikalt ikke ser så godt som andre katte. Vi taler om en kat, der løber rundt og leger med halen højt i vejret, miaver og putter og vil kæle ligesom andre katte - det er uagtet om jeg er i rummet eller ej - og hun er ikke Angst-angst - hun løber lige en meter væk, vender rundt sætter sig og ser om jeg nu i virkeligheden er efter hende eller ej - du afliver heller ikke rask væk hunde fordi de er blevet dårligt behandlet og er blevet bange for specifikke mennesker eller ting.

• #10   14. dec 2016 Nu har jeg en hund, der er blevet mishandlet. Så jeg kender lidt til angst. Og havde han bare været en smule mere angst, end han er pt., så var han aflivet.

Det skal siges, at han ikke er bange for bevægelser, han bryder sig bare ikke om fremmede mennesker eller hunde.

• #11   14. dec 2016 Knirke er heller ikke bange for mig, hvis jeg sidder stille eller ligger i sengen, så kommer hun op og vil både lege og kæle, men rejser jeg mig, springer hun gerne i forvejen og lidt væk - og går jeg ind i et andet rum, følger hun efter, taget i betragtning hvor bange hun var i starten jeg fik hende, er det her ingenting - jeg vurderer at det egentligt blot er et spørgsmål om tid og ro og det bliver bedre for hver dag der nærmest går. hun kommer også ud når jeg kommer hjem, men grundet det vertikale syn, bukker jeg mig ned uden at sige hej først, bakker hun væk - siger jeg hej først kan hun høre at det er mig og bliver stående smiley

• #12   15. dec 2016 Jeg syntes at det er synd for kattene .

Kommentér på:
Hvad er jeres holdning til dette?

Annonce