Vådfoder - Hvor meget? {{forumTopicSubject}}
Hej KG
Peanut var til dyrlægen i går og hun fik meget ros, hvilket jo er dejligt når hun har den sygdom hun nu en gang har
Men vi fik også at vide at hun lå lidt i den tunge ende ift hvor stor dyrlægen synes hun måtte være - han sagde ikke at vi skulle slanke hende, men bare at hun ikke måtte tage mere på.
Men Peanut har for tiden spist rigtig meget, hun får vådfoder morgen og aftenen og har så tørfoder stående hele tiden. Men har godt tænkt at jeg da fylder hendes tørfoder skål en del oftere end jeg plejer. Jeg synes jeg har læst herinde at vådfoder mætter længere, og mit spørgsmål er derfor om jeg bør give hende mere af det?
Som det er nu får hun i alt 100 g topic vådfoder om dagen. Af tørfoder får hun Orijen. Hun vejer 3.6 kg, dyrlægen sagde at ud fra hendes størrelse burde hun nok ligge mellem 3.3 og 3.5 kg.
Online Tilmeldt:
aug 2016
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
men det er rigtigt at mere vådfoder om dagen mætter,og feder ikke på samme måde som tørfoder,da det indeholder store mængder af vand
nu ser jeg,at du før har skrevet at hun har Leukæmi,og med den diagnose ville jeg ikke begynde at sætte hende ned i vægt,når det ikke drejer sig om mere..
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 165
Online Tilmeldt:
aug 2016
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
men mere vådfoder,flere gange om dagen,vil gøre at hun ikke spiser så meget tørfoder
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg har også fået at vide At Røde ligger i den tunge ende, men aldrig fået at vide hvad han bør veje, men at han har holdt vægten stabil gennem 5 tandoperationer, har været fint.
Jeg har ikke gjort noget for at slanke ham, men som tandløs er han rigtig glad for vådkost, og ham og Mitti får ca 4-500g om dagen til deling, Mitti hat jo også FORL, og er også glad for vådkost, Røde har tabt sig efter de blev sat op i vådkost, og Mitti har faktisk taget lidt på så jeg fortsætter på denne måde.
Hvis din kat er glad for vådkost er det fint, at hun får morgen og aften.
nov 2015
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men når det er sagt så er det jo samtidigt normalt at katte spiser mere og tager på her til vinteren, det er et instinkt mange katte har at de skal spise sig Huld til så de kan modstå kulden, min Smilla har ikke forstået at hun er indekat og der ikke er en kulde at modstå, hun spiser tydeligt mere i øjeblimket samtidig med at hun er meget mere inaktiv end normalt.
Så lad være med at bekymre dig alt for meget om hendes vægt, dog har i gen kat taget skade af mere vådfoder.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
prøv at give en hel pose og se om hun spiser op. gør hun ikke ja så er 50g af gangen nok
jeg har nogen som spiser det hele på 2 sek, og andre som kan gå og spise af den hele formiddagen.
men hun skal nok ikke tabe sig.
nov 2015
Det kunne måske være en god idé at give hende et 3. måltid inden vi går i seng, det tror jeg at jeg vil prøve. Det med at det kan skyldes vinteren skal jeg virkelig ikke kunne sige, hun er vores absolut første kat og vi har kun haft hende et år, og sidste vinter skulle hun jo vokse
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Min ene Maine Coon Romeo skulle også tabe sig 1/2 kg ca. Sagde Fru Dyr. Han vejer 7,5 kg.
Sidste år sagde Hr. Dyr at han var fin fin med en vægt på 7,6 kg
Han er heller ikke for tyk. Jeg kan både se den slags og mærke efter selv.
Spring op og fald ned på det der
aug 2016
Følger: 35 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 10 Svar: 28
Vådfoder - Hvor meget?