{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.373 visninger | Oprettet:

Drægtig og i løbetid??? {{forumTopicSubject}}

OK der er sket noget lidt underligt her.... Jeg har aldrig haft en drægtig hunkat før, så jeg ved kun det jeg har læst herinde... men altså:

I starten af maj synes jeg Kitty ændrede adfærd - blev mere kælen og (ved godt det lyder lidt tosset) blev mere voksen at se på... Hun gik med halen i sky konstant og mine kastarerede hankatte begyndte at vise interesse for hende. Hun kom hjem fra lange ture med flossede bagklør og uorden i pelsen...
Hun begyndte at blive lidt rundere i løbet af maj og jeg tænkte OK killinger i vente. I forgårs undersøgte jeg hendes dievorter grundigt og de var svagt lyserøde og der var ingen hår omkring dem. I al den tid har hun været mere kælen end tidligere...

I går begyndte hun så at opføre sig fuldstændigt tosset. Sneg sig hen af jorden med maven helt nede og enden i sky. Vendte bagdelen til alt, der kom i nærheden (også hundesnuder og træer osv). Hun var ualmindelig kælen og kontaktsøgende.
I nat var hun som sunket i jorden og fuldstændig forsvunden.

I morges da jeg gik ud for at lede efter hende kom hun ud af brændeskuret, og efter hende kom en rigtig flot (han)kat, som forsvandt over plankeværket...

Nu er jeg sådan set ikke i tvivl om, at der kommer killinger her på et tidspunkt, men jeg er lidt forvirret...

Er det mig der har taget fejl første gang jeg "dømte" hende drægtig, eller hvad pokker er der sket????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig og i løbetid???
  • #1   19. maj 2007 Hos ca. 10% af de drægtige hunkatte optræder der en tilsyneladende normal løbetid (østrus) fra dag 21.til dag 24. Hunkatten optræder fuldstændig som om, hun ikke var drægtig og lader sig villigt parre. Hun kan endog blive drægtig igen på dette tidspunkt. Det er en tilstand, som kaldes "super føtatio". Denne tilstand kan desuden ses hos enkelte katte omkring 6. drægtighedsuge.

• #2   19. maj 2007 Taget herfra i 4. uge.
    ;(link fjernet)

• #3   19. maj 2007 så skal hun være parret omkr. 20. april. Og der lagde jeg jo ikke specielt mærke til noget somhelst øvøv men derfor kan der jo godt være sket alt muligt...

Hvis det så er tilfældet - vil hun så være 2x gravid og føde ad 2 omgange???

• #4   19. maj 2007 Kan ske men yderst sjælden, det mest normale er at de sidste killinger når ikke at blive færdige til fødsel.
    De går sikkert til.

• #5   19. maj 2007 ok - det lyder egentligt godt nok.... Nu er det store spørgsmål så bare om hun var drægtig før i går, men det skal tiden jo nok vise... smiley

Den kat der var her i morges må ihvertfald gerne være faren...

Kommentér på:
Drægtig og i løbetid???

Annonce