643 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
hjælp til race/blandning hjælp til race/blandning
godmorgen KG!
Vi overtog Bobo for kort tid siden, og han var til dyrlæge i onsdags for at blive kastreret,øremærket,vaccination osv.
dyrlægen siger at han er sikker på at han er noget race kat, eller blandet.
Vi har selv snakket en del om det herhjemme, og mange af vores venner og familie har nævnt det samme.
er der nogle som kunne have en idé om hvad han evt er blandet med? Jeg har ikke mulighed for at opsøge det sted han kommer fra oprigtig, da det er et par ejere tilbage.
Jeg håber at mit spørgsmål bliver taget seriøst og med en god tone
god dag til alle
0 synes godt om
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 28 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 52
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 142 Katte: 1 Emner: 101 Svar: 616
Og en smuk en af slagsen også
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Hvis du, som her, ikke har mulighed for at kontakte tidligere ejere, så er det meget svært. En racekat er en kat med stamtavle
Din Bobo er en skøn huskat
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Mine dyrlæger (hospital) spørger MIG om det samme. 2 af dem er huskatte. De 3 andre er MCO med stamtavle.
Stol ikke på dyrlæger hvad race bedømmelse angår
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.321
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hahaha jeg laver sjov. Rigtig mange huskatte er desværre iblandet andre racer langt til bage i generne så egentligt kan han have 10 forskellige racer i sig et eller andet sted. En dyrlæge kan ikke se om eller hvilke racer der er i en kat med mindre der er nogle helt særlige kendetegn fra en race der træder tydeligt igennem, og stadig der kan det være svært, selvfølgelig er der dyrlæger der har en særlig interesse for racer og ved mere end andre, men uden en decideret viden til kattens bagland vil det være stortset umuligt at vide, og være rent gætvært fra alle parter uanset ens uddannelse.
Jeg har selv en kat som mange tror er en racekat, primært pga hendes smukke blå farve og silkebløde pels, men da hun Udover farven ligner en helt almindelig dejlig huskat og hun samtidig er hittekat ( altså en kat som andre har smidt ud som affald) så er hun for mig og omverdenen en huskat, en lille!e fin en af slagsen, for de fås i alle former, størrelser og farver.
Så vær du glad for din søde huskat og lad være med at forsøge at lave ham om til noget andet, for han er fuldstændigt lige glad med titler, bare han får god mad hver dag og et tørt, lunt og trygt sted at sove.
hjælp til race/blandning