{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Døv kat {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg har en lille killing på omkring 10 uger har opdaget at hun er døv.

Hun er helt hvid med blå øjne og har læst mig frem til at det ses at hvide katte kan være døve...

er der nogen der har erfaringer med en døv kat og nogle råd el ligende og forbehold jeg skal tage med hensyn til hende??

På forhånd tak
Heidi

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døv kat
  • #1   21. okt 2006 Jeg læste på et tidspunkt at det er en rigtig god ide, når man kommer ind i det rum katten er i, ikke at røre ved den FØR at den har set dig.
    Du skal altså gøre dig synlig for katten inden du kæler den.
    Dette sikrer sparer dine både dine fingre og kattens nerver fra at blive flænset.
    Håber at det kan hjælpe jer begge lidt på vej.
    *SS*

• #2   21. okt 2006 • ˜”°º• May-Britt•º°”˜ •
    Nej jeg har ikke fået det undersøgt endnu men vil tage til dyre lægen med hende og få det tjekket... det med at hun er hvid er noget jeg har læst mig frem til på nettet hvor jeg har søgt lidt oplysninger omkring det..

Grunden til jeg tror hun er død er at hun overhoved ikke reagerer på lyde el larm..

• #3   21. okt 2006
    • ˜”°º• May-Britt•º°”˜ •

nej selvf ikke smiler..

men mange tak for dine oplysninger

• #4   21. okt 2006 Hej Heidi min skov kat Touluse er født døv og lever fint med det, vi har fra han var lille vænnet ham til at blive rørt når han sover osv så han ikke bliver forskrækket af det. vi tager ikke nogen hensyn til ham i hverdagen, han fungere som en helt normal kat... Han skriger dog en del højere end normale katte da han jo ikke selv kan høre det og han elsker at smide ting på gulvet, igen blir han jo ikke bange da han ikke kan høre det... Men en skøn kat jeg har ikke fortrudt et sekund at jeg tog ham selvom han var døv...

• #5   21. okt 2006 Heidi A ===>> He-he, tror det er en stavefejl, det du skriver med at hun er ´død´...

God weekend.

Poteklem herfra.

• #6   21. okt 2006 Nadja L: takker for dit svar.. dejligt at høre fra en der selv har en døv kat... har endnu ikke rigtig hørt hende sige noget, men det kommer jo nok hun er jo ikke ret gammel.. men hun fungerer som hun skal og spise og drikker og går i kassen så er ikke nervøs for at der er noget galt i den forbindelse.

- ˜”°*º• Britta •º*°”˜ - Alle mine katte er indekatte.. så det er jo bare et plus når vi nu har fået en døv kat.. smiley jeg bor i centrum af århus op ad en meget trafikeret vej så kan ikke nænne af lade dem komme ud og de har aldrig prøvet det.

A Z I Z A M: he he jo det var en FEJL at jeg skrev død.. var jo døv.. det kan som tider gå lidt hurtigt.. smiler

• #7   21. okt 2006 Ja jeg skrev ikke indekat på da jeg lidt gik ud fra det gav sig selv... Vi er dog så heldige at have løbegår/indhegnet have som han ikke kan komme ud af, så han kan være ude i den...

Men ja det er nu en skøn kat døv eller ej og han er selvfølgelig blevet kastereret for flere år siden.

• #8   21. okt 2006 Nadja L: jeg vil også få stereliseret Perle når hun er gl nok til det...

Kommentér på:
Døv kat

Annonce