"Indekat" til udekat {{forumTopicSubject}}
Godaften!
Jeg har en hankat på lige knap 14 uger, så han er endnu ikke kastereret. Jeg har fået ham fra en gård, hvor han løb frit rundt med hans mor og søskende, men han har de sidste 14 dage været indenfor, da jeg selv bor i en etværelses lejlighed midt inde i byen. Jeg vil derfor rigtig gerne have ham udenfor, så han ikke er alene i løbet af dagen, mens jeg er i skole.
Jeg har haft ham lukket ud en enkelt gang, hvor jeg havde svært ved at få fat på ham, da han endnu ikke reagere ved hans navn, så jeg er derfor meget nervøs for, at han kunne stikke af?
Jeg håber, nogen herinde måske kan give mig nogle råd eller tips om, hvordan jeg gør det bedst.
Fortsat god aften
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 12 Svar: 177
Så kan du være helt sikker på, en kat der kommer hjem med sår og skrammer efter slagsmål, og chancen for at han ikke kommer hjem igen, når han er fertil er større (Da hans territorie da vil være større, og han vil bevæge sig længere væk, for at finde damer)
Du kan evt. smide ham i sele og snor.
Det gør jeg med min kat. Så ved jeg også med 100% sikkerhed, at hun ikke render ud på en vej, eller skider i andre folks blomsterbede og lign.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Over 70000 katte mister livet hvert år på danske veje, antallet af mishandlingssager er stigende.
Er katten fertil "bidrager" den i en alder af 6 - 8 måneder til overproduktionen af killinger. Pt er der over 500000 herreløse katte i DK - katte der er smidt ud hjemmefra, eller resultatet af fertile fritløbende katte.
Stedsansen er ikke udviklet før han er 8-9 måneder gammel.
Jeg ville istedet sørge for han kan komme højt op i lejligheden. Og ud i snor når du kommer hjem.
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Hvis det er fordi han hyler meget så går det over, især hvis du får ham kastreret (mindre chance for at han begynder at strinte også)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Dernæst så syntes jeg det er en rigtig dårlig ide at lukke katten ud for at være alene ude når du er i skole uden mulighed for at komme ind i tørvejr, læ og varme, hvis man har udekat så skal man enten have kattelem eller som minimum have et sted katten kan søge hen hvor der er tørvejr og læ så man kan stille en kasse med et lunt tæppe, det skal være et sted katten kan føle sig tryg i tilfælde af den bliver jagtet så skal den kunne søge sikkerhed og tryghed, ge erelt så syntes jeg at fritløbende katte og lejligheder ikke er en god combi, katten skal jo forcere 2 døre for at fortælle at den gerne vil i d, den kan ikke bare sidde foran døren og miaver, for det kan ejeren ikke høre da den kun kan nå opgangsdøren og ikke lejlighedsdøren.
Men nu har du jo valgt at anskaffe en gårdkat, så din mulighed er ikke særlig stor, du vil 100% være nød til at lade den komme ud og løbe frit for det har den jo lært fra killing, men Sørg for den er kastreret og mærket i den da, og Undersøg muligheden for læ og ly når du ikke er hjemme.
aug 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Heidi: måske jeg ikke udtalte mig ordentligt, jeg havde bestemt ikke tænkt mig, at lade ham løbe frit rundt en hel dag, nu hvor han er så lille, det tør jeg overhovedet ikke! Jeg bor også i en stuelejlighed med terrasse og dør, så han nemt kan miave eller kradse, så jeg også kan høre det. Men tak for dit svar, jeg kan bestemt bruge det til noget
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
"Indekat" til udekat