1.097 visninger
|
Oprettet:
Indekat til udekat. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har brug for lidt råd. Jeg har 3 katte, 2 hankatte på 1,5 år og en hunkat på 7 mdr. De er alle tre neutraliserede og øremærkede.
De har alle levet som indekatte altid. Men jeg kunne godt tænke mig, at de kom ud. Men jeg er nervøs for hvordan det skal gå, om de løber væk bliver kørt ned osv. har derfor brug for et godt råd.
Hvordan vænner man dem til at komme ud??
Jeg bor i et hus i villakvarter. Der er en lidt stor vej inden for 100 M, dog stadig en byvej. Jeg har en kattelem, så de kan måske prøve at lære den.
Mvh. Mette og co.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hvad med at bygge en løbegård til dem?
De har jo aldrig prøvet andet...
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Har du ikke mulighed for at lave en løbegård?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Nå men til hvordan du gør, jeg vil nok anbefale dig at du de første gange/ dage, går med kattene ud, går rundt i haven sammen med kattene, så vil de føle sig trygge, og de første gange vil de sikkert gå ind når du går ind, langsomt vil de blive mere modige og gå længere og længere væk, blive væk i længere tid osv, det vigtigste er at kattene går ud af egen fri vilje og i deres eget tempo, så skal de nok sørge for at duftmarkere det der skal duftmarkereres, endnu en grund til at vente til foråret, da dufte er stærkere når det er lunt end i koldt vejr..
Når først de har sat deres dufte på grunden så skal de nok finde hjem igen..
jan 2012
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Indhegning vil være en god ide af flere årsager - der er de risici, du selv nævner, og så er der risiko for sure naboer. Og hvis først kattene er vænnet til at løbe frit er det ikke så ligetil at tage den mulighed fra dem igen, så overvej indhegning.
Se evt dette link: http://www.katteindhegning.dk/
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2012
Og du vil føle dig tryg ved at lukke dem der ud, du kan jo stadig have en kattelem til dem, så de frit kan løbe ind og ud af indhegningen som de lyster
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
Så ville jeg begynde, at gå ebn lille tur med dem i nærheden af huset men uden for haven...Det har virket for mig i alle de mange år jeg har haft frit løbende katte...Men jeg har så aldrig købt hus eller grund med farlige veje lige op til.
Indekat til udekat.