10. aug 2006 Følger: 119 Følgere: 116 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 912
Bailey er stadig ikke rask.. {{forumTopicSubject}}
Ja Jeg skrev for et par uger siden at vores dejlige lille bailey havde haft tynd mave.. Og vi prøvede at give hende cultura.. at faste hende og give hende skånekost.. Men nej hun blev ved med at have tynd mave.. Det mærkelige var at hun forblev frisk.. Men da der begyndte at være blod i afføringen, gik vi til dyrlæge.. Der var intet at mærke, hendes tarme var fine.. Så hun regnede med at det var orm.. Så de har nu alle 3 fået ormekur og så har Bailey fået det der zoolac..
Og det gik fint med det.. Den ene dag fandt vi noget væske med nogle fnuller i.. Som nok har været orme.. Så vi tænkte, okay nu kommer det ud og så bliver hun frisk.. Så igår vaskede vi alle 3 misser.. Deres første bad (bortset fra Bailey) og de tog det rigtig flot..
Men så her til morgen har Bailey tynd mave med blod igen og jeg blev nød til at bade hende igen og så når hun lige er blevet badet, går Pjevs på wc og laver næsten tynd mave.. Ej nu ved jeg snart ikke hvad vi skal gøre.. Hvad er det vi gør forkert, eller er det normalt.. Jeg undre mig, håber nogen kan berolige mig.. Er det fordi de måske har frosset lidt efter deres bad eller.. ja er godt nok lidt i vildrede... Håber nogen kan hjælpe..
Derudover har Mille fået en sådn lidt hævet læbe, kun lige et lille område.. Ret mærkeligt.. Kan det være pga. hormoner, eller er det fordi han måske har fået bidt sig i læben..
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 486
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 116 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 912
De har de sidste 3 dage fået ormepillerne, så vil da håbe at det er ormene der gør modstand og det er derfor.. men blev så bare urolig da Pjevs også havde en begyndelse på tynd mave..
Jeg ringede også til dyrlægen igen, men de har selvfølgelig lukket om tirsdagen Så rigner i morgen..
Dyrlægen sagde også at de måtte dyrke/undersøge noget afføring, hvis det blev ved..
Så men mange tak for svarene.. Det er bare frustrerende..
aug 2006
aug 2006
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
aug 2006
jun 2006
jun 2006
Tror også det ville være en god ide med tynd havresuppe, og måske kogte ris iblandet lidt tykmælk indtil maven er i orden igen.
aug 2006
aug 2006
aug 2006
Vil bare lige sige at nu har jeg fået sendt en afføringsprøve afsted for at tjekke for diverse parasitter og bakterier, som ikke burde være der.. SÅ håber lidt at de finder noget, så hun kan behandles og få det bedre og så jeg kan komme tilbage til normal fodring.. Hvis der ikke er noget i afføringsprøven, vil jeg bestemt gå over til at skifte foder..
Men arh.. der går en uge inden jeg får noget svar, så håber bare det kan hjælpe med skånekosten, at hun ikke får tynd mave alt for meget..
aug 2006
aug 2006
Ville lige komme med en opdatering.. Bailey har stadig tynd mave med blod i og Mille er også begyndt at få tynd mave.. Så det ser bestemt ikke bedre ud..
Ormepillerne og zoolac har altså ikke virket.. og der var intet at finde i Baileys afføring, desværre..
Men dyrlægen mener at det måske kan være ubalance i tarmen mellem de bakterier der normalt skal være der, e-coli mfl.. Så nu skal jeg ned og hente antibiotika til Bailey og Mille, så håber jeg det denne gang kan få rettet op på deres afføring.. Heldigvis kommer der ikke så meget ad gangen mere, fordi jeg har styret deres kost..
Vi undre os bare stadig, de er friske og virker som om alt er fint..
aug 2006
Nu håber jeg bare de piller virker..
aug 2006
aug 2006
Men vil da lige sige at det ikke er særlig rart at få sådan en i hovedet, tror du ikke vi i forvejen har stress nok over hvad vi gør forkert eller hvad vi burde gøre?!?
- De har været flere gange ved dyrlægen og vi følger deres råd..
Bailey er stadig ikke rask..