10. aug 2006 Følger: 119 Følgere: 116 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 912
Tynd mave {{forumTopicSubject}}
Hej
Vores lille dejlige Bailey på snart et halvt år, har haft tynd mave i nat, så vi måtte give hende et bad, da vi vågnede. Vi er lidt i tvivl om hvad det kan skyldes, hun får iams, royal canin, hills og selvfølgelig stadig killingefoder - tørkost og vådfoder - det er der ikke ændret i siden vi fik hende (over 1 måned siden).
Det eneste vi kan komme i tanke om, som er nyt, er en stuebambus de har fået at gnaske i og så har jeg købt noget pulver mod lugten i kattebakken - som hun jo godt kan have fået spist noget af.
Men så var det jeg tænkte - ahh.. jeg skriver da lige og spørger eksperterne herinde om deres holdning/råd omkring dette, inden vi skynder os til dyrlægen..
Vi håber det ikke er noget der sker igen, at det måske bare er pga. noget hendes mave ikke kunne tåle.. Hun er vacc, tjekket, fået orme- og loppekur, så det burde hun være af med..
Hvad skal vi give hende af mad, bare det hun plejer eller er der noget vi skal være opmærksomme på?
På forhånd tak..
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 116 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 912
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Men hvis den tynde mave varer ved, vil jeg ligesom lundkvist foreslå Zoolac fra apoteket eller dyrlægen.
God bedring!
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 116 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 912
De har ikke, som de plejer gået vildt amok over bambusplanten (de to andre har før fået en, inden vi fik Bailey, hvor de rev helt fra hinanden) Men de har spist en del af den.. Tror bare jeg tager den væk.
Jeg tænkte godt på at give hende noget cultura jeg har i køleskabet, men hun har allerede spist af tørpillerne og drukket vand.. Må lige se hvad jeg kan finde frem til hende..
Hun er lige kommet op til mig, helt vildt kælen - mere end hun plejer, hun er normalt lidt forsigtig. Så det er bare dejligt, lidt som om hun siger tak fordi vi hjalp hende af med skidtet.. Håber bare det går over..
Tynd mave