{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Indekat løbet ud? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Vi står i den uheldige situation at vores kat er løbet ud, hun er ikke vant til at være ude og desværre har hun intet halsbånd på da hun løb og det med chip og øremærket er hun heller ikke.
Hun er 8 år.

Spørgsmål er, hvad kan jeg gøre, vi leder og kalder, sætter en Efterlysning op ved lokale brugs med billede.

Vi har en dreng på 2 som kalder og kalder og nu er det 4 dage siden hun smuttede.

Er også nervøs for hun bliver fanget og aflivet?!

Enhver hjælp takker vi for.

VH.

Den lille familie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indekat løbet ud?
  • #1   10. jun 2016 Hun er nok enormt bange - har I boet på adressen længe? Er hun steriliseret? Ellers ville jeg være mere nervøs for at hun kom hjem med killinger.

• #2   10. jun 2016 Ja vi har boet her længe og nej er hun ikke..

Er sku godt ked af det og får helt ondt i maven når jeg tænker over hvad der kan være sket.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #3   10. jun 2016 Åhhh, hvor forfærdeligt, kan godt forstå du er mega ked af det. smiley Du må ud og lede og kalde mange gange, om aftenen også, der er der stille så hun kommer måske frem. Lav masser af sedler du kan sætte op hvor du kan, også i de forskellige forretninger hvor man kan sætte efterlysning op. Måske med en lille dusør på...

Kik også i skuer og ting der kan lukkes og spørg naboerne ..

Spørg børnene i kvarteret om de har set din kat, de ser meget. Strøg hendes kattegrus rund om haven. Pøj pøj, håber hun snart kommer tilbage.

• #4   10. jun 2016 smiley undskyld men hvordan kan i finde på at have en kat på 8 år som ikke er steriliseret???? Ja undskyld mit udbrud, men det fatter jeg ikke, og det er også over min forstand at der stadig er folk der ikke forstår vigtigheden af at øremærke sin kat..

Nå men det er jo sådan set fuldstændigt underordnet nu....
    Punkt et så er hun på herrejagt, det kan hun være langt væk hvis der ikke lige er nogle villige eller brugbare hankatte i nærområdet Rådet, så din søgning skal nok være i en omkreds af 2-3 km fra hjemmet, og hun er nok ikke særlig villig til at komme hjem nu, da hun nok gerne vil parres hvis hun er komme i løbetid mens hun har været på fri fod.

Det bedste du kan gøre er at lave nogle efterlysningssedler med billede og beskrivelse, sæt dem op på lysmaster, i supermarkeder, på Facebook, og smid dem i postkasser, så folk kigger efter hende. Derud over skal du blive ved med at kalde på hende og lede efter hende, man gør det primært om aftenen eller meget tidligt om morgenen, der hvor der er mest ro, for hvis hun er skræmt så vil hun være tøvende med at komme frem, tag også hendes y glings godbidder med, hvis det er nogle i en dåse hvor hun genkender lyder ville det være bedst, så går du et lille stykke kalder og rasler, lytter og kalder igen, gå så lidt længere og samme procedure, katte som er bange og utrygge vil ikke komme frem ved første kald, de skal sikre sig at det er sikkert at Titte frem.

Jeg håber i finder hende, og så må i jo så vurdere om hun skal have killi gerne eller hun skal i der kniven med det samme, hvis hun er 8 år og aldrig har fået killi her, så ville jeg vælge kniven, for det er slet ikke sikkert hun så ville kunne gennemføre en fødsel med livet i behold.

• #5   10. jun 2016 Jeg håber i har været ude og sprede hendes brugte grus, i haven og rundt i det lokale område, så hun kan lugte hvor hun høre til.

• #6   10. jun 2016 Ps godt hun ikke har halsbånd på, det kan være farligt!
    Kontakt endelig dyrlægerne i området, de vil som regel også lade dig hænge en efterlysning op.

• #7   10. jun 2016 Jeg tilføjer lige et par efterlysningssider: www.dyrenesbeskyttelse.dk og http://www.dyrevaernet.dk/hittedyr/ .
    Hold også øje med fremlysninger.

• #8   10. jun 2016 som der er en som skriver: du skal ud når mørket falder på. hun vil være bange for alt det nye, og derfor vil gemme sig om dagen. så brug noget tid på at kalde på hende der. tag evt en pose eller andet med tørfoder som hun kender, med.

og så kontakter du div internatter i dit område, sådan at de ved at du mangler katten. sørg for at give dem et god billede af hende hvis du har et. de tjekker normalt gerne deres efterlysninger når de får en kat ind.

lav efterlysninger og sæt op over alt. og gerne smide nogle i folks postkasser. hun kan jo være kommet ind i et skur mm.

• #9   11. jun 2016 Skriv en efterlysning på Face b. hvis der er en gruppe for dit område hvor du har bopæl.

Kommentér på:
Indekat løbet ud?

Annonce