Katten slikker sin pels af {{forumTopicSubject}}
Det er efterhånden længe siden jeg har været her forbi.
Min neutraliseret 4 år gamle kat har i noget tid slikket sin pels af, på ben og mave.
Jeg tog ham til dyrlægen som fortalte at det er stress relateret eller hvad man siger. Vi har ikke lavet noget om i vores hverdag så kan ikke helt finde de ud af årsagen.
Han får nu speciel foder og ingen godbidder eller andet ved siden af.
Dyrlægen skrev en recept på noget medicin som er umuligt at få i ham ( har prøvet alt ) jeg har købt en feliway til stikkontakten, intet hjælper har i nogle forslag ?
Det er 4 uger siden han var hos dyrlægen, jeg snakkede med hende i går og hun sagde at der var flere andre slags medicin vi kunne prøve hvis ikke det bliver bedre.
Jeg har lige sat net foran altanen så han kan komme lidt ud, det kan han godt li.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det er ofte stressrelateret, hvad årsagen til stress kan være kan nogle gange være lidt en jungle at finde ud af hvis ikke der er en åbenlys ændring i hverdagen, det kan være noget udefrakommende, som feks hvis man bor i lejlighed og naboen har fået hund der larmer, måske naboen er blevet hjemmegående og der konstant kommer lyde derfra, en ny kat i o Rådet måske en fertil som katten kan lugte og høre, ja mu!lighederne kan være mange, det kan også være en ændring der er sket for et stykke tid siden så slimkeriet er blevet en dårlig vane.
Men sidst så skal man også overveje om det måske ikke er hypersoignering men måske allergi.
Når ikke feliway virker, så overvej Royal Canin Calm foder, der har haft en god virkning hos mange. Den medicin du skriver du har fået, er det zylkene?? Hvis det er så er det netop det der er i Calm, det er et naturligt beroligende stof som findes i kattens modermælk, men ofte er det nemmere med foder end med piller
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 100
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jul 2014
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Udover hvad allerede nævnt vil jeg foreslå Colostrum - det der virker er Tryptophan - er også det stof der virker i Kalm og Zylkene
nov 2008
jul 2014
Jeg er rigtig ærlig over, at jeg ikke kender årsagen til hans stress.
nov 2008
Årsagen - ja det kan være svært - men prøv at give f.eks. colostrum - det virker i de fleste tilfælde - de ser virkningen efter meget kort tid - et par dage
Og de kan godt lide det - drys over vådmad
jul 2014
Jeg vil mene at sammenføringen er gået rigtig godt, de første par dage knurrede og hvæssede den af den lille men allerede på 3 dagen legede de en smule. Den lille spiste og drak af den stores mad og vand uden problemer.
Nu står den stores mad hvor den lille ikke kan nå det, den lille får killing foder.
Han er holdt op med at slikke sig og kattene nyder hinandens selskab.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
jul 2014
Katten slikker sin pels af