Lukke kat ud på ny grund? {{forumTopicSubject}}
Hej:)
Vi er lige flyttet til et nyt hus. Vi har vores kat, som er meget nervøst anlagt, og lidt nervøs for vores 'nye' sammenbragte familie. Hun tør ikke helt at være i alle rummene endnu, men hun er blevet flyttet lidt frem og tilbage pga håndværkere der har været i huset. Hun er sky om dagen hvor hun for det meste bare ligger sover på et eller andet gemmested, men om aftnen vil hun gerne ligge i sofaen, gå rundt om os når vi spiser, og lege. Hun står altid klar til at komme ud når vi åbner et vindue eller en dør. Vi har spredt lidt af hendes kattebakke på vores relativt store grund, og vil selvfølgelig også gøre det nogle dage frem, efter hun er blevet lukket ud. Men hvornår ville I turde at lukke hende ud?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
aug 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 6
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 62
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Min er indhegnet med trådnet, og er 140cm men et indbuk på 30 cm i en 45g vinkel, og det er ikke forbudt i forhold til hegnssynet ( regler fir hegn i skel) og jeg bor i boligforening.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg har brugt hegnspæle i jern, så kan de også nemt fjernes, og ses heller ikke meget.
Hegnet er gjort fast med el-strips, og i toppen står trådhegnet op af sig selv, og ombukket også, men kommer der en kat der op så gynger det, og de kommer ned igen
aug 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 6
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Måske en ide at give hende noget colostrum eller Calmfoder (det indeholder colostrum), da det måske kan dæmpe hendes nervøsitet.
Sørg også for at hun har sit eget rolige, trygge sted i hjemmet - gerne et højt kradsetræ med hyggekøje.
De første gange I lukker hende ud, så lad hende selv gå ud, og lad døren være åben hele tiden mens hun er ude, så hun kan selv kan gå ind igen, når hun vil.
På sigt vil kattelem nok være en god ide.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
for hun skal være 110% tryg ved hjemmet før end at man begynder at lukke ud
ja hun vil gerne ud - hun vil væk fra det utrygge, og dermed en kæmpe risiko for at hun slet ikke kommer retur igen.
har selv en pæn stor grund pga heste. men mine katte har løbegård. har nemlig også nogle katte som er usikker på nye/fremmede ting, og de ville stikke af hvis de skulle gå løs
så endte lader du hende bruge den tid det tager, inden man lukker hende ud.
eller også overvej en løbegård - den behøver jo ikke at være kæmpe stor. Lav den evt imidlertidigt sådan at når hun er helt nede på jorden, så kan I tage det op igen. vil så godt nok tro at hun vil elske at have en løbegård hvor hun kan være i sikkerhed for andre katte/fremmede ting/mm. Hun lyder nemlig til at være en meget usikker kat
Lukke kat ud på ny grund?