{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.588 visninger | Oprettet:

Amanda  J
Amanda J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13

Min kat vokser ikke {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Håber nogen står i samme situation som mig, for et par måneder siden nu købte jeg en lille killing som om en uge fylder 6 måneder. Mit problem er at jeg læser aller steder at katte i den alder nærmest er færdige med at vokse, og min er slet ikke vokset. Hun vejer 1500 gram hvilket ca var det samme, som da vi købte hende. Hun er også meget tynd, selvom hun spiser meget, hvad kan hendes vækstproblemer skyldes? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat vokser ikke
  • #1   2. apr 2016 Det kan skyldes orm, men tag hende en tur forbi dyrlægen smiley

Og nej en kat er IKKE færdig med at vokse som 6 mdr, langt fra endda smiley

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#3   2. apr 2016 Jeg synes ellers jeg har prøvet at se i hendes afføring efter orm uden gevinst smiley

• #4   2. apr 2016 Hvis den i den alder fra du fik hende og til nu som 6 mdr, ikke har vokset, så skal du altså tage hende til dyrlægen, det kan være 117 ting der er galt med katten. smiley

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#5   2. apr 2016 Jeg overtog hende da hun var 3-4 måneder, og der havde hun fået de ormekure. Så prøvet jeg at søge på nettet efter hvor ofte hun skulle har det efter, og der stod efter behov. Men hvad er efter behov? smiley

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#6   2. apr 2016 Jeg tager hende til dyrelægen på mandag, har bare ikke tænkt over hvor gammel hun var før her igår og så blev jeg meget bekymret der jeg vejet hende smiley

• #7   2. apr 2016 Jeg synes du skal ringe til din dyrlæge på mandag, og få et tid til at få hende undersøgt.
    Hvis hun ikke har vokset i den alder hun har der, er der noget pivende galt, hvad enten det er orm eller andet.

• #8   2. apr 2016 Hov... vi skrev samtidig smiley

Kom gerne med en update når du har været afsted med hende smiley

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#9   2. apr 2016 Det skal jeg gøre, men har prøvet at søge rundt på nettet og der er kommet flere resultater op med katte som bare ikke er vokset. Tror du ikke det kan være tilfældet her også? smiley

• #11   2. apr 2016 Når dem er så tynd, så giv den killingefoder ad libitum.
    Håber på en god update smiley

• #12   2. apr 2016 Da min huskat var 13 uger, vejede hun omkring 1500 gram. Nu vejer hun 4,3 kg. smiley

Jeg ville tage hende forbi dyrlægen og evt tage en afføringsprøve med. Hvordan er hendes afføring?

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#13   2. apr 2016 Den har mad ad libitum hele tiden både tørfoder og pate, men hun spiser ikke killingefoder da hun var vænnet til at spise hendes mors voksenfoder der vi købte hende. Kan dette har betydning? smiley

Jeg har vedhæftet et billede, så i kan se hendes størrelse.

profilbillede
  • Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#14   2. apr 2016 Nej den er ikke neutraliseret endnu smiley

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#16   2. apr 2016 Hun får almindeligt tørfoder, masser af pate og så kød pålæg en gang imellem.

• #17   2. apr 2016 Jeg ville få hende undersøgt. Hvis hun er rask nok, så ville jeg få hende steriliseret og finde noget godt voksenfoder, som hun gider spise.

Du har bare ikke svaret på, hvad du fodrer med af tørfoder. smiley

Menneskemad er ikke godt for katte at få for meget af.

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#20   2. apr 2016 Et mærke fra Lidl, men hun spiser reglmæssigt og meget. Men måske indeholder det ikke de rigtige næringsstoffer smiley

• #22   2. apr 2016 Tørfoder fra Lidl indeholder pænt meget korn. Katten kan overleve på det, men da katte er kødædere, så er det ernæringsmæssigt ikke særlig godt. Jeg ville nok finde noget foder med mere kød og mindre korn. De første ingredienser skal gerne fremstå som kød. smiley

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#23   2. apr 2016 Det er min første kat, så ved intet om forskellige mærker. Har bare givet hende det samme, som ejeren inden fra Lidl. Også oveni noget Pate fra Aldi ved navn Topic, fordi det elsker hun smiley

Hun får højst et lille styk menneske mad(kød) en gang om ugen, så det er slet ikke ofte.

• #24   2. apr 2016 Der er ligeså mange meninger om foder som der er brugere herinde, så jeg vil ikke starte en foderdiskussion. Personligt bruger jeg Royal Canin og alle mine trives på det og da jeg havde et kuld killinger voksede de også fint.

Menneskemad er kun til godbid en gang imellem.
    Så får de vådkost ved siden af og der bruger jeg Gourmet Perle - fordi de ikke vil have andet smiley

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#26   2. apr 2016 Hvad ville i anbefale at give hende af mærker som indeholder det rigtige? smiley

• #27   2. apr 2016 Lidt menneskemad som godbidder dør de ikke af. Man skal blot være forsigtig med salt, løg og de andre ting, der er på listen over giftige ting for katte. smiley

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#28   2. apr 2016 Hun er ikke neutraliseret. Har ingen forstand på foder, så ønsker ingen diskussion. Blot tip til noget som kunne få hende til at tage på? smiley

• #29   2. apr 2016 Kig på protein og fedtindhold på foderet.

Protein skal gerne op over 30% og fedtindhold op på mindst 20%. smiley

• #30   2. apr 2016 Topic skulle være rigtigt godt smiley Mine udemisser har i hvert fald godkendt det og mange herinde bruger det.
    Tørkost - ja der er jeg nu mere til RC.

Men tillykke med din første kat og jeg håber at den er sund og rask smiley

• #32   2. apr 2016 Hey Susanne..... hvad med tigermælk eller er den for gammel til det?? Ellers smid opskriften til TS smiley

• #34   2. apr 2016 Jeg fodrer med Kingsmoor, Porta 21 Heaven, Iams anti-hairball og Concept for Life tørfoder. Og derudover får mine Bozita i sovs, Cosma, Topic i dåser og Lux i portionsposer af vådfoder. Og de trives fint, og rent vægtmæssigt og størelsesmæssigt ligger de fint. Jeg har blandt andet en hunkat på knap et år og godt 5 kg.

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#35   2. apr 2016 Okay tak for rådene.
    Jeg synes godt man kan mærke hendes knogler, så er meget bekymret især efter du nævner det med pelsen. Da jeg selv har tænkt at den her fin blank, den ikke skyldtes lyset og at jeg lige har nusset den på billedet?

Jeg tager hende ihvertfald til dyrlægen på mandag, og prøver at finde noget bedre tørfoder til hende. Jeg skal nok vende tilbage når dyrelægen har set på hende smiley

• #36   2. apr 2016 Tigermælk er godt at "starte" en kat op på, der ikke har spist noget tid, men som "mad" er det ikke meget bevendt.

Amanda, tro mig, man kan tydeligt se forskel, når man finder et bedre foder, som katten trives på. Jeg fodrede engang med RC, som mine katte ikke har det godt på, og nu hvor jeg blander, har kattene fået en helt anden pels, og de fælder længe ikke så meget mere. smiley

• Amanda  J
    Amanda J Tilmeldt:
    apr 2016

#39   2. apr 2016 Nej smiley

• #41   2. apr 2016 Håber du får en hurtig tid til dyrlægen smiley
    Vil meget gerne høre en Update når der sker noget, håber ikke det er noget alvorligt

• #42   3. apr 2016 En tur til dyrlægen er nok det bedste, så kan han/hun tjekke den og du kan få ro i maven når du ved at katten er rask eller at man nu ved hvad der skal gøres smiley

HCS rolig nu, hvor mange gange har du lige i den her tråd fået spurgt om katten er neutraliseret og om det ikke skal ordnes? smiley

• #43   3. apr 2016 har en hankat - godt nok som vejer noget mere - men i forhold til hans alder og køn, så er han ikke den største. fik ham som 4 mdr i december, og han begyndte faktisk først at voksne i januar.
    han virker dog som om at han er lidt bagud i vægsten. men jeg ved at det nok skal komme.

du skal tænke på at dit foder ikke er godt nok
    jeg bruger stecilsed fra rc - til alle mine. Pyrus fik jeg som 7 uger, og hna nægtede at spise killingtørfoder, så han fik også sterilsed + killing vådfoder

find et godt killing foder, og så lad hende få fri adgang til det + vådfoder
    husk at det er en hunkat, og nogle er bare små nips-genstande

min kisser vejer 4 kg, mindste kat jeg har. hun er dog helt normal størrelse kat - bare ikke når man har hnaktte på 10-11 kg

Kommentér på:
Min kat vokser ikke

Annonce