902 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

1 og 2 møde...?? 1 og 2 møde...??

*OBS*
Længere opslag.

Hej alle sammen.

Lige kort fortalt, så bor jeg i fælles bolig hvor min nabo har en hankilling på.. ja jeg vil skyde 6 mdr.
Og så har jeg min egen hunkat på snart 2 år.
Har længe gået og overvejet om at anskaffe mig kat nr 2, fordi der virkelig meget krudt i min nuværende kat, og det tit virker som om at hun keder sig...
Jeg tænkte at ved at introducere killingen (Elmu) og min (Niimah) til hinanden stille og roligt, så kunne jeg se hvordan Niimah evt ville tag at få en lege kammerat. Jeg har tit ladet min dør stå åben så de har kunne se hinanden, Elmu ude på gangen og Niimah inde på mit værelse, har fungeret helt perfekt, begge katte har været nysgerrige, og i forgårs fik de endelig lov til faktisk at møde hinanden ordenligt. Jeg lod min dør stå åben så Elmu kunne komme ind - min egen kat går ikke ét skridt ud for døren, snak om at være en kylling. Men det gik over alle forventninger, ingen at kattene viste nogen form for "jeg vil ikke have dig i nærheden" adfærd, Niimah accepterede Elmu, og der gik ikke ret lang tid før de løb rundt og legede sammen, hvilket jo er helt super, specielt hvis man tænker på at Niimah aldrig har mødt en anden kat, udover hendes søskende da hun var killing.
Nå men.. Her i går kommer Elmu igen på besøg, og det går også ganske udmærket, kunne mærke på Niimah at hun ikke gad at lege med ham, men var stadig afslappet, eftersom at hun lå helt fladt på gulvet og nød solen. Min nabo, som ejer Elmu, kommer ind til mig og spørger om jeg ikke kan klippe hans kløer, fordi at Elmu hænger fat i alt - han er indekat, så ingen grund til spidse kløer. Jo det kan jeg da godt. Får så at vide at Elmu ikke har prøvet det før, så min nabo ved ikke hvordan han vil tag det, jamen fint nok, ingen problemer i det.. det gik ganske nemt og hurtigt med forpoterne... men med bagpoterne er det en helt anden snak, han begyndte at brokke sig, vride kroppen, og bare ville væk, så lod ham slappe lidt af og ville prøve igen. Men denne gang begyndte han at hvæse af og små bide efter mig.. og som et lyn var min kat henne og baske ham nogen på hovedet, og skælde ham ud.. Elmu blev selvfølgelig forskrækket, og stak af. Men efterfølgende måtte Elmu ikke komme for tæt på mig for Niimah... er det fordi min kat beskyttede mig eller ligger der en anden forklaring bag ?
Har godt nok aldrig oplevet en af mine tidligere katte har været sådan..
Kan jeg også fortsat lade dem møde hinanden, og lade dem bonde?
Og tak fordi du læste mit lange opslag, men blev jo nødt til at forklare det hele, ellers ville det være forvirrende.
Billede er taget kort tid efter første møde sammen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 og 2 møde...??
  • #1   16. mar 2016 Hmm en lidt pudsig reaktion, vil ikke helt vove mig ud i at gisne om hvad der præcis frembragte din hunkat reaktion, men vil gætte på at det har været for at sætte ham på plads og fortælle at sådan opfører man sig ikke.

Jeg ville nok måtte forsøge at lade dem hilse på hinanden særligt når du nu siger at de har glæde af hinanden og leger fint sammen, men hvis din hunkat fortsat ikke vil lade hankatten komme ind så må du nok erkende at hun ikke længere vil acceptere ham.

Noget andet er han killingen kastreret?? For han er jo ved at blive i den kønsmodne alder og er han ikke kastreret så kan det give problemer både mellem kattene og på den konto at han kan føle trang til at markere sig i din lejlighed.

• #6   17. mar 2016 Nej killingen er ikke kastreret endnu, og jeg vil heller ikke blande mig i det. Det er min nabos kat, og hans sag. Min er fikset, og så er den sag lukket.
    Ja, min kat for klippet hendes kløer, for jeg ser ingen grund til at hun render rundt med ayle spidse kløer, når hun er indekat - hun har intet at bruge dem til, og det eneste der kommer ud af det, er at hun smadrer mine møbler, om det er med vilje eller ej. Og ja, hun har ganske fint, og stort kradsetræ hun kan sætte kløerne i.
    Og ja, min nabo har også et stort kradsetræ til hans kat.
    .. mens vi er i gang, så snakker kattene stadig ganske fint sammen, men han må ikke komme for tæt på mig, for så er Niimah der med det samme.

• #7   17. mar 2016 Det er muligt at du ikke vil blande dig i din nabos indstilling til kastration, men du er vel ikke interesseret i at få over strintet din lejlighed, og det vil ske meget snart særligt når din hunkat sætter ham på plads, for så er han jo nød til at forsøge at dominere hende på en eller anden måde og dert vil han gøre ved at sprede sin duft der hvor hendes duft er stærkest, oven i så vil hans kønsmodenhed sikkert ændre de 2 kattes forhold.

Men det er da fint de stadig kan sammen.

• #8   17. mar 2016 Vores ene kat gjorde det samme da vi en dag var ude med dem. Der var en fremmed kat i haven som vores katte legede med, og det gik fint. Lige indtil jeg forsøgte at se om den var øremærket - så rev den mig og 2 sekunder efter for begge mine katte efter den og hvæste af den. Min far synes det var ret utroligt så hurtigt de reagere efter den rev mig.
    Anyhow, vi har også introduceret en fremmed kat herhjemme, som den ene af vores katte ikke brød sig synderligt om i starten, men nu har de det godt sammen.
    Det kastration - hvis ikke den bliver kastreret så vil den højst sandsynligt gå efter at strinte alt til som lugter af en anden kat og nok også af mennesker. Du vil nok ikke kunne have din dør åben overhovedet - Kan godt sige det IKKE er sjovt at rense puder eller andet for sterilt kattepis. Inden vi dækkede vores terrasse til så måtte vi jævnligt rense undendørsmøbler for de strintede på dem (andre katte). Samtidig så risikerer du dine ting ikke står til at redde og må smides ud >_>

Kommentér på:
1 og 2 møde...??

Annonce