{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

anden hunkat pludselig sur på nybagt missemor {{forumTopicSubject}}

Min ene hunkat fik i går ved kejsersnit en enkel killing. Op til vi tog afsted lå hende der har født hos mig sammen med den anden hunkat jeg har som hele tiden har Været bedste ven. Da jeg så kommer hjem igår med hende der har fået kejsersnit og hendes killing ville den anden kat slet ikke i nærheden af hende. Hun knurre og hvæser af hende også når hun forlader sin killing og går ud for at spise. Misse mor miauver til hende, men den anden er virkelig sur og vil slet ikke vide af hende mere. Det som om det var en hel ny kat jeg havde taget ind i flokken. De andre katte er som de plejer over for hende. Hvorfor er den hunkat som var bedste ven for bare 48 timer siden pludselig så gal?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anden hunkat pludselig sur på nybagt missemor
  • #1   4. dec 2015 fordi hun lugter mærkeligt? (af dyrlæge og killing)

• #2   4. dec 2015 Tænker bare det underligt at det kun er hende der er sur når de 3 andre ikke er sure på hende smiley

• #3   5. dec 2015 Hun reagerer pr. instinkt. En missemor med killing er oftest lig med en sur missemor med killing, som kan finde på at angribe, og derfor hvæser hun af hende.

• #4   5. dec 2015 Det bare underligt for hende der har født blinker langsomt med sine øjne når den anden er der miauver lavt til hende og på alle måder viser hun adfærd som fortæller den anden at hun gerne vil snakke med hende.

• #5   5. dec 2015 Det er ikke spor underligt. For det ligger langt tilbage i kattens natur, at missemødre passer på deres afkom med deres liv, og at andre katte derfor holder sig langt væk.

• #6   5. dec 2015 Det kun hende der holder sig væk. De andre 3 er som de plejer

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #8   5. dec 2015 Hej shila

Jeg tror det er fordi hendes bedste ven pludselig ikke er som hun plejer, lugter både af dyrlæge og en ny lugt af en nyfødt killing, som en anden skriver. Hun ved ikke hvordan hun skal regerer på den nyfødte killing og den "nye" missemor, som nu pludselig ikke er som hun plejer. smiley

Hvis din kat som ikke vil missemor, ikke er steriliseret, kan det måske også være grunden. Så mon ikke de bliver fine venner snart igen. smiley

• #9   5. dec 2015 Ferb kunne absolut ikke lide Cutie og hendes killinger. Da vi skulle flytte tænkte jeg at det var smart at rydde et rum hvor alle kattene fik ro mens vi flyttede, men ferb hvæste helt vildt og stod nærmest limet op af døren og ville ud. Så det endte med at vi måtte rydde to rum istedet.. Ferb brød sig heller ikke om Cutie, men så snart killingerne var rejst hjemmefra er de gode venner igen..

• #10   5. dec 2015 flyt den sure kat NU (det burde have været kejsersnitten der var isoleret, men det er for sent nu) - der er nogen der reagerer sådan - derfor er det altid en god ide at katte der er opereret får fred og ro til at dunste af

Sørg for morkatten får ro - især når der kun er een killing - ellers kan resultatet blive det er dig der skal passe den.

Dyrlægen burde have vejledt dig

• #11   6. dec 2015 Rolig nu. Den kat der har fået kejsersnit er i mit soveværelse så hun er et sted hvor der er helt ro og alle katte der har født har brug for ro, men hun skal da have lov at gå rundt hvis hun vil dette. Bor på en stor gård så det er ikke en lille lejlighed hvor der ikke er plads..... den kat som er sur kommer ikke i soveværelset så slap lige af engang lis

• #12   6. dec 2015 Lis reagere jo kun på hvad hun læser, ikke på de oplysninger du har, men vi ikke har gættet.
    Dejligt at du har god plads, og morkat kan få den ro hun behøver.
    Det er så forskelligt, for jeg kender katte som får selskab af en anden hunkat, som hjælper med at passe dem, eller 2 morkatte som lægger killingerne sammen, og hjælper hinanden, men også den anden grøft hvor der bliver had og det kan koste killinger.
    En jeg kender havde 2 mødre med killinger som lå sammen, der sneg sig en fremmed kat over hegnet og ind i huset, og der blev kamp, den fremmede forsvandt skyndsomt, en killing var død og de 2 kattemødre tålte ikke hinanden længere, faktisk aldrig.

• #13   6. dec 2015 Så tænker jeg spørger Før man begynder at skælde ud. Jeg stille et spørgsmål fordi jeg Før har hft killinger og aldrig har oplevet problemet. Dette var dog en anden hunkat. At en kat skal have ro efter fødsel burde man kunne tænke sig til, men er ikke tilhænger af at skille kattene fra hinanden så længe der ingen kamp er på nogen måder og jeg har pladsen til dem og 3 ud af 5 går og kommer som de har løst om dagen smiley

• #14   6. dec 2015 Jeg ser ingen, der skælder ud. Desuden er det op til ts at give relevant info, og ellers kan man kun forholde sig til de sparsomme oplysninger, der er givet.

• #15   6. dec 2015 Så burde man forholde sig til det der står og ikke gå ud fra at folk bor på 100km2 eller mindre med 5 katte.... der står jo ingen steder at katten ikke har ro og fred. Jeg stiller et spørgsmål om hvorfor den ene kat jeg har som Før var bedste ven pludselig bliver sur når mormis er i nærheden ikke om hvorfor min mormis ikke vil passe sin killing HVILKET IKKE ER TILFÆLDET.... Jeg er uden mærke klar over hun skal have ro, men hun skal også have mulighed for at gå ind i stuen og ind til mine børn og blive nusset når hun har lyst, hvilket hun gør hver eneste dag flere gange når killingen sover. Hun bliver tilbudt mad og vand i soveværelset og bakken står på badeværelset ved siden af mit soveværelse også står der 2 nede i den anden ende af huset som hun vælger at bruge. Så inden man skriver at jeg skal fjerne den sure kat NU og at mor skal have ro så burde man ha forhørt sig om dette først

• #16   6. dec 2015 Du får det nu lidt galt i halsen, for server ment som en hjælp, og det kan gå galt mellem dem, både på den korte og den lange bane, og det var det Lis ville undgå, hun har masser af erfaring som opdrætter.
    Vi kan alle komme med råd, og du sortere så selv i dem.

• #17   7. dec 2015 Jeg er fuldstændig rolig - det er du vist ikke. Det var ene og alene et godt råd - også selvom du ikke opfatter det sådan!

Har du relevant info så oplys den - det er vel ikke en gættekonkurrence?

Du gør som det passer dig - og tager konsekvenserne. Ikke den måde jeg ville håndtere situationen på - men den tror jeg vi lader hvile .....

Og hvor meget plads du har (som du først da du bliver sur oplyser) er sagen fuldstændig urelevant

Held og lykke

Kommentér på:
anden hunkat pludselig sur på nybagt missemor

Annonce