{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Fra udekat til indekat {{forumTopicSubject}}

Min veninde er ved at flytte, og skal have katten med. Men hun ved ikke helt hvad/hvordan det skal gøres. Jeg er heller ikke helt sikker på hvordan det skal gøres, så nu spørger jeg lige jer.

Hunkatten Uffe (ja jeg ved godt det er et drengenavn, men det er en hunkat), kom til hende for ca 3 år siden. Hende og kæresten boede på landet, men er så gået fra hinanden. Min veninde har lige fået en lejlighed i byen, og vil ha at Uffe skal være indekat.

Hvad kan hun gøre for at katten bliver tilfreds med at være inde? Jeg har sagt at hun skal skaffe kradsetræ og legetøj og evt. kattehule.

Hvad mener i????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra udekat til indekat
  • #1   26. jul 2006 Altså, vi stpr i præcis samme problem lige nu med oliver, og vi har valgt at vi ikke vil udsætte ham for indelivet. Han har før prøvet at skulle være inde, i 2 uger da vi skulle flytte til et nyt sted. Og en første uge gik han amok, og den næste var han apatisk..

Så Oliver får ihvertfald et nyt hjem...

Men har da hørt at andre katte godt kan gå fra udekat til indekat. Det er da værd at prøve...

Masser af aktivering og evt. en legekammerat til katten...

• #2   26. jul 2006 hmm- altså jeg har taget en fra udekat til inde(med internat i mellemtiden) men tror det afhænger af katten.. selvfølgelig skal bør man gøre hvad man kan for at stimulere..

• #3   26. jul 2006 Vores katte gik fra at være udekatte til indekatte da vi flyttede fra hus til lejlighed inden vi fik den vi bor i nu..

der var ingen problemer andet end de hylede lidt i starten og var meget aktive, men som ugerne gik havde de det fint og vi mærkede ikke de nogensinde havde været udekatte... Men de havde også hinanden på det tidspunkt og havde hinanden at lege med det kan også være derfor det gik så godt så der var lidt underholdning

// Anne

• #4   26. jul 2006 jeg vil sige at min Lulu er gået fra ude til indekat og har befundet sig okay med det (jeg er ikke flyttet) men sådan en som Bella har jeg også gjort det ved og hun er noget svære for hun ligger på lur under sofaen og når jeg så lukker hundene ud smutter hun imellem benene på dem... men så vidt muligt er hun indekat men når de lige er flyttet vil jeg sige at der skal meget koncentration om hende.... altså lege og hygge....

• #5   26. jul 2006 Da vi lige havde købt nyt hjem tæt på det gamle var vores den ældste kat også nød til at være inde et godt stykke tid da vi var bange for at hun løb hjem til vores gamle hjem. Vi holdte hende inde i lang tid...og det fandt hun sig i!. Det skal også siges at hun aldrig har været den helt store rende-mis, hun vil helst være der hvor vi er. Men for en månede siden lukkede vi hende så ud igen og det går superfint!. Dyrlægen anbefaler også at katte der først har oplevet udelivet ikke gøres til indekatte!...det er næsten også synd! så synes det er super flot dem der kan gå med til at finde et andet sted til katten hvis den ikke længere kan løbe ud som før...de gør i hvert fald deres for at katten har det bedst!!

• #7   27. jul 2006 Ja, sådan er katte jo så forskellige... Véd bare hvordan Oliver vil tage det.. Plus jeg synes ikke der er noget skønnere end at se Oliver ligge ude i jorden og rode rundt (selvom det sviner herinde *gg*). Man kan bare se at han nyder det.

Nu er vi så heldige at vi kan få ham ned hos Davids (kæresten) forældre, så vi har ham stadig på en måde... Vi betaler mad osv (de er pensionister). Det eneste de skal er at elske og nusse ham smiley Og være hans slaver... *gg*

Så vi er nok lidt heldige at vi har den mulighed...

• #8   27. jul 2006 Cemile i er heldige, men synes også i gør det der er bedst for katten!. Har de først oplevet udelivet, er der da ikke meget ved indelivet os selvom man bliver aktiveret...du kan jo ikke lege inskekt eller lig:)! Der er jo alligevel noget tid hvor katten er alene hjemme. Ville aldrig tage min kats frihed fra hende....ved hun os ELSKER at rulle sig i jorden og rende efter de små insekter, det er stort hvis man kan sætte sig ud over sine egne behov, for at gøre det bedste for katten!

• #9   27. jul 2006 Sara B: Ja, men vil dog ikke sige at det er dårligt at prøve at gøre sin kat til indekat, hvis man mener det kan lykkes. Katten vil trods alt have bedst af at være hos dig, hvis det på nogen måde kan lykkes.

Men man skal også se det i øjnene, hvis katten simpelthen ikke vil kunne klare at være indekat.

• #10   27. jul 2006 Som et led til Sara B- vil jeg lige nævne at da jeg var ude på tingskoven, var der en som fortalte mig at katte ikke altid reagerer fysisk ved indelukkelse- dvs at de godt kan lide psykisk af at vænne lukket inde- så man skal nok være lidt ekstra opmærksom på dens karakter..

Ved selvfølgelig ikke om der er hold i det- men så har man også den ikke-fysiske side med:-)

• #11   27. jul 2006 Tusind tak for jeres svar smiley

Kommentér på:
Fra udekat til indekat

Annonce