Ferie {{forumTopicSubject}}
Hej KatteGalleri.
Jeg fik i søndags min første killing. Hun er 12 uger og er rigtig skøn Jeg har aldrig haft kat før, så jeg har lige et spørgsmål (og sikkert flere når vi kommer længere i forløbet ). Sagen er den, at jeg i juleferien skal hjem til mine forældre i seks dage, og jeg er meget i tvivl om hvad der er bedst for katten. Hun vil være ca. 17 uger til den tid.
Jeg har mulighed for at tage hende med mig hjem og bo hos mine forældre, hvilket jeg helst selv vil, for at hun er sammen med os (mig og min kæreste). Men vil det være bedre for killingen at blive hjemme i vores egen lejlighed, og så får jeg nogle til at komme og give hende mad og se til hende ind i mellem? Katte er jo ikke glade for at "skifte" miljø.
Hvad foreslår I?
Tak på forhånd
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Pasning i hjemmet er klart at foretrække Få nogen til at se til hende 1-2 gange dagligt, og bed dem blive lidt og give hende noget opmærksomhed og lege med hende, killinger i den alder har et stort behov for at blive aktiveret
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 165
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Risikoen for at hun bliver tidligt kønsmoden er ikke nær så høj her i vinterperioden, som resten af året
Bare ikke stræk den for langt ind i det nye år De kommer sig hurtigere, jo yngre de er
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
nov 2015
Når hun bliver ældre, vil I så synes man kunne tage hende med hjem til mine forældre, eller vil I stadig sige hun skulle blive hjemme?
nov 2015
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Kat og kanin - ja de har ikke helt samme behov, men jeg har da haft en kat engang der nærmest betragtede vores kæmpe angora-kanin som dens mor
nov 2015
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
nov 2015
I forhold til kaninen håber jeg da også på den ikke ser den som byttedyr, det er jo mit ansvar at få de to til at kunne sammen. Det er altså slet ikke første gang jeg er dyreejer, blot første gang det er en kat. Kaninen er ALTID med hjemme hos mine forældre. Nu var jeg jo bare i tvivl om hvad der var bedst for den lille mis
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 580
Så jeg er enig med Felis.
Hvis ellers hun er modig og lidt fremme i skoene, så ville jeg ikke betænke mig på at tage hende med. Forudsat der er et sted hos dine forældre, der kan være "hendes". Så som jeres soveværelse.
Jeg skal selv være væk hele julen og nytåret, og der kommer Feline med. Hun har aldrig været bange for nye steder, men synes til gengæld det er mægtig spændende. Det er dog kun hos min mor, hun kommer med. Jeg har så også den fordel, at hun har boet hos min mor sammen med mig, da vi blev hjemløse.
nov 2015
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 580
Hvis du tager hende med denne gang, kan I jo også for fremtiden tage hende med til din mor, hvis I skal afsted flere dage igen
nov 2015
Ferie