{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Ferie {{forumTopicSubject}}

Hej KatteGalleri.

Jeg fik i søndags min første killing. Hun er 12 uger og er rigtig skøn smiley Jeg har aldrig haft kat før, så jeg har lige et spørgsmål (og sikkert flere når vi kommer længere i forløbet smiley ). Sagen er den, at jeg i juleferien skal hjem til mine forældre i seks dage, og jeg er meget i tvivl om hvad der er bedst for katten. Hun vil være ca. 17 uger til den tid.

Jeg har mulighed for at tage hende med mig hjem og bo hos mine forældre, hvilket jeg helst selv vil, for at hun er sammen med os (mig og min kæreste). Men vil det være bedre for killingen at blive hjemme i vores egen lejlighed, og så får jeg nogle til at komme og give hende mad og se til hende ind i mellem? Katte er jo ikke glade for at "skifte" miljø.

Hvad foreslår I?
Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ferie
  • #2   17. nov 2015 Tillykke med den lille ny smiley

Pasning i hjemmet er klart at foretrække smiley Få nogen til at se til hende 1-2 gange dagligt, og bed dem blive lidt og give hende noget opmærksomhed og lege med hende, killinger i den alder har et stort behov for at blive aktiveret smiley

• #3   17. nov 2015 Tusind tak smiley Ja jeg tænkte nok det var det vi var ude i. Vi skal selvfølgelig nok få klaret et besøg hos dyrlægen snarest, tænker bare hun lige skal falde til ro og blive helt tryg ved sit nye liv først ?

• #5   17. nov 2015 Der sker intet ved at få det gjort nu, men hvis du har det bedst med at vente med sterilisering til du kommer hjem fra ferie, så gør du blot det smiley
    Risikoen for at hun bliver tidligt kønsmoden er ikke nær så høj her i vinterperioden, som resten af året smiley
    Bare ikke stræk den for langt ind i det nye år smiley De kommer sig hurtigere, jo yngre de er smiley

• #6   17. nov 2015 Og får du en kammerat til din killing - så kan de to rigtig hygge sig derhjemme - måske der er en tilbage i kuldet? 12 uger og være alenekilling - det er synd

• #7   17. nov 2015 Planen er ikke en ekstra killing. Vi har en kanin der løber frit altid, vi håber på de to kan få lidt ud af hinandens tilstedeværelse. Derudover er både min kæreste og jeg studerende på universitetet og har derfor meget studie hjemme og er sjældent begge væk fra huset i længere tid (andet en selvfølgelig lige i dette tilfælde hvor vi skal på "ferie").

Når hun bliver ældre, vil I så synes man kunne tage hende med hjem til mine forældre, eller vil I stadig sige hun skulle blive hjemme? smiley

• #8   17. nov 2015 Vi havde tænkt os at få ordnet det hele senest i starten af december. Vil da i hvert fald lige give hende en uge hjemme, før vi tager hende til dyrlægen smiley

• #9   17. nov 2015 Jeg går klart ind for pasning i hjemmet. Det stresser katten mindst.
    Kat og kanin - ja de har ikke helt samme behov, men jeg har da haft en kat engang der nærmest betragtede vores kæmpe angora-kanin som dens mor smiley

• #10   17. nov 2015 Ja jeg ved godt de ikke deler samme behov. Men så er de i det mindste aldrig alene hjemme. smiley Kaninen er ualmindeligt opsøgende, og som sagt, så er det sjældent de er/skal være alene smiley

• #11   17. nov 2015 I langt de fleste tilfælde synes jeg det er bedst at lade katten blive passet hjemme, af flere grunde. Men 6 dage synes jeg er for lang tid for en killing, der er vant til at have selskab dagen lang.

• #13   18. nov 2015 Det er nemlig længe at den skal være alene hvis det er den skal blive hjemme. Planen var at hvis den skulle med ville vi holde det på mit værelse, hjemme hos mine forældre, netop for ikke at stresse den.
    I forhold til kaninen håber jeg da også på den ikke ser den som byttedyr, det er jo mit ansvar at få de to til at kunne sammen. smiley Det er altså slet ikke første gang jeg er dyreejer, blot første gang det er en kat. Kaninen er ALTID med hjemme hos mine forældre. Nu var jeg jo bare i tvivl om hvad der var bedst for den lille mis smiley

• #14   18. nov 2015 Jeg må også sige, at jeg synes 6 dage er lang tid for sådan en lille én, at være uden selskab hele tiden.
    Så jeg er enig med Felis.
    Hvis ellers hun er modig og lidt fremme i skoene, så ville jeg ikke betænke mig på at tage hende med. Forudsat der er et sted hos dine forældre, der kan være "hendes". Så som jeres soveværelse.
    Jeg skal selv være væk hele julen og nytåret, og der kommer Feline med. Hun har aldrig været bange for nye steder, men synes til gengæld det er mægtig spændende. Det er dog kun hos min mor, hun kommer med. Jeg har så også den fordel, at hun har boet hos min mor sammen med mig, da vi blev hjemløse.

• #15   18. nov 2015 Hun er meget nysgerrig, så jeg tror også det vil være bedst at tage hende med. Tror i hvert fald det er det jeg har det bedst med, når det nu er så længe smiley Jeg blev bare meget i tvivl og tænkte jeg så gerne ville høre hvad andre synes smiley

• #16   18. nov 2015 Det er altid rart at høre andres mening. smiley
    Hvis du tager hende med denne gang, kan I jo også for fremtiden tage hende med til din mor, hvis I skal afsted flere dage igen smiley

• #17   18. nov 2015 Ja, det er nemlig smiley Mine forældre bor på Sjælland og jeg i Jylland pga studie, så det ville nemlig være rigtig praktisk hvis vores lille kat kunne blive vant til at være hos dem en gang i mellem også smiley Tak for svar alle smiley

Kommentér på:
Ferie

Annonce